אחרי שבוטלה על ידי טראמפ: ביידן מחזיר את ניטרליות הרשת

ה-FCC החלה בחקיקה מחדש של התקנות, שבוטלו לפני ארבע שנים ● אם הן יתקבלו, ספקיות האינטרנט בארה"ב לא יוכלו להאט או לחסום אתרים, וכן להאיץ את המהירות של אתרים אחרים ● המהלך צפוי להיתקל בהתנגדות מהספקיות

בדרך לקאמבק. ניטרליות הרשת.

תקנות ניטרליות הרשת, שהגבילו את יכולתן של ספקיות האינטרנט ושירותי התקשורת להשפיע על מהירויות הטעינה של אתרים ואפליקציות, ובוטלו ב-2017 – עושות סימנים של חזרה בארצות הברית. ועדת התקשורת הפדרלית (ה-FCC) כבר ניסחה תקנות מחודשות בנושא, שישפיעו על ספקיות כגון AT&T, קומקאסט ו-וריזון.

התקנות הקודמות נכנסו לתוקף ב-2015, בימי ממשל אובמה, והן אסרו על חברות הכבלים והטלקום לחסום או להאט כל אתר או אפליקציה. הן גם אסרו על ספקיות הפס הרחב להוציא לפועל עסקאות מיוחדות שיקנו לאתרים או ליישומים מסוימים עדיפות על פני אחרים. מטרת התקנות הייתה פשוטה: לדאוג לאיזון ובקרה על קצבי החיבור, ההעלאה וההורדה באינטרנט. שנתיים לאחר מכן, ב-2017, אותה FCC, תחת ממשל טראמפ, ביטלה את התקנות. חלק מהמדינות החזירו אותן, ברמה המדינתית, וכעת, בזמן ממשל ביידן (שהיה סגנו של אובמה), מתחיל, כאמור, תהליך של החזרתן בכל ארצות הברית, כלומר – ברמה הפדרלית.

השפעת הקורונה: שירותי האינטרנט יוגדרו כ-"תקשורת חיונית"

יו"רית ה-FCC, ג'סיקה רוזנוורקל, אמרה כי במסגרת התקנות החדשות, שירותי אינטרנט חוטיים, שנמצאים בבתים ובמשרדים, וכן אינטרנט סלולרי יוגדרו כ-"תקשורת חיונית". התקנות יאסרו על הספקיות לחסום או להאט גישה לאתרים ולתוכן אונליין, וכן להגביר את מהירות הגישה לאתרים המועדפים עליהן, או לאתרים שהיו מוכנים לשלם בעבור זאת. כך, יימנעו "מסלולים מהירים" ויימנע יתרון של אתרים אלה על פני אחרים.

לדברי רוזנוורקל, "בהחלטתה לבטל את נירטליות הרשת, זנחה ה-FCC את מחויבותה לשמור על אינטרנט פתוח, וזה היה חוסר צדק. זה לא היה טוב אז, ועוד פחות טוב עכשיו. מגפת הקורונה הוכיחה שהרשת חיונית לחיים המודרניים. היום אנחנו מתחילים תהליך להחזרת הצדק, מציגים תהליך חקיקה להחזרת ניטרליות הרשת. כאומה, אנחנו מחויבים לפס רחב לכולם, במיוחד בעידן הפוסט קורונה".

רוזנוורקל אמרה כי השלמת החקיקה ויישומה יקלו על ה-FCC לשמש כרגולטור אפקטיבי בין היתר נגד בוטים ששולחים הודעות ספאם, במקרים של נפילות של אתרי אינטרנט והפרת פרטיות בדיגיטל, וכאמור, בנוגע לגישה לאינטרנט בפס רחב. כמו כן, הם יקלו על ה-FCC להתחיל תהליכי חקיקה שנוגעים לפן של הרשת בתחומים שונים, כגון ביטחון הציבור והביטחון הלאומי של ארצות הברית.

החקיקה המוצעת צפויה להיתקל בקשיים, בעיקר בדמות התנגדות של ספקיות האינטרנט, שהשקיעו שנים ומשאבים רבות בסיכול גרסאות קודמות של ניטרליות הרשת – מהלך שצלח בזמן ממשל טראמפ. החזרת ניטרליות הרשת תחזיר עליהן חובות רגולטוריות, שיצריכו אותן להשקעות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים