תוכן שיווקי
לראת מפגש Red Hat Forum, ב-3 בנובמבר

מיטל מר-חיים, רד-האט: "אנחנו רואים בעצמנו שותפים של צה"ל"

25/10/2020 15:20
מיטל מר-חיים, מנהלת מגזר ציבורי וביטחון ברד-האט ישראל. צילום: שרון אלדר

ביום ג' בשבוע הבא, ה-3 בנובמבר, תקיים רד-האט (Red Hat) – הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, את כנס Red Hat Forum, והשנה במתכונת מיוחדת של חוויה וירטואלית בהשתתפות בכירי החברה, שתשודר במקביל ברחבי EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), כולל ישראל. חלקו השני של הכנס יהיה ישראלי באופיו, ויתקיימו בו הרצאות, הדגמות וסיפורי לקוח, שיועברו על ידי צוותי המכירות והפיתוח של רד-האט ישראל, בשיתוף עם נציגי לקוחות מובילים בתעשייה.

לקראת מפגש הפורום שוחחנו עם מיטל מר-חיים, מנהלת מגזר ציבורי וביטחון ברד-האט ישראל, כדי לשמוע מעט על הנעשה מאחורי הקלעים של תחום פעילות זה, בו רב הנסתר על הגלוי. מר-חיים עובדת ברד-האט קרוב לחמש שנים, כאשר בתפקידה הקודם היא שימשה כמנהלת מכירות ללקוחות אסטרטגיים.

רד-האט פועלת אסטרטגית ובהיקפים גדולים עם צה"ל, ודוגמאות בולטת לכך הן הענן המבצעי ופעילות ביחידות רבות של הצבא. הענן המבצעי, שהוקם על ידי ממר"ם בשיתוף רד-האט ועל בסיס הטכנולוגיות שלה, בהמשך למספר עננים פרטיים קודמים שהוקמו במשותף, פועל כמערכת מבצעית רב זרועית, שמקנה לצבא מרחב מבצעי דיגיטלי אחד עם ערך מבצעי משמעותי רב. על הענן אמר קצין בכיר בראיון לאנשים ומחשבים: "הקמנו פלטפורמה עננית מודרנית, מבוססת מערכות IT חדשות או מחודשות, ויש לנו בענן אלפי משתמשים מבצעיים, מאות מפתחים ועשרות מדעני מידע. המספרים האלה רק יגדלו ב-2020. מדובר בפלטפורמה מתקדמת, מבוססת קוד פתוח".

גם בצה"ל עוברים ל-OpenShift

מר-חיים ציינה כי היסטורית, פעילות צה"ל עם רד-האט הייתה בעולמות הלינוקס. בתקופה האחרונה, גופים רבים בצבא בחרו ב-OpenShift כפלטפורמה מבוססת קוברנטיס לתחומי הענן וקונטיינרים, ומבצעים איתה פעילות נרחבת. "מתבצעת הרבה מאוד עבודה משותפת בכל נושא הדטה סנטרים, כולל פעילות של אנשי PS (שירותים מקצועיים) בעלי הרשאות מתאימות, שעובדים באופן מלא מול צה"ל", אמרה. "תחומים נוספים שאותם אנחנו רואים מתפתחים במהירות ושותפים לעשייה הענפה הם מחשוב הקצה והאחסון מבוסס התוכנה למערכות Object Storage, שמטפלות בכמויות אחסון גדולות של אובייקטים שונים והן מבוססות תוכנה. אנחנו רואים את עצמנו בתפיסה כשותפים של צה"ל – לא רק בשיח טכנולוגי, אלא גם בתחומי תרבות ארגונית ושינוי ארגוני, כולל קשר עם אנשי משאבי האנוש".

בחלק מהנושאים מסתייעים אנשי רד-האט בחשיבה מבחוץ, דרך קשרים עם צוותי הגנה (Defense) מקבילים בעולם. "במקרים רבים אנחנו מוצאים את עצמנו מאוד מתקדמים, אבל יש שיח מפרה עם עמיתינו בעולם. בארצות הברית, לדוגמה, מדובר בסדרי גודל אחרים, אבל צה"ל עולה עליהם בקדמה הטכנולוגית, כמו שבהיי-טק, ישראל ממוקמת בקצה העליון", אמרה מר-חיים.

ואם מדובר בקדמת הטכנולוגיה, לצה"ל יש פעילויות עם רד-האט גם בתחומי בינה מלאכותית ולמידת מכונה. "יש בין רד-האט לצבא הפריה הדדית, ומאוד בולטת ההליכה לקצה בתחומים אלה", הוסיפה. היא ציינה את סרן ח' מממר"ם שבאגף התקשוב, שהשתתפה במפגש הפורום לפני שנה ואמרה שם: "לימוד מכונה הוא נושא שמעסיק רבות את אגף התקשוב וההגנה בסייבר. יש לנו מטרה להפוך את הנתונים למידע בעל ערך, לטובת קבלת תובנות על הבעיות ולשם יצירת תהליך משופר של קבלת החלטות מושכלות המענה, ולכן בנינו פלטפורמה ללימוד המכונה כשירות – MLaaS. הקמנו סביבת מחקר עננית עם פתרון מבוסס OpenShift של רד-האט".

מר-חיים קראה לאנשי צה"ל והמגזר הביטחוני בכללותו להירשם ולהשתתף בפורום הווירטואלי ב-3 בנובמבר: "אנחנו מנסים תמיד לייצר שיח בין לקוחות עם צרכים דומים, והשתתפות באירועים כמו הפורום יוצרת שיתופי פעולה פנימיים, כולל בצבא. המפגש מאפשר חשיפה לטכנולוגיות חדשות או דוגמאות ליישומים ממגוון תחומי ה-IT. למידה זו קריטית לצה"ל ולגופים הסובבים, כמו יצרני התעשייה הביטחונית. השנה לא מדובר במפגשים פיזיים, אך נשמח ליצור שיתופי פעולה ולהציג יכולות טכנולוגיות שהמשתתפים עדיין לא פגשו".

ההשתתפות ב-Red Hat Forum 2020 אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש. לתוכנית הכנס ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים