תוכן שיווקי
לקראת RedHat Forum Israel 2018, ב-12 בנובמבר, אווניו, קריית שדה התעופה

ג'וניפר ורד-האט – אקו-סיסטם של פתרונות משותפים

לקראת האירוע השנתי של רד-האט, שיתקיים תחת הכותרת Ideas Worth Exploring, מספר אלי קושרובסקי, מהנדס מערכות בכיר בג'וניפר, אודות שיתוף הפעולה בין החברות

16/10/2018 14:08
אלי קושרובסקי, מהנדס תקשורת בג'וניפר ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

ג'וניפר, ממובילות תחומי תקשורת הנתונים ואבטחת המידע, החלה את פעילותה ב-1996 כאשר יישמה, בפעם הראשונה בעולם, ניתוב באמצאות ASIC – בעיקר לסביבות המורכבות של ספקי השירות. כיום, יותר מ-20 שנה אחרי, תחומי העיסוק של החברה התרחבו גם לסביבות חוות השרתים, אבטחת המידע והרישות מונחה התוכנה. אנחנו מבדלים את המוצרים שלנו בעזרת גישה חדשנית ויצירתית לבעיות מורכבות. השאיפה שלנו, תמיד, היא לפתור בעיות מורכבות בצורה פשוטה.

להערכתנו, אחת הבעיות המרכזיות שדורשות פתרון כיום היא מיכון תהליכים בסביבת חוות השרתים. מנמ"רים נדרשים באופן קבוע לספק פתרונות חדשים לאתגרים איתם מתמודד הארגון המודרני, וזאת תוך קיצור מתמיד בלוחות הזמנים ותקציבים מוגבלים.

הפתרון לכאורה פשוט: לעשות יותר עם אותה כמות משאבים ולהוציא יותר תפוקה מהתשתיות הקיימות. המשפט הקודם נשמע אולי נדוש וקשה לביצוע, אך עם ארכיטקטורה והכלים הנכונים, זה בהחלט אפשרי. זהו הרגע להשתמש במילה השחוקה ביותר בתעשייה כיום: ענן. בכוחן של תשתיות ענן מתוכננות היטב לעשות נפלאות לקיצור זמני אספקה של פרויקטים ולצמצום עלויות בתפעול השוטף.

מהו, למעשה, הענן?

בפשטות, הענן הוא דרך להגמיש את התשתיות המחשוב ולספק רמה גבוהה של אוטומציה בתהליך ההקמה הראשונית והתפעול השוטף של משאבי המחשוב. לאפשר שימוש במשאבים במספר סביבות פרטיות או ציבורית, על פי זמינות ודרישות אפליקציה, ולצרוך את התשתית כשירות (IaaS – Infrastructure as a service). הענן מבטיח לבטל את תפיסת הסילו הכה שכיחה והכה בזבזנית בעלויות, ולהחליפה בסביבה המאפשרת ריבוי דיירים על אותו הענן, תוך ייעול משאבי המחשוב ואיתם ייעול מבנה עלויות ההקמה והתפעול. ההתייעלות בנכסים פיזיים אמנם מאוד חשובה, אך זוהי רק ההתחלה.

ג'וניפר תכננה את פלטפורמת הענן שלה מסביב לתחומים שבהם היא מתמחה, קרי – אבטחת מידע ותקשורת נתונים. אנחנו רואים באבטחת המידע חלק אינטגרלי מתשתיות הענן. תפיסת אבטחת המידע מבוססת המעטפת, שנהוגה בחוות השרתים כיום, לא יכולה להתקיים בסביבות הענן, שכן קשה מאוד להגדיר היקף ברור עליו שנדרש להגן. נדרשת גישה שונה לאבטחת עננים, גישה בה החוקה נבנית על פי כוונת המגן, תוך שימוש בתגיות והתנסחות מתוחכמת, במקום הסתמכות על פרמטרים הנדסיים, כפי שנהוג כיום. יכולות האנליטיקה שופרו אף הן ביחס לרשתות המסורתיות. כיום נדרש היזון חוזר מקיף על מנת להקל על פתרון תקלות ולאפשר לבצע אופטימיזציה למערכת על ידי מערכות האורקסטרציה השונות.

שיתוף הפעולה של ג'וניפר עם רד-האט יוצר אקו-סיסטם של פתרונות, שבאמצעותם יכול הארגון לפרוס סביבה מרובת עננים, שמאפשרת שילוב של מכונות וירטואליות על בסיס Redhat OpenStack, קונטיינרים על בסיס Redhat OpenShift ובמידת הצורך גם שרתי חומרה. בבסיס הסביבה נמצא בקר ה-Contrail מבית ג'וניפר, שמספק את קישוריות הרשת בין השכבות השונות של הפתרון.

הסביבה העסקית המודרנית דורשת דינמיות. הלקוחות שלנו רוצים אפליקציות חדשות, שמספקות להם ערך וחוויית משתמש טובה יותר. זה קורה בכל תחום: בנקאות, ביטוח, מסחר, רפואה, פנאי וכדומה. ככל שהמלחמה על ליבו של הצרכן מחריפה, קצב פיתוח האפליקציות שקושרות אותו לארגון גובר. הקצב המואץ הזה הוא המנוע שמניע את הבנייה מחדש של תשתיות המחשוב ודורש את זריזות מחלקות ה-IT.

סביבת הענן היא עדיין קונספט יחסית חדש, בעיקר בתצורה הפרטית שלו. רוב קוראי שורות אלה מכירים לפחות אחת מסביבות הענן הציבוריות הגדולות, אבל רבים עדיין חוששים לשלב בין הסביבות השונות. לדעתנו, אסטרטגיית ענן מנצחת היא כזו שתשלב סביבות ענן שונות – ציבורית ופרטית, וסביבות מחשוב מגוונות מבוססות מכונות וירטואליות וקונטיינרים. בתוך סביבות משולבות מעין אלה, הארגון המודרני יכול למצוא בדיוק את היתרון שדרוש לו על מנת לעמוד בקצב השוק המתפתח במהירות.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים