חוזרת לצמרת: סמסונג במקום הראשון בשוק הסמארטפונים העולמי

אפל במקום השני, ואחריה שיאומי, ויבו ואופו * באופן כללי, שוק הסמארטפונים העולמי ירד ב-8% ברבעון השלישי של 2023 בהשוואה לרבעון השלישי של 2022.

ירידה של 8% בשוק הסמארטפונים העולמי.

חוזרת לצמרת: סמסונג ניצבת במקום הראשון בטבלת משלוחי הסמארטפונים ברבעון השלישי של 2023, עם נתח שוק עולמי של 20% – כך על פי הדו"ח האחרון של קאונטרפוינט ריסרץ' (Counterpoint Research). זאת לאחר שאיבדה אותו לטובת אפל במשך כמה רבעונים. על פי הדו"ח, שוק הסמארטפונים העולמי ירד ב-8% ברבעון השלישי של 2023 בהשוואה לרבעון השלישי של 2022.

הדור החדש של מכשיריה המתקפלים של החברה הדרום קוריאנית התקבל בתגובות מעורבות, כאשר דגם ה-Z Flip 5 נמכר מעל לציפיות ופי שניים מאחיו ה-Z Fold 5. גם המכשירים בסידרת ה-A שמרו על מובילותם בגיזרת מכשירי הביניים. עם זאת, החברה חוותה ירידה של 13% במשלוחים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת.

אפל ניצבת במקום השני, עם נתח שוק של 16%, זאת על אף זמינות מוגבלת של מכשירי ה-iPhone 15, שעד כה התקבל יפה בשוק. גם חברת התפוח חוותה ירידה בהשוואה לרבעון של השנה הקודמצ – של 9%.

שיאומי, עם נתח שוק של 12%, מדורגת במקום השלישי. משלוחי הסמארטפונים שלה ירדו ב-15% בהשוואה לשנה הקודמת. אופו ו-ויבו השיגו כל אחת נתח של 8% משוק הסמארטפונים העולמי. בעוד משלוחי הטלפונים של ויבו ירדו ב-14%, המשלוחים של אופו ירדו ב-15% בהשוואה לרבעון השלישי של 2022.

הונור, וואווי ו-טנקו הם מותגי הסמארטפונים היחידים שחוו עלייה במשלוחים בהשוואה לשנה הקודמת.

אנליסטים צופים שהביקוש לסמארטפונים יתאושש ברבעון הרביעי של 2023 או בתחילת השנה הבאה.

מכל מקום, לפי קאונטרפוינט, שוק הסמארטפונים יגיע בשנת 2023 לרמתו הנמוכה ביותר מזה עשור, בעיקר בשל שינוי בדפוסי החלפת מכשירים, במיוחד בשווקים מפותחים. עוד מציינת חברת המחקרים, כי ההתאוששות של השווקים המתעוררים לפני השוק העולמי וצמיחת מותגים מחוץ לחמשת המובילים מצביעים על שינוי הדינמיקה וההזדמנויות בשוק הסמארטפונים העולמי.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמים

    רק שיאומ י. טוב יותר מסמסונג הדפוק.

  2. Zop

    האייפון 15 התקבל נוראי בשוק, הוא מתחמם יתר ושביר מאוד

  3. רונן

    סמסונג מכשירים על הפנים ,היו לי שלושה לצערי. השירות בארץ של סאני נוראי.

אירועים קרובים