מסתמן: פרויקט המימון לא יספיק ליצירת הטלפון החכם Edge

נכון להיום (א') גויסו לצורך יצירת הטלפון החדש רק 9.4 מיליון דולרים ולפי קצב הגיוס הנוכחי, קנוניקל לא תגיע ליעד הגיוס - 32 מיליון דולרים ● ייתכן שהיא תחטיא גם את ההערכות, שעמדו על 22 מיליון, ונראה שתצטרך למצוא מקורות מימון חלופיים

11 ימים לפני סופו של הקמפיין לגיוס כספים למענו, נראה סוף דרכו של פרויקט Ubuntu Edge כמעט ודאי. נכון להיום (א') נאספו בפרויקט רק 9.4 מליון דולרים מתוך 32 מיליון הדולרים המבוקשים בפרויקט מימון ההמונים שמפעילה קנוניקל (Canonical), החברה שעומדת מאחורי אובונטו, ב-Indigogo. מכיוון שהפרויקט יזכה למימון בפועל רק אם יגיע למטרה שנקבעה, או יעבור אותה, קשה לראות כיצד ב-11 הימים שנותרו הוא יצליח לגייס את היתרה, אם ימשיך בקצב הנוכחי.

מדובר בפרויקט שאפתני ליצירת טלפון חכם בשם Edge, שיכיל שתי מערכות הפעלה ויריץ אחת מהן, אובונטו (Ubuntu) או אנדרואיד (Android), בתהליך אתחול כפול, שיאפשר למשתמש לבחור מהן. בנוסף, לאחר חיבור מקלדת, מסך ועכבר, ניתן יהיה לעבוד איתו במצב מחשב שולחני מלא עם מערכת ההפעלה אובונטו, בגרסה השולחנית שלה. כמו כן, החברה מבטיחה שהטלפון החכם הזה יהיה מצויד ב-4 ג'יגה-בייט זיכרון ו-128 ג'יגה-בייט שטח אחסון פנימי, יתמוך ב-LTE כפול וב-GSM. הוא גם אמור להיות זול בכ-100 דולרים ממכשירים כמו ה-iPhone של אפל (Apple) והגלקסי S4 של סמסונג (Samsung).

יצוין, כי לא בכל מהלך הפרויקט היה הגיוס כה איטי. הפרויקט דווקא החל בגיוסים מרשימים של מימון וצבר 3.45 מיליון דולרים כבר ב-24 השעות הראשונות מהתחלתו. לאחר מכן הואט קצב הגיוס באופן דרמטי ובסוף השבוע הראשון לפרויקט הוא הגיע ל-7.07 מליון דולרים בלבד. כאמור, כעת, 11 ימים לפני הסוף, הוא עדיין לא הצליח להגיע אפילו לקו ה-10 מיליון דולר.

הגרדיאן (Gurdian) פרסם שיועצים סטטיסטיים ששייכים לארגון Open Analytics העריכו בשבוע שעבר, כי הפרויקט יצליח, בסופו של דבר, לגייס 22 מיליון דולרים לכל היותר – הרבה מתחת למטרה. עם זאת, הקצב הנוכחי עומד על כ-860 אלף דולרים ליום בלבד ואם מורידים את 24 השעות הראשונות – על כ-335 אלף בלבד. בקצב כזה, הפרויקט לא יצליח להגיע אפילו להערכות המוקדמות הללו.

נראה שכדי שה-Edge יהפוך לממשי, קנוניקל תצטרך למצוא לו מקורות מימון עצמאיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים