אישום: חדר לטלפוני חיילים, והפיץ תמונות אינטימיות שלהם באינסטגרם

דניאל לביא, בן 29 מבאר יעקב, נאשם בכך שחדר למכשירים של שתי חיילות וחייל, ושלח באינסטגרם תמונות אינטימיות שלהם לחיילים, לקרובי משפחתם או לבני זוגם

עוד כתב אישום על עבירות מין באמצעות הרשת.

לבית משפט השלום ברמלה הוגש הבוקר (ג') כתב אישום נגד דניאל לביא, בן 29 מבאר יעקב. לביא, ששימש כמאבטח במתקן ביטחוני רגיש, נאשם כי חדר לטלפונים של שתי חיילות וחייל, והפיץ תמונות אינטימיות שלהם. הוא נאשם בעבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית.

את כתב האישום הגישה עו"ד סתיו גרוסמן ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. נכתב בו כי "במהלך המחצית הראשונה של 2020 לביא פתח פרופילי אינסטגרם תחת השמות 66netofun ,4netofun ו-3funeto. הוא פתח במועד שאינו ידוע פרופיל אינסטגרם נוסף תחת השם .just.picture666".

על פי הפרקליטות, לביא "חדר למכשירי הטלפון הניידים של שתי חיילות וחייל, בזמן שהמכשירים שלהם היו מופקדים בכניסה למתקן של התעשייה האווירית, שאותו הוא אבטח. לאחר שחדר למכשירי הטלפון של החיילים, הוא צפה בתכנים אישיים שהיו אגורים בהם, לרבות תכתובות פרטיות ותמונות אינטימיות. אז הוא נטל ממכשירי הטלפון תמונות אינטימיות של החיילים, קרובי משפחתם או של בני זוגם, ולאחר מכן שלח אותם לחיילים, לקרובי משפחתם או לבני זוגם – באמצעות חשבונות אינסטגרם פיקטיביים שפתח. את כל זאת הוא עשה בלא ידיעתם ובלא הסכמתם של החיילים".

החיילת חסמה, הוא ביטל את החסימה – וחוזר חלילה

לפי האישום, "לביא פנה לחיילת באמצעות הפרופיל באינסטגרם והציע לה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, בכך שכתב לה: 'תקשיבי אני יודע שחבר שלך בבסיס ואני יודע גם שיש לך צרכים. אני יכול לספק לך אותם ושתיהיי מאושרת (השגיאות במקור – י"ה), תני לי רק לספק אותך. מבטיח לך שלא תצטערי. אני יודע לרדת ברמה שתוך 6 דק את כבר בשמיים… גם ככה חבר שלך בקושי מתייחס אלייך גם שהוא יוצא הביתה ובמיוחד שהוא בבסיס אז יאללה תנסי קצת לפלפל את היחיסי מין שלך'. החיילת לא הגיבה להודעות, וחסמה את הפרופיל מלפנות אליה שוב. באפריל 2020, לביא חדר לחשבון האינסטגרם של החיילת וביטל את החסימה שביצעה לפרופיל. זו שבה וחסמה את הפרופיל מלפנות אליה שוב, בחמש הזדמנויות שונות, כאשר לאחר כל פעם, לביא שב וחדר לחשבון האינסטגרם שלה, וביטל את החסימה שביצעה. בין ביטול חסימת הפרופיל על ידו וחידוש חסימתו על ידי החיילת, לביא שלח לה כמה הודעות, וכן תמונת איבר מין זכרי. הוא גם שלח לה את התמונה שנטל ממכשיר הטלפון שלה וערך אותה כך שתתמקד בישבנה".

לביא הטריד מינית, על פי כתב האישום, חיילת נוספת, "כאשר כתב לה: 'מה הסיכוי שפעם שכבת עם מישהו וביקשת ממנו לירוק עלייך?'. בהזדמנות אחרת הוא שלח לה תמונה של איבר מין זכרי, וכתב לה: 'מזהה? או שכבר שכחת?'. לחיילת אחרת הפנה התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה: 'מדהימה' ו-'תקשיבי אחרי שראיתי תמונה שלך בעירום אני לא מפסיק לחשוב עלייך את פשוט מושלמת'. גם להודעה זו היא לא הגיבה".

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה פלילית שהתנהלה ביחידת החקירות במלמ"ב שבמשרד הביטחון. זו נפתחה לאחר תלונות של החיילים.

בית משפט השלום ברמלה הוציא צו איסור פרסום על יתר פרטי הפרשייה והורה על סגירת דלתיים מטעמי ביטחון המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים