תוכן שיווקי
בעקבות אירוע מצטייני המחשוב

מיטווך ובנק הדואר – הצלחה של 30 שנה

15/03/2021 13:32
י.א. מיטווך ובניו

סיפור השת"פ של חברת י.א. מיטווך ובניו ובנק הדואר הוא סיפור של אמון, שביעות רצון ושותפות מתמשכת.

ותיקי החברות עוד זוכרים את הימים של טרום עידן הסריקה האלקטרונית, ואת מערכות הענק שנדרשו לטיפול בשוברי הפקדת שיקים ותשלום שוברים המופקדים לסליקה, כשכבר אז, בימים הראשונים, נרקם החיבור בין שני הגופים – חיבור שנמשך עד היום. 

מיטווך – המפיצה הבלעדית של התאגידים NCR ו-Teradata בישראל – היא חברת טכנולוגיות המידע הוותיקה ביותר בארץ (פעילה כאן משנת 1933). החברה מתמחה בפתרונות מיחשוב ייעודיים וכלליים, בפתרונות לשירות עצמי, בפתרונות מחסני נתונים ובפתרונות תקשורת – על מרכיביהם השונים. על חוג לקוחותיה הרחב נמנים ארגונים וחברות רבים, ביניהם מהגדולים והמובילים במגזרי המשק השונים בארץ.

בנק הדואר מספק שירותים פיננסיים ללקוחות עסקיים, גופי ממשלה ולכלל הציבור, במסגרת סניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ, ובאמצעות הדיגיטל. במהלך השנים התרחבו השירותים, כולל שירותי אשנב לתשלומים שונים – אגרות, תשלומי מסים וכדומה, שירותים מקוונים לגופים עסקיים וממשלתיים, ניהול חשבונות עו"ש, כרטיסי נטענים בשקלים ובמטבע חוץ, שירותי מטבע חוץ – קנייה, מכירה, המרה, והעברת כספים לחו"ל. שירותי האשנב לתשלומים ניתנים בבנק הדואר ללא עמלה. לדואר ישראל כ-700 סניפים בכל רחבי הארץ, וזהו המספר הגדול ביותר של סניפים למוסד המספק שירותים פיננסיים.

אנשי מיטווך שזכו בפרסים בטקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. צילום: ניב קנטור

אנשי מיטווך ובנק הדואר שזכו בטקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים: מימין – ציפי זולטק, דלית רפאל, נעמי יוגב, ג'ניה חבאז ויורם מימון. צילום: ניב קנטור

עוד צעד לכיוון העידן הדיגיטלי עם מיטווך

היה זה רק טבעי שכאשר הוחלט בבנק הדואר לשדרג מערכות ולצעוד עוד צעד לכיוון העידן הדיגיטלי, המשימה הוטלה על הצוות של מיטווך. "NCR היא המובילה בעולם ובישראל בטכנולוגיית קריאה ועיבוד של שיקים ושוברים לסוגיהם", אומרת ציפי זולטק, מנהלת פרויקטים בכירה בחברת מיטווך, שהובילה את המהלך בבנק הדואר.

"עד שדרוג המערכות  שבוצע בבנק הדואר, השיקים והשוברים שאנשים הפקידו בסניפי הדואר רוכזו ופעמיים ביום היו נשלחים – פיזית – עם מערך היסעים מיוחד למסלקה הראשית בירושלים. זה דרש משאבים מיוחדים וכמובן יצר עוד עבודה לצוות", סיפרה זולטק. כיום, בנוהל החדש, שיק או שובר שמגיע לבנק הדואר, נסרק כבר במעמד ההפקדה, ומכאן ואילך הוא ב'טריטוריה דיגיטלית' לחלוטין ומאובטחת. מדובר בתהליך מבוקר, במהלכו נבדקים השוברים/שיקים ותקינותם.

לדברי זולטק, ל-NCR, הנחשבת למובילה עולמית בתחומה, יש מגוון רחב מאוד של מערכות סריקה, סליקה וממיינות, הקוראות שיקים ושוברי תשלום במהירויות שונות, החל מיחידת טלר שולחנית, דרך מערכות בינוניות שיכולות לעבד מספר רב של שיקים ושוברים ממספר סניפים, ועד מערכות מהירות מאוד היכולות לעבד מאות אלפי שיקים ושוברים ביום. מגוון המערכות כולל: תחנות סריקה המשמשות כעמדות קצה –  מערכות הטבעה – מערכות סליקה ומיון – מערכות דימות ומערכות עיבוד ממסרים מבוקר ומהיר. שלב הסריקה מתבצע בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ועל פי צרכי הארגון, תוך שילוב התוצאות במערכות הרלוונטיות של הארגון.

זולטק מציינת כי לחברת מיטווך ניסיון עשיר בהתקנת מערכות סליקה ודימות בבנקאות הישראלית. "כמעט כל  מערכות הסליקה הבנקאית המסחריות בארץ פועלות על גבי סולקות שסופקו, הותקנו ומקבלות שירות שוטף על ידי החברה, שבידה הידע, הניסיון והיכולת המוכחת".

הפרויקט המאוד ייחודי של בנק הדואר הופקד בידיה של דלית רפאל ממיטווך, בשיתוף ג'ניה חבאז, מנהלת תחום מערכות סליקה, כשמאחור, עם ליווי, תמיכה וגיבוי, עומד יורם מימון, מ"מ מנהל בנק הדואר ומנהל מערכות מידע בבנק הדואר.

"התהליך היה מורכב", אומרת זולטק. "השקענו זמן רב באפיון הצרכים של הלקוח לפני ש'תפרנו' פתרון ייעודי עבורו, כשהצוות שלנו היה אחראי על התכנון הכללי, התכנון המפורט, הפיתוח, ההתקנה, ההטמעה והתמיכה השוטפת. בפרויקט יושמו טכנולוגיות חדשניות, והוא עמד בלוח הזמנים שתוכנן".

ג'ניה חבאז: "פרויקט זה סוגר תהליך של שירותי הפקדת שיקים ותשלום שוברים של בנק הדואר, ללא מסמכים מהסניפים, ועד ללקוחות הקצה. פרויקט ששיפר את תהליכי הגבייה, שיפר את הבקרה והביא לחיסכון ניכר בהנעת החומר למרכז הסליקה של בנק הדואר מרחבי הארץ".

אירועים קרובים