המלחמה בקורונה: הדפסת תלת מימד של מסיכות מגן למערכת הבריאות

שיתוף פעולה בין החברות סטרטסיס, מטריקס, סו-פאד, וסינרג'י אר. אם. להדפסת מסיכות מגן למערכת הבריאות

החברות סטרטסיס, מטריקס, סו-פאד וסינרג'י נרתמות למאבק משותף בקורונה. כתגובה לבקשות מבתי חולים ומשרדי הממשלה, החברות משלבות כוחות במטרה לסייע בהתגוננות הצוותים הרפואיים תוך מאבקם בהתפשטות המגיפה וזאת על ידי ייצור מסיכות מיגון פנים רב פעמיות לצוותי בתי החולים. מאות מסכות כבר נמסרו לבתי החולים איכילוב ושיבא.

במאמץ משותף החלו לאחרונה החברות להדפיס אלפי מסכות מגן לצוותים רפואיים ברחבי העולם, תוך שהן ממנפות יכולות טכנולוגיות חדשניות שמשנות את תהליכי הייצור. המלחמה בקורונה מחייבת מענה מהיר ומיידי והתאמה לצרכים של הצוותים בשטח, המתאפשרת רק בעזרת הדפסה תלת ממדית, שאלו רק חלק מיתרונותיה רבים על פני שיטות ייצור מסורתיות.  תכנון המוצר התבצע בעזרת צוותים שונים של סטרטסיס, שהפיצו את קובצי התכנון ברחבי העולם, ובכל מדינה מבוצעים שינויים לפי צורכיהם ודרישותיהם של הצוותים המקומיים, תוך הפצת הידע בין מוקדי החברה השונים.

טכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית הייחודית של החברות מאפשרת הדפסה עם חומרים בעלי תקינה רפואית, הדפסה מקומית ומענה מיידי לצורכי הצוותים. חומרים אלו הם היחידים בשוק בעלי האישורים הייחודיים הללו, התואמים את התקינה הנדרשת, כך שניתן להשתמש בהם שוב לאחר חיטוי.

מדי יום בתי החולים זורקים לפח יותר מ-6,000  מסכות מיגון, והפתרון הרב פעמי מטפל בבעיית מחסור המיגון לצד יתרונות אקולוגיים. הדפסה בתלת ממד מאפשרת ייצור וחיבור של מסיכה, המתאימה לכל סוג של כיסוי מצח: מודבק, טקסטיל או גומי, וכן לכל חיבור ראש – גומייה או רצועה. המסיכה ניתנת לפירוק, לחיטוי, לכביסה חמה ולהרכבה מחדש לשימוש חוזר. היא עשויה מחומרים העמידים לחיטוי באלכוהול ו/או במכשירי חיטוי. ניתן לייצר ולהרכיב את המסיכה בעמדת רענון מסיכות בבית החולים.

שיתוף הפעולה בישראל מתבצע עם זרוע התלת מימד שהשיקה לאחרונה מטריקס, תחת השם Matrix 3D, שיש לה כ-20 שנות ניסיון בתחום הטכנולוגיה הרפואית, כשהיא מציעה פלטפורמה מקיפה ומתקדמת לניהול, פיתוח, יישום והטמעת פתרונות ליבה מנהלתיים, לוגיסטיים, בילינג (ATD) ופיננסים ופתרונות רב ערוציים, התואמים את דרישות המערכת הרפואית ופועלים במרכזים רפואיים ומוסדות בריאות גדולים בארץ ובעולם.

במסגרת הפרויקט, חברת סינרג'י, המתמחה בעיצוב ופיתוח מוצרי פלסטיק לצד שירותי הדפסות בתלת ממד להפקת אבות טיפוס וסדרות ייצור קטנות, הינה בעלת היכולות והאישורים הרגולטוריים הייחודיים לפיתוח מוצרים, מכשור רפואי ואביזרים מותאמים אישית לעולם הרפואה, המיוצרים בטכנולוגיות ובחומרים של סטרטסיס.

מיקי ליברוס, שותף ב-Matrix 3D והבעלים של חברת סינרגי אר. אם, אמר, כי "אני שמח שביחד באפשרותנו להמשיך לספק למטופלים ולתעשיית הרפואה טכנולוגיות מתקדמות וכלים חדשניים לרפואה מותאמת אישית, ושברגעים כאלה יש לנו את האפשרות לשמור ולדאוג גם על הצוותים הרפואיים במאבקם בקורונה".

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס ציין, כי "בימים מאתגרים אלו, חברת סטרטסיס גאה להדפיס פתרונות מיידים בהתאם לצרכים הייחודיים והמשתנים של בתי חולים, אנשי הצוות המסורים, וכן המטופלים ולרתום למערכה את שלל לקוחותינו. אני מודה לאנשי סטרטסיס והשותפים שלנו שמשקיעים מזמנם ומרצם 24/7 לעזור לאזרחי ישראל. זו שעה יפה ליזמים ולטכנולוגיות החדשניות שלנו בתוך המציאות המורכבת של היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים