וואווי מאשימה את ארה"ב בתקיפות סייבר על מערכותיה ובאיום על עובדיה

בעקבות הפרסומים האחרונים על חקירת משרד המשפטים האמריקני נגד וואווי בחשד לגניבת נכסים רוחניים, פרסמה ענקית הטכנולוגיה הצהרה לעיתונות, שבה היא מכחישה את הטענות ומאשימה את ארצות הברית בפעילות לא חוקית נגדה כדי לערער את מעמדה בתעשייה ולשבש את פעילותה השוטפת

הוחרמה במסגרת המאבק של ארה"ב בסין. וואווי. צילום: BigStock

דומה שהמלחמה בין ארה"ב לוואווי הופכת להיות סמל למאבק הכוחות המתעצם בין שתי כלכלות העל, ומדי יום היא צוברת עוד תאוצה. כעת, וואווי מאשימה את ארצות הברית בתקיפות סייבר כדי לחדור לרשתות שלה וכי איימה על עובדי החברה.

לפני ימים אחדים פורסם באמצעי המדיה בעולם כי משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה נגד וואווי בחשד לגניבת נכסים רוחניים. בתגובה לידיעות, פרסמה החברה הודעה לעיתונות הדוחה את הטענות וטוענת כי הן שקריות.

בהודעה, שכותרתה "הצהרה לעיתונות בנוגע לדיווחים על החקירות של משרד המשפטים נגד וואווי", מאשימה ענקית הטכנולוגיה את ארצות הברית בכך שהיא מפעילה את השפעתה הפוליטית והדיפלומטית ומשתמשת ברשויות האכיפה כדי לשבש את פעילותה הגלובלית. החברה  מפרטת בהודעתה את מסע ההכפשה המתוכנן נגדה, ושולחת אצבע מאשימה לוושינגטון.

"בחודשים האחרונים, ממשלת ארצות הברית מנצלת את השפעתה הדיפלומטית והפוליטית כדי לשכנע ממשלות אחרות להחרים את הציוד של וואווי. יתרה מכך, היא משתמשת בכל כלי שיש בידיה – כולל  סמכויות שיפוטיות ומינהליות, כמו גם אמצעים חסרי מצפון אחרים – לשבש את הפעילות העסקית הסדירה של וואווי ושותפיה".

החברה ממשיכה ומונה בהודעתה את השיטות שארצות הברית נוקטת בהן נגדה, לדבריה, בהן איום, והפחדה של עובדיה בהווה ובעבר על ידי רשויות החוק בניסיון להסיתם נגד החברה ולעבוד איתן; חיפושים ואפילו מעצרים לא חוקיים של עובדי החברה ושותפיה; הפעלה של תקיפות סייבר כדי לחדור למערכות המידע הפנימיות של החברה; שליחת סוכני FBI לבתי העובדים כדי ללחוץ עליהם לאסוף מידע על החברה; קשירת קשר עם חברות שעובדות עם וואווי או כאלה שיש להן סכסוך עמה כדי להעמיד נגדה האשמות לא מוכחות; שיבוש פעילויות עסקיות שוטפות באמצעות הפחדה, מניעת ויזה, עיכוב משלוחים ועוד.

"אנו מגנים בחריפות את המאמץ המרושע והמתוזמר של ממשל ארצות הברית לערער את וואווי ולקטוע את מעמדה המוביל בתעשייה", כותבת החברה.

הממשל האמריקני לא הגיב להודעה של וואווי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים