HMD, יצרנית מכשירי נוקיה, הולכת בעקבות ה"גדולות" ומסירה את המטענים מהמארז

המכשיר הראשון שיגיע ללא מטען הוא ה-Nokia X20 ● האם מותג נוקיה יכול להרשות לעצמו לחקות את החברות הגדולות בלי לגרור תוצאות לא חיוביות מבחינתה בשווקים שרגישים למחיר?  

NOKIA X20 - בלי מטען. צילום: נוקיה

עד כמה תתרום לסביבה ההחלטה של אפל (Apple) לוותר על מטענים במארזי הסמארטפונים ולגרום לצרכנים לרכוש מטענים בנפרד – עדיין לא ידוע. מכל מקום – במכירות זה לא פוגע, כשה-iPhone 12 היה המכשיר הנמכר ביותר בעולם ברבעון הראשון של השנה. לאחר החלטתה, היה צפוי שיילכו בעקבותיה יצרניות נוספות, ש"גילו" את הגימיק החדש להוציא עוד כסף מהקונים – מה שאכן קרה, כשסמסונג (Samsung) הסירה את המטענים ממארזי סידרת ה-Galaxy S21, ואחר כך גם שיאומי (Xiaomi) הסירה את המטען מדגמי ה-Mi 11.

כעת גם HMD, יצרנית המותג נוקיה, החליטה להוציא את המטען ממארזי המכשירים, כשגם היא מסבירה את הצעד בסיבות אקולוגיות, והמכשיר הראשון שבו מיושמת ההחלטה הוא ה-Nokia X20 שהושק באחרונה.

ההחלטה של אפל וסמסונג לא ממש עומדת בהגדרה של דאגה לסביבה, משום שהמכשירים החדשים שלהן תומכים במהירויות טעינה מהירות, ובנוסף, ל-iPhone 12 של אפל יש מחבר שונה, כך שהמטענים הישנים שלהן הם חסרי תועלת, אלא אם רוכשים מתאם USB C ל-USB A. רכישה של מתאם כזה או של מטען היא בעצם עלות נוספת, אבל לא רק – האביזר עשוי פלסטיק ומגיע באריזה משלו, כך שההחלטה לא ממש הגיונית בהיבט של שמירה על הסביבה. גם יצרניות נוספות, כמו וואן-פלוס, אופו ועוד השיקו מכשירים עם טכנולוגיית טעינה קניינית, שמאפשרת טעינה מהירה במיוחד. מכל מקום, בדרך כלל אי אפשר להשתמש במטענים ישנים או במטענים אוניברסליים כדי ליהנות מטכנלוגיות הטעינה ששולבו במכשירים החדשים, חוץ מזה שהיצרניות לרוב ממליצות לצרכנים להשתמש רק במטענים התואמים של החברה מסיבות של בטיחות.

מבחינת נוקיה, יש מעט יותר היגיון "ירוק" בוויתור על המטענים במכשירים כמו ה-X20, משום שהם לא כוללים טכנולוגיית טעינה קניינית שמאפשרת שימוש במטען מהיר כלשהו. ובנוסף, ה-X20 תומך בטכנולוגיית טעינה סטנדרטית של 18 ואט, שאינה דורשת מטען מיוחד. כך שהטענה של החברה שלרוב המשתמשים יש כבר מטען תואם ממכשירים ישנים אולי נכונה. ואולם יש היבט נוסף שאולי ב-HMD לא חשבו עליו: שלא כמו אפל וסמסונג, לנוקיה אין בסיס של קהילת מעריצים נאמנים, וערך המותג שלה לא דומה לחברות האחרות, כך שכפיית ההחלטה שלה תוך ציפייה שהמשתמשים ירכשו את מכשיריה לא בטוח שתתרום למותג שלה. גם העובדה שהמותג נוקיה מאבד נתחי שוק ליצרניות סיניות, המתמקדות במכשירים שנותנים ערך גבוה יותר לכסף, לא פועלת לטובת מכשירי נוקיה, שמתמקדת בחוויית Android מעודכנת ובעדכונים מהירים. כך שההחלטה של נוקיה ללכת בעקבות ה"גדולות" עשויה לגרור תוצאות לא חיוביות מבחינתה בשווקים שרגישים למחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים