המשרד להגנת הסביבה השיק אפליקציה למדידת איכות האוויר 

אפליקציה חדשה של המשרד להגנת הסביבה מאפשרת לבדוק את איכות האוויר בסביבה ומספקת נתונים על ריכוזים של מזהמי אוויר שנמדדים בתחנות הניטור הקרובות

אפליקציה חדשה של המשרד להגנת הסביבה בשם אוויר בסביבה מאפשרת לבדוק את איכות האוויר בסביבה ומספקת נתונים על ריכוזים של מזהמי אוויר שנמדדים בתחנות הניטור הקרובות.

המשרד השיק בימים אלה גירסת בטא של האפליקציה, שמציגה נתונים בזמן אמת בצורה של מדד איכות אוויר, כפי שמקובל בעולם, על בסיס הנתונים המתקבלים מתחנות הניטור השייכות למערך הארצי (מנ"א), הפרוסות ברחבי הארץ. מדד איכות האוויר מוצג בצורה ויזואלית, ידידותית וברורה, בקטגוריות של איכות אוויר ומסווג לפי איכות אוויר גבוהה, בינונית, נמוכה ונמוכה מאוד.

המדד משקלל בתוכו חמישה מזהמי אוויר שכיחים, כפי שמקובל במדינות מפותחות בעולם (חלקיקי PM2.5, חלקיקי PM10, תחמוצות חנקן, גופרית דו-חמצנית, אוזון ופחמן חד-חמצני), כאשר המדד נקבע לפי המזהם שריכוזו הוא הגבוה ביותר.

ניתן אף לעקוב אחר ריכוזים של מזהמי האוויר השונים הנמדדים במערך הניטור הארצי לפי קטגוריות, המבוססות על ערכי הסביבה (תקן איכות אוויר) וגם לפי הריכוזים הנמדדים. במקרה של התרעה על מצב זיהום אוויר חריג וגבוה מאוד, היא תוצג באפליקציה עם המלצות לציבור הרחב ולאוכלוסיות רגישות.

המידע באפליקציה נאסף מתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה, איגודי ערים, יחידות סביבתיות, חברת החשמל, מפעלי תעשייה (מפעלי ים המלח, נשר – רמלה, קצא"א), מחצבות ועוד. האפליקציה פותחה עבור המשרד להגנת הסביבה על-ידי חברת אנויטק, כשירות מידע סביבתי לציבור.

המידע בזמן אמת המוצג באפליקציה הוא גולמי, וללא בקרת נתונים – המתבצעת רק לאחר 72 שעות. נתוני המדידה לאחר בדיקה ותיקוף נמצאים בבסיס הנתונים באתר מרכז ניטור ארצי (מנ"א).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים