סקירה: הסמארטפון Samsung Galaxy S4

הטלפון החכם של ענקית הסלולר הבטיח רבות – והוא בהחלט מספק את הסחורה: מצלמה באיכות 13 מגה-פיקסלים, גרפיקה מתקדמת, תכונות מהנות כמו קבלת שיחות באמצעות מחוות, מעבד חזק במיוחד, ועוד ● החסרונות: זמן העבודה מאכזב, השטח הפנוי על המכשיר לא מספיק ● ציון סופי: 93

מסיבת העיתונאים בה הציגה סמסונג (Samsung) את מכשיר הדגל שלה בתחום הטלפונים החכמים, ה-Galaxy S4, טמנה בחובה תחושה של דז'ה וו. לא להשקת ה-S3, אלא דווקא להשקה של ה-iPhone 5 – המתחרה הנוכחית מבית היריבה המרה אפל (Apple). אז מה אפשר להגיד על המכשיר המדובר?

מראה חיצוני
לא ניתן להבחין בשינוי בין ה-S3 וה-S4 בסדרת הגלקסי. שני המכשירים זהים כמעט לחלוטין בגודלם, משקלם, במיקומי הכפתורים, וכדומה. בחינה מעמיקה יותר תגלה לנו, כי מסגרת המסך נמתחה ל-5 אינץ' במכשיר הנוכחי, מה שמשאיר קצת פחות מסגרת עוטפת מלמעלה ולמטה בחלק הקדמי של המכשיר. את הפלסטיק הפשוט של המכשיר עוטף פס אלומיניום דקיק. כל השאר נראה אותו הדבר, כאמור, כולל מכסה הסוללה הדקיק שמפחדים לשבור בכל פעם שפותחים אותו.

זה הכל, ישאלו אנשי ה-iPhone 5 בלעג לאותם אוהדי אנדרואיד (Android)? אז זהו, שממש לא. כמה דקות אחרי שמדליקים את ה-Galaxy S4, מגלים שבכל זאת סמסונג הצליחה לעשות את זה שוב. אחרי כמה ימים של בדיקות אפשר לומר בוודאות שהיא הצליחה להגביה בפעם המי יודע כמה את הרף עבור מכשירי האנדרואיד.

מסך
כאן זה מתחיל. לא רק שהוא גדול יותר מזה של ה-S3, אלא שהוא מציע גם רזולוציית HD מלאה (1,080×1,920 פיקסלים) עם צפיפות פיקסלים לאינץ' של 441 נקודות. מדובר בצפיפות גבוהה מאוד, כזו שמאפשרת למסך ה-sAMOLED של ה-Galaxy S4 להתמודד כמעט שווה בשווה עם מסך הרטינה האיכותי יותר של ה-iPhone 5, ולספק תצוגה נהדרת. מעבר לכך ניתן לקבוע במידה מסוימת את בהירות המסך עבור מספר מצבי עבודה, ובכך ניתן להשיג צבעים מעט קרובים יותר לצבעים האמיתיים. כמו כן, בזכות בקרת בהירות מוצלחת למדי, ניתן להשתמש במכשיר גם בחוץ, גם באור שמש מלא.

מצלמה
תכונה בולטת נוספת היא החלפת מצלמת ה-8 מגה-פיקסלים למצלמת 13 מגה-פיקסלים. מעבר לשינוי הפיזי, שמאפשר ללכוד תמונה גדולה בהרבה, בסמסונג השקיעו במצלמה עבודה רבה בהוספת תכונות מיוחדות כדי להפוך אותה לרכיב שימושי יותר, ואולי אפילו מרכזי. מדובר באפשרות לצלם עם המצלמה האחורית והזמנית בו בזמן, באפשרות לצלם תמונות HDR (טווח דינמי רחב) איכותיות, לצלם תמונות שכוללות קול ואנימציות קלות, ועוד. הרבה אפשרויות לשעשוע ולהנאה. הנאה אמיתית. אמנם יש צורך בתרגולים וזה לא תמיד פשוט כל כך, אבל בסופו של דבר התוצאות פשוט נהדרות.

ממשק
אז מסך גדול ואיכותי יותר – יש. מצלמה הרבה יותר טובה עם מגוון רחב של אפשרויות צילום כיפיות – יש. הגענו לשינויים בממשק, או יותר נכון, שינויים בדרך בה משתמשים בטלפון. הזכוכית ב-Galaxy 4 אמנם הוחלפה בדור השלישי של זכוכית הגורילה של קורנינג (Corning), כך שהיא אמורה להיות קשיחה ועמידה יותר. אבל למה לגעת במסך אם לא צריך? שורה של מחוונים בחלק העליון של המכשיר מאפשרת למכשיר, באמצעות מנהלי התקנים מתאימים, להבין מחוות ידיים ולפעול בהתאם. כך, למשל, אפשר לדפדף בין תמונות באלבום על ידי הנפת היד למעלה ולמטה; להזיז, בדפדפן המובנה בלבד, את העמודים מעלה ומטה על ידי הנפת היד בכיוון המתאים; לקבל שיחות על ידי הנפת היד מעל המסך, ועוד.

מעבר לכך המכשיר יודע לזהות את עיניי המשתמש ולבצע מספר מחוות מתאימות. הראשונה מכונה 'גלילה חכמה' – ניתן לגלול בדפים ארוכים על ידי הטיית הראש או העיניים לאחר תהליך זיהוי קצר. אפשרות אחרת באה לידי ביטוי בעת הצגת סרטון וידיאו ומכונה 'השהיה חכמה' – בעת הזזת הראש מתחומי המכשיר, הסרטון משהה את עצמו. אפשרות אחת מכונה 'שהות חכמה' והיא דואגת שהמסך לא יכבה כל עוד מביטים לעברו.

התכונות רבות, נחמדות בעיקרון, אבל לא תמיד הן עובדות כמצופה. לפעמים אפילו לא עובדות היטב בכלל. אבל אם לא רוצים בהן, קל לכבותן/להפעילן שוב דרך פס ההתראות המשופר של המכשיר, שכולל כפתורים לכל האפשרויות הרגילות והחדשות. כשפותחים אותו עם משיכת אצבע אחת מלמעלה למטה, הוא מציג את הצלמיות של האפשרויות הראשיות כמו הפעלת Wi-Fi, בלוטות', GPS, רמקול וכדומה, כשמתחת ההודעות החדשות. גרירה ימינה ושמאלה של פס הצלמיות מאפשרת להגיע לאפשרויות הנוספות. עם זאת, אם מבצעים פתיחה של פס ההתראות עם שתי אצבעות, מופיעות כל צלמיות השליטה בבת אחת, על פני המסך כולו, כך שניתן לקבוע בבת אחת מה יפעל ומה לא.

מעבד וביצועים
עכשיו הגענו למנוע. ועוד איזה מנוע: בגרסת ה-S4 שסמסונג משווקת בארץ משובץ מעבד ה-Exynos 5 Octa. כפי שהשם רומז, מדובר בשמונה ליבות, או יותר נכון, בשני מערכים של 4 ליבות בשיטה שב-ARM מכנים טכנולוגיית big.LITTLE. במערך הראשון יש 4 ליבות שמבוססות על Cortex-A15 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, ובמערך השני יש 4 ליבות שמבוססות על Cortex-A7 במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ. מעבר להבדלים במהירות, מדובר גם בהבדלים משמעותיים בצריכת הספק בין שני המערכים. החזק יותר אמור לרוץ רק במשימות שדורשות עבודה חזקה ומאומצת כמו משחקים, שיחות וידיאו, סרטים באיכות גבוהה, וכיו"ב. המערך השני בכל מצב אחר.

התוצאות: מבחינת ביצועים מדובר במכשיר החזק ביותר שתמצאו כיום בשוק, לפחות באלו שמופעלים עם אנדרואיד. עד כמה? עד פי 2. בדיוק. לאורך כל המבחנים שבדקו את עוצמת העיבוד ואת האיכות הגרפית של המכשיר הושגו תוצאות שהיו טובות פי שניים ממה שהשגנו עם מכשירים כמו ה-Galaxy Note II או ה-Optimus G של LG – מכשירים חזקים בפני עצמם.

סוללה וזמן עבודה
אבל יש לכך גם ביטוי בזמן העבודה של סוללת ה-2,600mAh. כל עוד לא חורגים משימוש רגיל של שיחות, קצת גלישה וקריאת דואר, המכשיר יכול להחזיק יום עבודה ויותר. ברגע שמכניסים לתמונה משחקים, שיחות וידיאו וכל יישום אינטנסיבי אחר, זמן העבודה מתקצר פלאים ויורד עד כמה שעות בודדות בלבד. הוא גם מתחיל להתחמם, וזה קצת מאכזב.

אכזבה נוספת היא מהשטח הפנוי שמקבלים עם המכשיר. זה כואב במיוחד בגרסת ה-16 ג'יגה-בייט שבדקנו. כמות היישומים שהעמיסה סמסונג על המכשיר גדולה מאוד. אחד מהם לדוגמה, WatchOn, מאפשר להשתמש במכשיר כשלט רחוק למכשירים שונים. כדי לספק את התמיכה הזו הוא מצויד בבסיס נתונים ענקי של מכשירים אפשריים. כך, למשל, הצלחנו לשלוט גם בממיר של הוט, לא כולל התכונות המתקדמות שלו, די בקלות. הבעיה שזה דורש שטח ענק מזיכרון האחסון של המכשיר: מיד לאחר הפעלתו יש רק 8.9 ג'יגה-בייט פנויים, ובעולם של משחקים שהולכים ונהיים גדולים יותר גם עבור אנדרואיד, זה לא ממש מספיק וחייבים להצטייד בכרטיס זיכרון.

בשורה התחתונה סמסונג עומדת בציפיות שהיא פיתחה – הגלקסי 4S מספק את קפיצת הדרך שנדרשה ממנו. גם אם לא מדובר במהפכנות לשמה, הרי שיש כאן התקדמות עצומה.

ציון סופי: 93

תצורה נבדקת:
מעבד: Exynos 5 Octa- 4 ליבות Cortex-A15 במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ, 4 ליבות Cortex-A7 מהירות 1.2 ג'יגה הרץ
זיכרון פנימי:  2 ג'יגה-בייט
זיכרון אחסון: 16 ג'יגה-בייט (8.9 פנויים)
הרחבת זיכרון: עד 64 ג'יגה-בייט (כרטיס microSD)
שבב גרפי: PowerVR SGX 544MP3
מסך: 5 אינץ', sAMOLED, 441 פיקסלים לאינץ', הגנת Gorilla Glass 3
רזולוציה: 1,080×1,920 פיקסלים
רשתות: דור 2, דור 3
קישוריות: WiFi 802.11 b/g/n, בלוטות' 4.0, DLNA, WiFi Direct, נקודה חמה, NFC
מצלמות: קדמית 2 מגה-פיקסלים, אחורית 13 מגה פיקסלים עם מבזק לד ומיקוד אוטומטי
חיבורים: microUSB 2.0, אוזניות
מערכת הפעלה:  Android 4.2.2 (Jelly Bean)
סוללה: 2,600mAH
מידות: 136.6×69.8×7.9 מ"מ
משקל: 135 גרם
מחיר: 3,599 שקלים (יבואן ראשי)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים