תוכן פרסומי
ראשי » הכנסים הקרובים » "ספקיות התקשורת ימצאו בדור החמישי הזדמנויות עסקיות חדשות"

תוכן שיווקי


אלון ברמן, מנכ''ל אריקסון ישראל. צילום: יח"צ

לקראת Ericsson Innovation Day 2018, יום ד', ה-21 בנובמבר, אולם האירועים LAGO, ראשון לציון

"ספקיות התקשורת ימצאו בדור החמישי הזדמנויות עסקיות חדשות"

פורסם ב-18 בנובמבר 2018
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

כתב: הילל יוסף.

"מחד, התעבורה ברשתות גדלה באופן מעריכי (אקספוננציאלי). הגידול השנתי עומד על 39% והמפעילים נדרשים לספק את היכולת הזו. מאידך, ההכנסות לא גדלות – וזה האתגר שלנו, לסייע לספקיות התקשורת", אמר אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל.

ברמן התראיין לקראת Ericsson Innovation Day 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' הקרוב, ה-21 בנובמבר, באולם האירועים LAGO בראשון לציון.

"לפני ספקי התקשורת עומדים שלושה אתגרים שאנחנו יכולים לסייע בהם", אמר ברמן. "האחד הוא יעילות. יש להוריד את עלות אספקת הנתונים. בזכות השימוש בספקטרום רחב, טכנולוגיית דור חמישי תביא לירידה משמעותית בעלות לביט לעומת הדור הרביעי. כיוון נוסף הוא מעבר של ליבת הרשת לענן, וירטואליזציה ושילוב אוטומציה ולמידת מכונה. כך ניתן לקצר את הזמן הנדרש להשקת שירותים חדשים ולהשיג התייעלויות נוספות".

"האתגר השני", ציין, "הוא חוויית לקוח קצה משופרת. הצרכן מצפה לחוויית שירות פשוטה ומהירה ולזמן תגובה מיידי מהרשת. לחוויית הלקוח יש השפעה ישירה על מוכנותו לנטוש את הרשת. לכן נדרש לשפר את מהירות הרשת באמצעות שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, לעבור לדיגיטליזציה ושירות עצמי, ולשלב מערכות מתקדמות לבקרת חוויית הלקוח ואיכות השירות".

הוא הוסיף כי "האתגר השלישי הוא יצירת מקורות הכנסה חדשים. בשנים האחרונות, השירותים המסורתיים – שיחות טלפון וגלישה באינטרנט – לא מצליחים לייצר צמיחה בהכנסות. ספקיות התקשורת לא מרוויחות יותר, למרות הגידול בתעבורת הנתונים. שימושים חדשים, הקשורים לאינטרנט של הדברים וליכולות רשת חדשות שמגיעות עם הדור החמישי, יפתחו הזדמנויות חדשות לצמיחה".

ארבע קטגוריות של שימושים בדור החמישי

"היכולות החדשות של הדור החמישי פותחות אפשרויות חדשות לארגונים ולתעשיות", אמר ברמן. "השימושים בדור זה נחלקים לארבע קטגוריות עיקריות: האחת היא גלישה סלולרית משופרת במהירות ובזמן התגובה של הרשת, שיפור באיכות הווידיאו ותמיכה במציאות רבודה ובמציאות מדומה. הטלפונים הראשונים התומכים בדור 5 יגיעו לעולם בשנה הבאה, ויביאו עימם גל חדש של חדשנות ושל שירותים חדשים. עד 2023 יהיו בעולם מיליארד מנויי דור 5 ו-20% מהתעבורה העולמית תהא על דור זה".

"הקטגוריה השנייה", ציין, "היא FWA (ר"ת Fixed Wireless Access), משמע – חיבור אלחוטי של המייל האחרון לבית מבוסס דור חמישי – ולא על בסיס נחושת או סיב אופטי. שירות כזה הושק כבר על ידי ורייזון בארצות הברית".

כקטגוריה השלישית ציין ברמן "אינטרנט של הדברים קריטי (Critical IoT). כאן נכנסים יישומים כגון תעשייה 4.0, בקרה ובטיחות בתחבורה ותקשורת לתשתיות קריטיות. כל אלה ייהנו מהיכולת של הדור החמישי שנקראת Network Slicing – 'לחלק' את הרשת ל-'שכבות', לספק על אותה רשת פיזית כמה רשתות וירטואליות שונות עם ביצועים שונים, בתעדוף לרשתות קריטיות מול שאינן כאלה".

עוד הוא אמר כי "הקטגוריה הרביעית היא אינטרנט של הדברים מסיבי (IoT Massive) – היכולת של הדור החמישי לתמוך בכמות אדירה של התקנים וחיישנים סלולריים. הצמיחה השנתית של התקני IoT סלולריים צפויה לעמוד בשנים הבאות על 30%. עד 2023 יהיו בעולם 3.5 מיליארד התקנים המחוברים לרשתות. זו הזדמנות עסקית חשובה ומפעילי התקשורת יצטרכו להיאבק על מקומם בשרשרת הערך החדשה".

"נמשיך להציג לשוק טכנולוגיות חדשניות"

"אריקסון", הדגיש ברמן, "היא ספקית מובילה של טכנולוגיות למפעילי תקשורת בכלל ומפעילי סלולר בפרט. החברה משקיעה רבות במו"פ, עם מיקוד על דור חמישי, אינטרנט של הדברים וענן, שלשם עוברות תשתיות הרשת".

הוא הסביר כי "בין המפעילים בישראל קיימת תחרות מחירים אינטנסיבית, של שש חברות על שמונה מיליון לקוחות. אין לכך אח ורע בעולם. אנחנו רואים האטה בהשקעות, משרד התקשורת מבין זאת ונראה שהוא מתארגן ליצירת מצב שיקדם השקעות בתשתיות התקשורת בישראל".

ברמן סיכם באמרו ש-"אריקסון ישראל מציינת השנה שני עשורים לפעילותה בארץ. אנחנו חלק בלתי נפרד מההתקדמות המדהימה של התקשורת בישראל. בשנים האחרונות הרחבנו את הפעילות שלנו לתחומים נוספים, בין השאר לתחום ה-IPTV, בפרויקט מניה חכמה לחברת חשמל וברשתות פרטיות לתשתיות קריטיות. יחד עם הלקוחות שלנו היינו פעמים רבות ראשונים להציג טכנולוגיות לשוק חדשניות – ונמשיך בכך".

להרשמה לאירוע לחצו כאן
להרשמה לאירוע לחצו כאן
"ספקיות התקשורת ימצאו בדור החמישי הזדמנויות עסקיות חדשות" Reviewed by on . כתב: הילל יוסף. "מחד, התעבורה ברשתות גדלה באופן מעריכי (אקספוננציאלי). הגידול השנתי עומד על 39% והמפעילים נדרשים לספק את היכולת הזו. מאידך, ההכנסות לא גדלות - ו כתב: הילל יוסף. "מחד, התעבורה ברשתות גדלה באופן מעריכי (אקספוננציאלי). הגידול השנתי עומד על 39% והמפעילים נדרשים לספק את היכולת הזו. מאידך, ההכנסות לא גדלות - ו Rating: 0

הגיבו