הרבעון של פרטנר: ירידה בהכנסות, מעבר לרווח נקי

100 אלף לקוחות סלולר נטשו את החברה ב-2023, אם כי שיעור הנטישה ירד ל-24% ● מספר מנויי הסיבים האופטיים גדל בשנה החולפת ב-82 אלף, ו-84% מלקוחות האינטרנט של פרטנר מחוברים אליהם

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

פרטנר סיימה את הרבעון האחרון של 2023 ואת השנה כולה עם ירידה בהכנסות ומעבר מהפסד לרווח נקי – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ב').

ההכנסות הרבעוניות של החברה (בנטרול דמי קישור גומלין) רשמו ירידה של 4% ל-725 מיליון דולר, כאשר עיקרן מגיע ממגזר שירותי הסלולר: אלה קטנו ברבעון בקרוב ל-10%, ל-403 מיליון שקלים. פרטנר עברה ברבעון מהפסד תפעולי של 247 מיליון שקלים לרווח תפעולי של 41 מיליון, ומהפסד נקי של 237 מיליון שקלים לרווח נקי של 25 מיליון.

בסיכום 2023 כולה, ההכנסות של פרטנר רשמו ירידה של 1.7% ל-2.97 מיליארד שקלים, כאשר ההכנסות משירותים גדלו ב-2% ל-2.44 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-264 מיליון שקלים בהשוואה להפסד תפעולי של שישה מיליון ב-2022. הרווח הנקי עמד על 163 מיליון שקלים בהשוואה להפסד נקי של 100 מיליון.

תזרים המזומנים החופשי המתואם עלה ב-4% ל-143 מיליון שקלים. לפי פרטנר, מדובר בשיא של שש שנים.

כמה משתמשים בסיבים האופטיים של פרטנר?

במהלך 2023 גייסה פרטנר 82 אלף מנויים לסיבים האופטיים שלה, ומספרם מגיע כעת ל-369 אלף. 16 אלף מנויים גויסו ברבעון האחרון של השנה. מספר משקי הבית בבניינים המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם בסוף השנה ב-1.063 מיליון.

מצבת מנויי האינטרנט של החברה הסתכמה בסוף השנה ב-439 אלף, כאשר כ-84% מתוכם מחוברים לסיבים אופטיים. מספר מנויי פרטנר TV ירד ב-13 אלף ל-207 אלף. ירידה נרשמה גם במצבת מנויי הסלולר של החברה, שקטנה ב-2023 ב-100 אלף ל-2.644 מיליון. לטענת פרטנר, הירידה נובעת מ-"החלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך, שמוכיחה את עצמה: למרות הירידה, מדדי רווחיות המגזר שמרו על יציבות, עם רווח תפעולי של 284 מיליון שקלים ב-2023 בהשוואה ל-286 מיליון ב-2022, ו-EBITDA של 692 מיליון שקלים בהשוואה ל-695 מיליון, בהתאמה". ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), בנטרול דמי קישור גומלין, גדלה בשנה החולפת בשלושה שקלים ל-42 שקלים. שיעור הנטישה של מנויי הסלולר הסתכם ל-24% ב-2023, בהשוואה ל-33% ב-2022.

פרטנר ציינה בדו"חות את הפעילויות שלה למען הקהילה בתקופת המלחמה: אימוץ קיבוץ כרם שלום, במטרה לסייע בשיקומו ולתמוך בקהילה ובתושביה; פתיחת שירותי דור 5 לכלל לקוחותיה בעלי מכשירים תומכים; תמיכה לכוחות הביטחון, לרבות חיילי צה"ל, כולל הגדודים שהיא מאמצת; חלוקת כ-30 אלף גלויות ללוחמות וללוחמים בשטחי המלחמה בעזה, שמסרו דרישת שלום בהפתעה למשפחות ולאהובים שלהם בעורף; עצירת חיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה לכלל לקוחותיה תושבי הדרום והצפון, שמתגוררים בישובים שפונו; והתנדבות של עובדים שלה בחקלאות ובבתי חולים; וליווי של מטה החטופים בכל סיוע שנדרש.

"פרטנר של 2023 טובה משמעותית מזו של תחילת השנה, ואנחנו ממשיכים להשתפר ומרוצים מהתוצאות שלנו", אמר אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר. "לצד זאת, אנחנו חלק ממדינת ישראל, שנמצאת במלחמה לא פשוטה מזה חמישה חודשים. מאות עובדים שלנו גויסו ומגויסים למילואים, חלק מהלקוחות שלנו מפונים מבתיהם ולכן, חלק ניכר מהפעילות שלנו היא סביב המלחמה, ולמען המדינה וכוחות הביטחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים