מחקר: עבודה היברידית, מהמשרד ומהבית – השילוב המנצח

על פי מחקר חדש של סיסקו, העובדים מצביעים ברגליים – בית IN, משרד - OUT ● הארגונים שישרדו את הקורונה, מתמודדים היום עם דור חדש של עובדים שלא ממהר לחזור למשרד ● "בימים אלה מתעצב בשוק העבודה דור חדש של עובדים", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: טלי שגיא
סיסקו. צילום: BigStock

סיסקו. צילום: BigStock

מרבית העובדים מסכימים על הטענה כי עבודה היברידית – המשלבת משרד ועבודה מהבית – היא השילוב המנצח. הניצחון שהעובדים מדברים עליו נובע, בין היתר, מהפרודוקטיביות המקצועית שהעובדים מצליחים לייצר, לצד קידום פעילות אישית; כך עולה ממחקר עולמי שערכה סיסקו (Cisco).

המחקר נערך בקרב 10,000 עובדים בתריסר  מדינות באירופה, המזרח התיכון ורוסיה. הנשאלים, העובדים ממשרדים, התבקשו לשקול את ציפיותיהם ממעסיקים החל משנת 2021 ואילך. התוצאות מראות על עלייה משמעותית של עובדים המשלבים עבודה מהבית כחלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית, מגמה שחלה עקב מגיפת הקורונה וממשיכה להתחזק.

כך, עולה כי יותר ממחצית מהנשאלים הצליחו לשלב פעילות גופנית בסדר היום שלהם, מה שהם לא הצליחו לייצר בעבודה מהמשרד. עוד עלה כי 60% מהנשאלים העדיפו להימנע מהנסיעה למשרד, הנתפשת על פי רוב כמטרד המלווה בעמידה בפקקים, המתנה לתחבורה ציבורית ובזבוז זמן ומשאבים מיותר.

לצד הרצון להמשיך ולשלב עבודה מהבית יחד עם עבודה מהמשרד, עולים גם הצרכים הנדרשים לקיום עבודה אפקטיבית בבית, או כפי שהם מכנים אותה – להעביר את חווית המשרד לבית. המענה של העובדים העלה כי אוטונומיה מוגברת (63%) ועבודה טובה כצוות מפוזר (66%) הם שני היתרונות העיקריים שאותם היו רוצים לשמר. בנוסף, 61% מהם רוצים לשמור על קבלת החלטות מהירה יותר.

לא רק בגלל הקורונה. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא רק בגלל הקורונה. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

78% מהנשאלים חושבים שהפתרון הנוכחי, של הנגשת שיחת וידיאו מהבית, אינו מספק. משכך, לתפישתם ההשקעה העיקרית לשנת העבודה 2021 צריכה להתמקד בכלים שיאפשרו להם לעבוד מהבית. מדובר ברצון שלא בהכרח עולה בקנה אחד עם רצונות הארגון לצאת לענן, או לייעל תהליכים פנימיים. כ-73% מהנשאלים העלו את הצורך בשימוש במערכת אחת, הכוללת את כלל פלטפורמות התקשורת השונות, שלצד חווית משתמש נוחה ופשוטה, תהיה מאובטחת. בנוסף לאספקת הפלטפורמה הטכנולוגית, עלה הצורך בלמידת הכלים: 76% מהעובדים מבקשים מהארגונים שלהם הדרכות דיגיטליות שיאפשרו להם להיות יעילים בעבודה מהבית.

על פי עורכי המחקר, שינוי המגמה בתפישת העבודה לא נעצר בעובדים, ומגיע גם לדרג הניהולי, אשר מבין את חשיבות העבודה מהבית. מהסקר עולה כי 40% מהמנהלים מביעים אמון בעובדים שלהם וביכולתם לבצע את עבודתם באופן פרודוקטיבי גם מרחוק, מהבית. נתון נוסף העלה כי פתרונות הווידיאו, שהוטמעו כמענה זמני למציאות בזמן הקורונה, שחקו את העובדים, שמבקשים לתקשר בצורה טבעית יותר ולא תמיד לתקשר מול מצלמה פעילה.

לדברי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, "בימים אלה מתעצב בשוק העבודה דור חדש של עובדים. אלה רואים בעבודה מהבית חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה שלהם. הם מחויבים לארגונים שלהם, מקפידים על תפוקות גבוהות ומשנים את חוקי המשחק בשוק העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים