אפל שחררה את עדכון iOS 17.0.3 – מטפל גם בבעיית ההתחממות

בנוסף, העדכון מטפל גם בשתי בעיות אבטחה חדשות שהתגלו, שאחת מהן לפי ההודעה של אפל כבר נוצלה ככל הנראה בפועל בטלפונים שמריצים גירסה קודמת ל-iOS 16.6

תיקון לבעיית ההתחממות. iOS 17.0.3.

אפל שחררה את העדכון השלישי שלה למערכות ההפעלה הניידות הנוכחיות שלה, iOS 17.0.3 ו-iPadOS 17.0.3. העדכון הנוכחי מטפל קודם כל בשתי בעיות אבטחה חדשות שהתגלו, שאחת מהן לפי ההודעה של אפל כבר נוצלה ככל הנראה בפועל בטלפונים שמריצים גרסה קודמת ל-iOS 16.6 . העדכון מגיע לאחר שממש לאחרונה שחררה החברה עדכון לגרסה הקודמת של iOS – למהדורה 16.7 – כדי לספק פתרון עבור אלו שלא יכולים לשדרג למערכת ההפעלה הנוכחית במכשיריהם שלהם.

התקלה שנוצלה קיימת בליבת מערכת ההפעלה עצמה. לפי ההסבר של אפל, תוקף מקומי, כלומר כל מי שיכול לשים את ידו על המכשיר, יכול להשתמש בתקלה כדי לשפר את רמת אישורי המערכת המוקנים לו, ואז בעצם לגשת באופן חופשי לכל מה ששמור בטלפון/טאבלט. כמו במקרים קודמים, מדובר כנראה בכלי ששימש תוקפים מרחוק לצורך מערכת התקפות לניצול מערכות שאליהן מתחברים המשתמשים עם המכשירים שלהם.

התקלה השנייה שתוקנה קשורה לפרוטוקול WebRTC, שהוא פרוטוקול הרשת של המערכות, והוא יכול לגרום להצפת חוצצים ואז לאפשר לתוקפים להריץ קוד זדוני.

אבל את הכותרת של העדכון הזה, לפחות במקרה של מכשירי ה-iPhone 15 החדשים, תתפוס ההודעה של אפל, כי העדכון הזה אמור לטפל בבעיות ההתחממות של טלפוני הדור ה-15 החדשים של החברה, שדווח עליהן לאחרונה בהרחבה, וזאת כמה ימים לאחר שאפל הודתה שאכן יש בעיות כאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים