בתיאבון: וולט נמכרת לחברה אמריקנית בשמונה מיליארד דולר

האפליקציה הפופולרית, שנוסדה בפינלנד, נמכרת לדורדש, שפועלת אף היא בתחום - אם כי בארצות הברית ● מדובר בעסקת מניות, שצפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2022

שליח של וולט בפעולה.

אפליקציית השליחויות וולט, שהפכה למאוד פופולרית בתקופת הקורונה, נמכרת לחברה האמריקנית דורדש (DoorDash), שעוסקת אף היא בתחום זה, בעסקת מניות בשווי של 8.1 מיליארד דולר. כתוצאה מכך זינקה מניית הרוכשת במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט ביותר מ-20%. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של השנה הבאה.

וולט היא חברה שבסיסה בהלסינקי, בירת פינלנד, ושנוסדה ב-2013. מנכ"ל החברה הוא אחד המייסדים שלה – מיקי קוסי, והוא יהפוך במסגרת העסקה למנהל הפעילות הבינלאומית (מחוץ לארצות הברית) של דורדש. קוסי ידווח למנכ"ל דורדש, טוני שו. וולט ביצעה את המשלוח הראשון ב-2015, ועובדת כיום עם 30 אלף מסעדות ב-22 מדינות באירופה – ובישראל. מדי חודש משתמשים בשירותים שלה כ-2.5 מיליון איש (מספר המשתמשים של דורדש עומד על תשעה מיליון). וולט נכנסה לפעילות בארץ לפני כשלוש שנים ושליחיה החלו לבלוט ברחובות תל אביב. מאז היא התרחבה לערים נוספות והפופולריות שלה בארץ גדלה מאוד בתקופת הקורונה. המתחרה העיקרית שלה בשוק המקומי היא תן ביס הישראלית.

ביקורות קשות על שיטת ההעסקה של השליחים

מספר העובדים השכירים של וולט עומד על 4,000, כאשר השליחים לא ביניהם – והיא ספגה על כך ביקורות רבות וקשות. במקום זאת, החברה מעסיקה אותם כפרילאנסרים או כעובדי קבלן.

וולט מציעה לא רק משלוחי אוכל, אלא פועלת ב-14 קטגוריות שונות, בהן מוצרי מכולת, פארמה, לייף סטייל ואף פרחים.

שו אמר כי "שילוב הכוחות עם וולט יאפשר לנו להגביר את הצמיחה הבינלאומית שלנו ולהעלות את הפוקוס שלנו על ארצות הברית. העסקה תאפשר לנו להתחרות בשוק גדול יותר, גלובלית".

מדובר בעסקה השלישית שנעשתה באחרונה בשוק אפליקציות המשלוחים: בשנה שעברה, ג'אסט איט האירופית קנתה את גראבהאב משיקאגו ואובר רכשה את פוסטמייטס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים