"ארגון ללא תכנית AI ב-2020 – כמו בלי אסטרטגיית ווב ב-2000 ומובייל ב-2010"

כך אמר צור חזן, מוביל תחום נתונים ובינה מלאכותית ביבמ ישראל, שדיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול ● הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באופן וירטואלי באחרונה ונשא את הכותרת Put AI to work

צור חזן, מוביל תחום נתונים ובינה מלאכותית, יבמ (IBM) ישראל. צילום: ניב קנטור

"להיות בלי תכנית AI ב-2020 זה כמו להיות בלי תכנית אינטרנט בשנת 2000, או בלי אסטרטגיית מובייל ב-2010. ברור שבינה מלאכותית היא לא 'נחמד שיהיה' בארגוני אנטרפרייז מודרניים", כך אמר צור חזן, מוביל תחום נתונים ובינה מלאכותית, יבמ (IBM) ישראל.

חזן דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באופן וירטואלי באחרונה ונשא את הכותרת Put AI to work.

"על פי גרטנר (Gartner), בינה מלאכותית נמצאת בראש הנושאים המרכיבים את הדור הבא בארגון", ציין חזן. "ארגונים חייבים להיות בעלי חזון איך הם נערכים לטרנספורמציה עם טכנולוגיות חדשניות. דרג ההנהלה, C Level, מבין שיצטרכו לנוע לעבר החדשנות ומהר, בין השאר כדי לייצר בידול ויתרון תחרותי. חברות מחפשות לשלב בינה מלאכותית לתהליכי העבודה שלהן, על מנת שניתן יהיה לשלוט בתוצאות העתידות לבוא בעקבות המשבר הנוכחי. חברות צריכות לעודד עובדים לעשות עבודה בעלת יותר ערך מבעבר, לשפר את חוויות הלקוחות שלהם, ולייצר מודלים עסקיים חדשים".

"בינה מלאכותית", ציין חזן, "מביאה כמה תועלות: קיצור של עד כ-60% במשך השיחות עם הלקוחות במוקדי השירות; שיפור של יותר מ-40% בתפוקתיות העובדים; 70% פחות קריאות שגויות והתרעות על פשעים פיננסיים; ירידה של כ-40% בעומסי העבודה בתחום האדמיניסטרטיבי; מענה מהיר פי 6 בזמן התגובה לתקלות IT".

הנתונים הם הבסיס לכל החלטה ארגונית חשובה - וחילוץ הערך מהם על ידיה מאפשר לייצר תהליכי עבודה חכמים. בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

הנתונים הם הבסיס לכל החלטה ארגונית חשובה – וחילוץ הערך מהם על ידיה מאפשר לייצר תהליכי עבודה חכמים. בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

"AI זה לא קסם"

"בינה מלאכותית איננה קסם", אמר חזן, "היא דורשת עבודה קשה, בניית תהליכי עבודה מבוססי בינה מלאכותית, ויכולת לענות על שאלות מורכבות בעלות ערך כלכלי גבוה, לצד חיפוש וחילוץ תובנות מתוך מסמכים מורכבים ושילובם בלמידה הארגונית. בשל מחסור באנשי מקצוע טובים, דוגמת מדעני מידע, נוצרה בעיה ארגונית מורכבת ויקרה".

"המענה", הסביר, "חייב להיות בתכנון מראש ובניית אפליקציות ה-AI שלכם. יש לנו כמה אפליקציות AI מוכנות, מפלטפורמת המחשוב הקוגניטיבי, ווטסון. כך, RBS, בנק ותיק וגדול בסקוטלנד, עבר טרנספורמציה דיגיטלית. הבנק מקבל יותר מ-100,000 פניות שונות בחודש, מה שמאתגר את צוותי השירות ותמיכת הלקוחות. הבנק הוריד חלק גדול מהפניות, והעבירן לטיפול אוטומטי של ווטסון, כדי לפנות את הנציגים לפניות הקשות והמורכבות, שמחייבות התערבות אנושית. היקף הטיפול האנושי צומצם ב-40%, ושביעות הרצון של הלקוחות עלתה ב-20%".

"ווטסון אסיסטנט, WA, נועד לעזור לארגונים לייצר שירות לקוחות חכם יותר", ציין חזן, "הוא מאפשר לבנות שיחה קולית, או דיגיטלית על כל ענן, פלטפורמה, או ערוץ – ולשנות את הדרך בה לקוחות מתקשרים עם עסקים. עוד יש לנו כלי מבוסס AI לניהול סיכונים, צמצום הונאות והלימה לרגולציות".

לדבריו, "Watson AIOps, שהושק באחרונה, נועד להפיץ תהליכי עבודה מבוססי AI לתוך הארגון, בתחום תהליכי עבודה אופרטיביים ב-IT".

חזן סיכם באומרו כי "כדי להצליח לייצר תהליכי עבודה חכמים, מבוססי AI, יש לתת לצוותים את הכלים הנכונים לגלות, לזקק ולהבין את הנתונים – בין אם הם טקסט, תמונה, קול או וידיאו. Cloud Pak for Data – הפלטפורמה הפתוחה והאחידה שלנו לנושא AI – עושה זאת. הנתונים הם הבסיס לכל החלטה ארגונית חשובה, הם הדלק של הטרנספורמציה הדיגיטלית. AI היא שמחלצת את הערך מהנתונים ומאפשרת לייצר תהליכי עבודה חכמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים