תוכן שיווקי
לקראת כנס Cloud Transformation של ג'וניפר, יום ד', ה-14 בנובמבר, LAGO, ראשון לציון

אתגרי סביבת ריבוי העננים – והפתרונות של ג'וניפר נטוורקס

"כיום, אחת מנקודות הפוקוס העיקריות שלנו, בג'וניפר, היא על השימוש של לקוחותינו בענן על סוגיו השונים, ובייחוד השימוש הגובר של ארגונים ב-Multi Cloud - ריבוי עננים", מספר ולדימיר אורייב, אחראי תחום דטה סנטרים וענן בג'וניפר אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים

05/09/2018 14:37

איך ארגונים משתמשים בעננים, פרטיים וציבוריים?
"בענן הפרטי יאוחסן לרוב מידע לשימוש פנימי של הארגון, שמצריך זמינות גבוהה ואבטחת מידע מקסימלית. לדוגמה, מידע פיננסי של חברה, בייחוד חברה ציבורית, או כזה שקשור לפיתוח של מוצר חדש, יאוחסן בענן הפרטי. הענן הציבורי מיועד, באופן מסורתי, לתת מענה ללקוחות של הארגון, בין אם פנימיים או חיצוניים. למשל, אתר עם ממשק שמקבל ומעבד הזמנות, שירות מייל ארגוני וכו'…

הענן הציבורי מספק 'קרבה' ללקוח הקצה, בייחוד בארגון עם פעילות בינלאומית. תפעולו ואפשרות הגידול שלו פשוטים ומהירים יותר. ברוב המקרים, זה פתרון זול יותר מהענן הפרטי, בו צריך להקים הרבה דברים מאפס ולנהלם באופן שוטף.

יותר ויותר ארגונים נעזרים בשילוב של עננים פרטיים וציבוריים משלל סוגים, שעונים על צרכים שונים. זה מה שמכונה Multi Cloud, ובעברית – ריבוי עננים. ההבטחה הגלומה בריבוי עננים היא לספק תשתית שמעבר של יישומים שונים באמצעותה יהיה פשוט ואינטואיטיבי. ג'וניפר מאפשרת לארגונים לבצע את המעבר בצורה שמותאמת לצרכיהם, עם אפשרויות התאמה וגידול מהיר".

מה הלקוחות מחפשים בשירותי הענן?
"אחד הדברים החשובים ביותר בשירותי הענן הוא פתיחות שתאפשר מעבר מהיר וקל של יישומים מענן אחד לאחר, עם מינימום השקעה של התאמה והטמעה. הציפייה הזו תקפה למעבר בין שירותי הענן של חברות שונות וגם למעבר מהענן הפרטי לציבורי.

מעבר מהענן הציבורי לפרטי נחוץ כשהשימוש בענן הציבורי הופך יקר יותר מזה הפרטי. באופן פרדוקסלי, כאשר הדרישה לשירות של החברה גדלה ויותר לקוחות משתמשים בשירותים הרצים על הענן הציבורי, מגיעים ל-'נקודת שבירה', משום שלהריץ את השירות בענן הציבורי עולה יותר מאשר בענן הפרטי. הענן הציבורי הוא אמנם פשוט, נוח ונגיש יותר מהפרטי, אבל יש לכך מחיר בכמות גבוהה של משתמשים".

מהם האתגרים בסביבה מרובת העננים ואילו פתרונות ג'וניפר מציעה להם?
"קודם כל קישוריות – בין שרתים, דטה סנטרים או בין עננים שונים. יש לנו מגוון נתבים ומתגים שיכולים לסייע. התשתית המורכבת מהמוצרים שלנו מהירה ויציבה, פתוחה לחלוטין לסביבת Multi Vendor ומעניקה קישוריות שקופה לחלוטין בתוך ובין העננים.

בעיה נוספת היא ניהול סביבת ה-Multi Cloud. כיום, לקוחות רבים נאלצים להשתמש במגוון מערכות ניהול, בנפרד זו מזו, בשירותי הענן השונים שבהם הם משתמשים. זה גוזל זמן ומשאבים מיותרים שניתן לחסוך על ידי שימוש בפתרון ניהול אחיד של סביבת ריבוי העננים, כמו פתרון ה-Contrail Enterprise Multicloud של ג'וניפר.

הבעיה השלישית היא ניטור ועיבוד של המידע. בעולם ה-Big Data, לקוחות מחפשים לקבל ולנתח כמה שיותר מידע מהתשתיות, האפליקציות והשימוש של הלקוחות בשירותים. יש כמות עצומה של מידע וצריך לדעת איך לנתח אותו מבחינה עסקית, כדי לקבל מבט על השירות והלקוח. יש לנתח את הכל ביעילות, תוך זמן קצר, ולעתים אף בזמן אמת, ובעלות נמוכה, וכן לקבל בזמן אמת התראות אם יש בעיה. דרך שימוש באוטומציה, בינה מלאכותית ולימודי מכונה אפשר לפתור בעיות מהר וללא התערבות אנושית. יש לנו פתרון גם לזה – AppFormix, לניטור וניתוח של סביבת הענן: משכבת התקשורת דרך שכבת הווירטואליזציה ועד לשכבת האפליקציה, הפתרון מאפשר לראות בצורה נוחה ובמסך אחד את מה שקורה בסביבת ה-Multi Cloud, בזכות ההתאמה שלו לכל סוגי העננים".

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים