יקי זנו מבזק יחליף את לוי הלוי בבנק דיסקונט

זנו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, מסיים את תפקידו אחרי שלוש שנים ● יחליף את הלוי - שמונה למנכ"ל כ.א.ל ● לילך אשר טופילסקי, מנכ''לית דיסקונט, העדיפה, שוב - מועמד חיצוני לתפקיד הבכיר בבנק

יקי זנו, עד לא מכבר מנמ"ר בזק. צילום: Selffer

יקי זנו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, הודיע הבוקר (ב') על החלטתו לסיים את תפקידו בחברה, לאחר שלוש שנות כהונה. זנו ימונה לתפקיד סמנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיות והתפעול של בנק דיסקונט.

זנו יחליף את לוי הלוי, שמונה למנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל.

לוי הלוי, המנכ"ל החדש של כאל, מקבל את תואר מנמ''ר השנה. צילום: ניב קנטור

לוי הלוי, המנכ"ל החדש של כאל, מקבל את תואר מנמ"ר השנה. צילום: ניב קנטור

זנו מונה לתפקידו הנוכחי בבזק לפני שלוש שנים. הוא החליף את יובל קינן, שעבר לפרטנר, לשמש כמשנה למנכ"ל. זנו הוא אחד העובדים הוותיקים בבזק: הוא צמח מלמטה, שם החל את דרכו כטכנאי מרכזות דיגיטליות והתקדם עד לניהול כלל פעילויות הטכנולוגיה והרשת של החברה. באמצע הוא עזב את בזק לשירות בתי הסוהר, שם כיהן כסמנכ"ל טכנולוגיות. לפני תפקידו כסמנכ"ל הטכנולוגיות, בטרם עזב לשירות בתי הסוהר – היה זנו מנהל אגף התשתיות בבזק.

זנו הוא בוגר מכללת בזק, בעל תואר שני בהצטיינות במנהל עסקים ותואר ראשון בהנדסת מחשבים מהטכניון.

"הייתה לי הזכות להוביל חטיבה מדהימה, המורכבת מעובדים מלאי מוטיבציה, ברמה מקצועית מהשורה הראשונה בכל תחום עשייה", מסר זנו, "העובדים ממוקדים בהצלחת החברה. במהלך תקופה זאת הצלחנו להוביל שינויים במערכות המידע ולהסב את מערכות הליבה של הארגון ולהתאימן לצרכיה העתידיים של בזק".

סטלה הנדלר, המנכ"לית הפורשת של בזק, אמרה כי "יקי, שצמח בבזק, הוביל את החברה להישגים – תוך שהוא מפתח את יסודות הרשת החדשה".

זנו עוזב את בזק באחת התקופות היותר קשות שלה. זאת, כאשר שאול אלוביץ', היו"ר ובעל השליטה בה, מעמיד למכירה כמה מנכסיו העיקריים, ביניהם בזק און ליין, האתר וואלה!, ויורוקום. כזכור, במקביל ממשיכה בזק לצעוד לקראת מיזוג בינה לבין yes ומינתה את רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, למנכ"ל החברה הבת במקום רון אילון, שנחקר בחודשים האחרונים בפרשת בזק, היא תיק 4000.

בחודש שעבר הודיעה בזק על מינויו של דוד מזרחי כמנכ"ל החברה. זאת, במקום המנכ"לית הנוכחית הנדלר, שתסיים את תפקידה בסוף אוגוסט. הנדלר חשודה אף היא בפרשת תיק 4000.

בדיסקונט העדיפו מועמד חיצוני

על התפקיד של זנו בבזק צפויים להתמודד מנמ"רים לא מעטים. זאת, למרות כל הפרשיות שנקשרו סביבו. זאת, כי בזק היא עדיין אחד מגופי התקשורת המשפיעים במדינה. את שנת 2017 סיימה בזק עם הכנסות של 9.79 מיליארד שקלים – ירידה של 2.9% לעומת השנה הקודמת. ואילו את הרבעון הראשון השנה, בזק סיימה עם הכנסות של 2.36 מיליארד שקל – נתון המשקף ירידה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

מינויו של זנו לתפקיד הבכיר בדיסקונט, אישש את ההערכות שהיו בשוק, לפיהן גם הפעם תעדיף לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית הבנק, מועמד חיצוני לתפקיד הבכיר – ולא מישהו משדרת הניהול הבכירה הקיימת בבנק.

אחד המועמדים ששמם הוזכר היה אריה דרעי, שהיה יד ימינו של הלוי. זנו נכנס לבנק בעת שזה נמצא בעיצומו של מהלך ליישום התוכנית האסטרטגית שלו לשינויים בעולם הדיגיטל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל

    בנק דיסקונט עשה בחירה מצויינת, יקי זנו הוא איש מקצוע מעולה בלי גינונים מיותרים ואדם נפלא.

אירועים קרובים