מיקרוסופט, תעשייה חכמה ומה שביניהם

חגית ליבוביץ, מנהלת תחום תעשיות, ריטייל וטלקו במיקרוסופט ישראל, מספרת על פעילות החברה לקידום התעשייה החכמה בארץ ויישום פתרונות Industry 4.0

10/10/2018 13:22
חגית ליבוביץ, מנהלת תחום תעשיות Retail וTelco במיקרוסופט ישראל. צילום: מיקרוסופט

מי שקצת עוקב אחרי פרסומים בעניין מיקרוסופט לאחרונה, ודאי שומע על שותפויות חדשות: עם Volkswagen לפיתוח של Automotive Cloud, עם Bühler לניטור היבול בטכנולוגיית בלוקצ'יין, עם o9 Solutions וגם עם Gravity לפריסת פתרונות Demand & Supply Chain, עם Chevron לחיזוי תקלות – Predictive Maintenance ועוד ועוד.

עולם התעשיה והייצור משתנה ומאמץ התנהגויות מעולמות הConsumerization. כדי להשאר רלבנטי בעולם התעשיה הגלובלי צריך מוצר, ויותר מכך – שירות, שהינו חכם, מבוסס מודל עסקי חדש, עם Value Chain מהיר וחדשני. כי הלקוח כיום הוא ישיר ומעורב ודורש וחכם.

 שם הקוד החדש לטרנספורמציה העסקית-דיגטלית

Industry 4.0 הוא שם הקוד החדש לטרנספורמציה העסקית-דיגטלית שמייצרת מודלים עסקיים חדשים תוך חיבור בין העולמות הפיזיים והווירטואליים כמערכות פיזיות-קיברנטיות, לטובת מצוינות תפעולית גבוהה יותר. טרנספורמציה מצריכה מערכות חכמות המשלבות טכנולוגיה, אנשים ותהליך. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ליצרנים להפיק תובנות איכותיות מהדטה ולתרגם אותן לפעולות חכמות ובזמן אמת: לחזק את יכולת התחרות, להגיב מהר, למנוע תקלות, לשפר את חווית הלקוח, למקסם את המוצר או השירות ועוד.

התעשיה כבר עוברת משלב הניסוי של IoT ו-Machine Learning לתצורה של הטמעה והרחבה – תוך מינוף יכולות Artificial Intelligence, Mixed Reality, ועוד. יכולות בינה מלאכותית מוסיפות ליכולת של בני האדם ומובילות לסגירת פערי האוטומציה. AI נמצא בכל מקום ובכל מכשיר ואפליקציה. השכל העסקי כבר נמצא כיום ב-Edge.

תעשיה חכמה עם מיקרוסופט

מיקרוסופט מכירה ועובדת עם התעשיה לאורך השנים ובונה את פלטפורמות הליבה ואת רשת השותפים כדי לענות על צרכי התעשיה החכמה, מפעלים דיגיטליים, ורצף האנרגיה החכם.

גישת הפלטפורמה היא אבן היסוד של האסטרטגיה שלנו כדי להבטיח את המענה לצרכים של הלקוחות, ואת התמיכה של הרשת השותפים הרחבה שלנו.

למיקרוסופט יש את הפלטפורמה, הכלים והניסיון על מנת לאפשר למומחים בתעשייה לבנות את הפתרונות החדשניים וזאת באמצעות חיבור לפלטפורמת הענן ושל מיקרוסופט (Azure) לאיסוף ואחסון, ניתוח וחיזוי של הדאטה.

המומחים הללו הם השותפים החדשים של מיקרוסופט. החברות התעשיתיות, שנמצאות בתחום מזה שנים ומספקות פתרונות לבקרת המכונות, לתהליכי התפעול ולרצפת הייצור, שעברו בעצמם תהליך של Digital Transformation אשר איפשר להם להרחיב את היצע הפתרונות שלהם ולהפיק תובנות מהמידע שמגיע מפס הייצור במפעל.

כך לדוגמא, פתרונות שמיקרוסופט פיתחה יחד עם חברות גלובליות תעשייתיות, כגון: אוטומציה תעשייתית יחד עם  ABB, חקלאות מדייקת (Precision Agriculture) יחד עם EY, האינטרנט של הדברים (IoT) יחד עם Schneider Electric.

לצד שותפי התעשיה המסורתיים, יש גם סטארט-אפים וחברות רבות, אשר מתמחים בעולמות של IoT, אנליטיקה, שרשרת אספקה ועוד, וגם הם חלק מרשת השותפים הרחבה של מיקרוסופט בארץ ובעולם, ומתוך מטרה להוביל ולהעצים פתרונות תומכים ב-Industry 4.0.

בישראל, אנחנו שמים דגש משמעותי לקידום פעילויות חדשנות עם גופי התעשיה השונים – על מנת לקדם את התעשיה החכמה בארץ וליישם פתרונות Industry 4.0 – החל משלב מיפוי הצרכים והאתגרים העסקיים, אפיון הפתרון והחיבור לשותפים העסקיים.

אנחנו נמצאים כאן כדי להציע שותפות טכנולוגית אמיתית – ולהוסיף ל-Industry את ה4.0

הכותבת היא מנהלת תחום תעשיות, ריטייל וטלקו במיקרוסופט ישראל 

להרשמה לאירוע לחצו כאן 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים