האם גוגל תאפשר להגדיר עצמאית את מנוע החיפוש במשגר שלה?

מהדורת הבטה של העדכון הבא של טלפוני הפיקסל מאפשרת למשתמשים לבחור מנוע חיפוש אחר מזה של גוגל עצמה ● האם היא תיענה בכך ללחצים הציבוריים, הרגולטוריים והמשפטיים?

מכשיר גוגל פיקסל 7.

Pixel Launcher, המשגר שנמצא בלב התפעול של הסמארטפונים מבית גוגל, מציע, כמו הרבה משגרים אחרים, מערכת חיפוש, שמשלבת חיפושים פנימיים עם חיצוניים. זה אומר שהחיפוש יכול להעלות, לצד קבצים, אנשי קשר ואפליקציות שהם חלק מהתוכן ששמור בטלפון עצמו, גם תוכן מהרשת – ושלא במפתיע, בטלפוני הפיקסל מדובר בתוכן ממנוע החיפוש של גוגל עצמה.

אולם, טיפסטר (נותן טיפים) שחיטט בקרביים של מהדורת הבטה של העדכון הבא של הטלפונים, Android 14 QPR 2 Beta 3, חשף שיכול להיות שגוגל עומדת להיכנע ללחצים הציבוריים, הרגולטוריים והמשפטיים, ולאפשר למשתמשים להגדיר בעצמם את מנוע החיפוש שבו הם ישתמשו לטובת החיפושים באינטרנט גם במשגר שלה עצמה, בטלפונים שהיא מפתחת ומוכרת.

"ביחרו את האפליקציה שבה תשתמשו כדי לחפש ברשת. זה ישפיע על החיפוש ועל התוכן שיוצגו בעמוד הבית שלכם", נכתב בהגדרה של מנוע החיפוש, כפי שמופיעה באותה מהדורת בטה. כמו כן, החברה מספקת שם קישור לדף שמספק מידע על האפשרות לבחירת מנוע חיפוש באופן עצמאי.

החדשות האלה מעניינות על רקע העובדה שהמונופול של גוגל בשוק מנועי החיפוש, בחירת ברירת המחדל במנוע החיפוש שלה בסמארטפוני אנדרואיד, וגם ההסכמים שהיא הגיעה אליהם עם יצרניות דוגמת אפל נמצאים בליבת התביעה שמנהלים נגדה משרד המשפטים האמריקני והתובעים הכלליים של שמונה מדינות בארצות הברית.

דפדפן הכרום של החברה לשולחן העבודה כבר מאפשר לכל משתמש לקבוע לבד, די בקלות, את מנוע החיפוש שבו הוא משתמש. כנראה שגוגל מכינה את הקרקע לעתיד לבוא גם באנדרואיד, ובמכשירי הפיקסל שלה עצמה תחילה – אם כי אי אפשר לדעת מתי זה יקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים