סוף עידן: בגיל 70, משה ינאי פורש מתפקיד מנכ"ל אינפינידט

ינאי, מחלוצי ענף האחסון העולמי ויזם סדרתי, עזב את תפקידו כמנכ''ל אינפינידט, והפך לסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ● ניר סימון וקריאל סנדלר, סמנכ''לי הכספים והתפעול בחברה - מנכ''לים משותפים

משה ינאי, המייסד ועד לא מכבר המנכ"ל של אינפינידט. צילום: יח"צ

משה ינאי, מנכ"ל אינפינידט ויזם סדרתי, פורש מתפקידו כמנכ"ל החברה שהקים. ניר סימון, סמנכ"ל הכספים בחברה, וקריאל סנדלר, סמנכ"ל התפעול ומנהל המו"פ, ימונו למנכ"לים משותפים. ינאי ימונה לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות של החברה.

ינאי הוא מבכירי תעשיית האחסון העולמית ועל שמו רשומה שורת הצלחות ארוכה בתחום. הוא היה האחראי לפיתוח המרכזי של EMC, שהפך אותה מחברה של עשרות מיליוני דולרים – למאות מיליארדים.

במכתב ששלח בסוף השבוע כתב ינאי, כי "כשאני חוגג את יום ההולדת 70 שלי, אני מביט לאחור ואיני יכול שלא להיות נדהם מההתקדמות יוצאת הדופן של הטכנולוגיה והשפעתה העמוקה על האנושות. מפעל חיי מתמקד בפיסת פאזל קטנה, אך מורכבת להפליא – עולם האחסון, המטפל בכמות העצומה של המידע שנוצר על ידי האנושות".

"אינפינידט הוא שיאו של מסע זה", כתב, "התחלנו אותו ב-2011 עם החזון, שבעשורים הקרובים ארגונים יידרשו לאחסון גדול, מהיר ואמין יותר – ופחות יקר מכל הקיים בשוק, ושנדרשת מערכת אחסון מהותית כדי לעמוד בצרכים עתידיים אלה".

"אני אמנם אופטימיסט חסר תקנה", כתב ינאי, "אך הצמיחה ההולכת וגדלה של אינפינידט עלתה אפילו על הדמיון הכי פרוע שלי. הטמענו מערכות אחסון בנפח של 6 אקסה-בייט (6 מיליון טרה-בייט) בתוך פחות משש שנים בשוק, כשבחצי השנה האחרונה בלבד הטמענו יותר מ-1 אקסה-בייט. הנוכחות הגלובלית של החברה ומגוון לקוחותיה במגזרים השונים מעידים שאנחנו הולכים על משהו גדול".

"כמוביל הטכנולוגיה בחברה", ציין ינאי, "אוכל לבלות 100% מזמני בעשייה של מה שאני עושה הכי טוב והכי אוהב – פיתוח החזון האסטרטגי של אינפינידט והתמקדות בצרכים הנוכחיים והעתידיים של הלקוחות שלנו".

ינאי, פילנטרופ ומספר 9 בדירוג עשירי ההיי-טק בישראל, עם 1.5 מיליארד דולרים, פעיל בתעשייה יותר מארבעה עשורים. הוא החל את דרכו ב-1975 באלביט, שרצתה להיכנס לתחום האחסון, ועזב אותה כשפנתה לעולם הצבאי-ביטחוני. ינאי עבד במילניום הקודם ב-EMC, ועד פרישתו ממנה לאחר 13 שנים הוביל את פיתוח החומרה והתוכנה של מוצר הדגל שלה, סימטריקס – שהיה הגורם העיקרי להפיכתה לחברת ענק.

"בסוף שנות ה-80' עברתי ל-EMC", סיפר בעבר לאנשים ומחשבים, "באנו לחברה בלי שווי שוק, עם רעיון לאחסון במיינפריים וב-SAN. הרעיון הניב הזדמנות לבסיסי הנתונים הרלציוניים. מימושו גרם למהפכה ב-EMC, שהפכה מחברה של עשרות מיליוני דולרים לחברה של 200 מיליארד. הבאנו פתרון טכנולוגי, שצמצם את הפער בין עלויות האחסון היורדות ובין הצורך בגידול תקציבי ה-IT והגידול במידע שנדרש לטפל בו".

"חשבתי שפרשתי לתמיד"

לאחר מכן ינאי הוביל ומימן את הקמת הסטארט-אפ הישראלי XIV, שפיתח מערכות אחסון מבוססות מחשוב גריד. יבמ רכשה אותו תמורת 300 מיליון דולרים בסוף 2007. זמן קצר לאחר מכן, באפריל 2008, רכשה יבמ חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה, דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים – תמורת 165 מיליון דולרים. לדבריו, "מנמ"רים בכו שהם אוהבים את סימטריקס – אבל שצריך להיות מדען טילים כדי לדעת לנהל את האחסון ואת המוצר. לכן, לאחר שעזבתי את EMC, ייסדתי את XIV – כשהמוטו הוא פשטות. לאחר שאנשי יבמ הציעו הצעה טובה – חשבתי שפרשתי לתמיד. הסתבר שלא".

ב-2010 עזב ינאי את יבמ, וב-2011 הקים את הבייבי האחרון שלו, אינפינידט, המטפלת באחסון כמויות עצומות של מידע, מאות טרה-בייטים ופטה-בייטים. המניע להקמתה, הסביר, "היה הפער בין מה שניתן לעשות עם המידע בשל היחס עלות-יעילות. זהו פער החוזר על עצמו כל הזמן: 90% מהמידע בעולם נוצר בשנתיים האחרונות. הבנו שנדרשת מהפכה באחסון, אי אפשר להמשיך עם מה שהיה, כי הפער לא פותר את הבעיה האמיתית".

מוצר הדגל של החברה, InfiniBox, יכול לאחסן יותר משמונה פטה-בייט של מידע במסד בודד. המודל הייחודי של החברה מאפשר להגדיל או להקטין את קיבולת האחסון לפי דרישה ולפי הגידול הטבעי של הארגון, בלא תלות בחומרה. הטכנולוגיה שלה מספקת בו זמנית זמן אחזור של פחות מ-1 מילי-שנייה, אמינות של שבע תשיעיות ויכולת לגדול בנפחי האחסון, עם עלות בעלות כוללת נמוכה משמעותית לעומת מתחרותיה. עד היום גייסה החברה 325 מיליון דולרים, ושווי השוק שלה מוערך בכ-1.6 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים