תוכן שיווקי

המסע לענן על פי גוגל: קצר, מהיר ונטול שיבושים

26/05/2019 17:11
אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל ובמזרח-מרכז אירופה. צילום: תומר פולטין

כתבה: אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של Google Cloud בישראל ובמזרח-מרכז אירופה.

מנהלי מחשוב ומנמ"רים רבים עדיין מתלבטים בכל הנוגע למציאת הדרך הנכונה עבור ארגונם לניצול אופטימלי של יתרונות הענן. ניתן בהחלט להבין אותם, בעיקר כשמדובר בארגונים גדולים ובעלי צרכי מחשוב מורכבים, שכבר השקיעו משאבים רבים במערכות המחשוב שמשמשות אותם כעת.

עם זאת, כל איש מקצוע מבין שהמעבר לענן הוא בלתי נמנע. יתרה מכך, העבודה בסביבת הענן צופנת יתרונות רבים עבור ארגונים – החל באחסון וניהול גמיש ומאובטח של המידע, דרך האפשרות לעבוד בסביבת פיתוח גמישה ומהירה, ועד לשימוש ביכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה אשר זמינות לארגונים המשתמשים בענן. אלה הרבה מאוד הזדמנויות, כאמור, רק שלעתים, הדרך למימושן עלולה להיראות ארוכה ומסובכת.

ארגונים שהשקיעו במערכות מקומיות (און-פרמיס) מספרים לגוגל כי הם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות שהענן מציע, אך באותה העת חוששים להיות שבויים ב-"נעילת ספק" אצל ספקית ענן אחת. המומחים של Google Cloud מבינים היטב את מה שמטריד אתכם – מנהלי מחשוב, מנמ"רים ומקבלי החלטות בארגונכם – וזו הסיבה שאנחנו הופכים את המסע לענן לשביל קצר, מהיר ונטול שיבושים עבורכם.

Anthos – הפלטפורמה ההיברידית החדשה של גוגל

מתוך הקשבה לרחשי לבם של הלקוחות, גוגל פיתחה והשיקה את Anthos – הפלטפורמה ההיברידית החדשה, שנחשפה בחודש האחרון בוועידת Google Cloud NEXT בסן פרנסיסקו. הרעיון של Anthos הוא לעזור לארגונים להאיץ את מסע הענן שלהם וליהנות מיתרונות הענן גם בסביבת און-פרמיס.

לרוב החברות יש אסטרטגיה מוצהרת למולטי-קלאוד וענן היברידי, אבל הפלטפורמה היחידה שכבר מאפשרת להשיג זאת בפועל היא Anthos של גוגל.

Anthos מאפשרת להריץ ולפרוש יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת, בין אם בענן ובין אם בסביבת און-פרמיס – על בסיס ההשקעה הקיימת שביצע הארגון. Anthos תאפשר לנהל גם עומסי עבודה הפועלים בעננים אחרים, כגון AWS ו-Azure, ובכך תעניק לארגונים את החופש לפרוש, להריץ ולנהל את היישומים השונים שלהם על כל סביבת ענן שיבחרו, מבלי שהאדמינים והמפתחים שלהם ייאלצו ללמוד מחדש סביבות וממשקי API שונים.

אחד היתרונות המשמעותיים הוא שאפשר לשמור על השקעות קודמות שהארגון כבר ביצע בתשתיות המחשוב ועדיין להריץ יישומים בכל מקום, בפשטות, בגמישות ובצורה מאובטחת. פלטפורמת Anthos מאפשרת להריץ כל יישום רלוונטי, תוך אימוץ תקנים פתוחים ונגישים, ללא שינוי ועל בסיס ההשקעה הקיימת בחומרה או בענן הציבורי. זאת, מבלי לחשוש מ-"נעילת ספק".

הענן צריך להיות פתוח, ולשם בדיוק אנחנו צועדים. ארגונים יכולים לבחור במודל של ענן היברידי מאילוצי רגולציה או מכל סיבה אחרת, ועדיין לבנות תשתית אחת ולהריץ אותה בכל מקום. למעשה, הבאנו כאן גישה חדשה, שבאה ואומרת ללקוח: "Build Once, Run Anywhere" ("בנה פעם אחת, רוץ / הפעל מכל מקום"), ואשר מאפשרת שימוש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, לקונפיגורציה ולניהול המידע הארגוני בסביבת און-פרמיס ובענן, באופן שקוף ואחיד. החזון תמיד היה להנגיש לכל סביבה את היכולות, הממשקים וחוויית המשתמש שזמינה ללקוחות בענן – וכעת זה אפשרי, בעזרת Anthos.

אקו-סיסטם לאסטרטגיית הענן ההיברידי של גוגל

לצד ההשקה של Anthos, גוגל קלאוד הכריזה על אקו-סיסטם לאסטרטגיית הענן ההיברידי שלה, הכולל שותפים מובילים. חברות כגון Dell-EMC, סיסקו, VMware, אינטל, HPE ולנובו התחייבו לספק ללקוחות את פלטפורמת Anthos על גבי התשתיות האחודות שלהם. כמו כן, שותפים כגון אקסנצ'ר, דלויט, NTT, טאטא ואחרים מפתחים פתרונות ושירותים שיסייעו ללקוחות לשלב את פלטפורמת Anthos בסביבות העבודה שלהם. גוגל עובדת גם עם עשרות ספקיות תוכנה על שילוב פלטפורמת Anthos בפתרונות שלהן, כאשר נכון להיום, יותר מ-20 יצרני תוכנה בלתי תלויים (ISV) כבר התחייבו לאינטגרציה כזו, ביניהם F5, סיטריקס, נט-אפ, VMware ,Jfrog ועוד.

כל החידושים בנושא טכנולוגיות הדור הבא בענן יוצגו בכנס Google Cloud Summit, שיתקיים בגני התערוכה בתל אביב ביום ד' הקרוב, ה-29 במאי. הכנס יכלול את התערוכה הגדולה ביותר של גוגל בישראל עד כה, במסגרתה יוצגו הדגמות חיות והוכחת יכולות של מגוון טכנולוגיות גוגל בענן. ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אך יש להירשם מראש.

.להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים