בעקבות הפיטורים הצפויים: עובדי סלקום ופלאפון ממשיכים בעיצומים

המרכז הלוגיסטי של סלקום מושבת והעובדים מסרבים להיכנס למשא ומתן עד שההנהלה תבטל את "הצעדים הברוטליים" ● בפלאפון משובשת הפעילות במוקדי השירות והמכירה, והעובדים ביטלו את "הלילה הלבן", שבמסגרתו תוכננה של האייפונים החדשים

עובדי סלקום מנהלים שיחת הסברה הבוקר (ד') במטה החברה בנתניה. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

עובדי סלקום ופלאפון, בגיבוי ההסתדרות, ממשיכים היום (ד') את העיצומים שבהם הם נוקטים בעקבות כוונות ההנהלות של שתי החברות לפטר מאות מהם. עובדי סלקום משביתים את פעילות המרכז הלוגיסטי של החברה ומקיימים שיחות הסברה, ועמיתיהם מפלאפון משבשים את פעילות מוקדי השירות וביטלו את "הלילה הלבן", שהחברה תכננה לבצע במהלכו מכירה מסיבית של מכשירי ה-iPhone החדשים.

העובדים מוחים על הכוונות של ההנהלות לנקוט ב-"צעדי התייעלות", בעקבות המשבר שפוקד את ענף הסלולר. פלאפון אמנם לא הוציאה הודעה רשמית על כוונה לפטר עובדים, אולם בוועד עובדי החברה טוענים כי בכוונתה לצמצם את מספרם במאות. סלקום הודיעה שלשום (ב') לבורסה, בשעת ערב, כי היא יוצאת ל-"תכנית הבראה", שתכלול קיצוץ בהוצאות ופיטורי עובדים. על פי הנהלת החברה, מדובר במהלכים הכרחיים.

מנכ"ל סלקום לעובדים: "הוועד פוגע בכם"

במכתב ששיגר הבוקר לעובדים טען מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, כי אין ברירה אלא לבצע את הפיטורים וכתב שהוא "נחוש להביא את החברה לחוף מבטחים", כדי ש-"יהיה לכם מקום עבודה יציב ובטוח". שטרן קרא לוועד "להפסיק את המהלכים הקיצוניים, שמביאים לפגיעה בלקוחות, בחברה ובסופו של יום גם בעובדים", ולהיכנס למשא ומתן. אולם, לדברי יו"רית הוועד, מיה יניב, הם לא ישבו לשולחן עד שיוחלט על ביטול "הצעדים הברוטליים", כלשונה. לדבריה, "עובדי סלקום לא ישלמו את מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה".

במהלך הבוקר כינסו העובדים שיחות הסברה במטה החברה בנתניה, ובזמן קיומן נעצרה העבודה לחלוטין. בנוסף, הם משביתים את הטיפול בתקלות רשת ואת המרכז הלוגיסטי, וכן לא מקבלים ולא מוציאים מכשירים לתיקון.

בפלאפון, מוקדי השירות הטלפוני (שירות הלקוחות ושירותי המכירה) של החברה עובדים היום במתכונת מצומצמת, ומרכזי השירות הפרונטליים ייסגרו בשעה 17:00. כמו כן, עובדי מחלקת הנדסה ומערכות מידע לא יטפלו בתקלות רשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים