מערכות ההפעלה המעודכנות של אפל – מה חדש?

בתחילת השבוע הפיצה אפל את הגירסאות החדשות של מערכות ההפעלה שלה - iOS 17 לטלפונים, WatchOS 10 לשעונים ו-iPadOS 17 לטאבלטים ● להלן השינויים העיקריים

iOS 17 - העידכונים עם התיקונים רק קילקלו.

משתמשי iPhone שהגדירו את מכשירם לעדכון תוכנה אוטומטי קיבלו בתחילת השבוע למכשירם את העדכון לגירסה 17 החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, הכוללת שיפורים רבים. לצד iOS 17 המעודכנת הפיצה אפל גם את מערכת ההפעלה iPadOS 17 לטאבלטים ואת watchOS 10 לשעון החכם. חשוב לציין, כי העדכון תואם את מכשירי iPhone XS ומעלה, את דגמי ה-iPad Pro מ-2017 או דגמי ה-iPad משנת 2018 (דור 6) ומעלה ואת השעונים מדגמי ה-Series 4 ומעלה.

iOS 17

שיפור של התיקון האוטומטי במקלדת המקלדת של אפל סוף סוף תלמד מהתיקונים הידניים ותציע למשתמש תיקונים בהתאם. בנוסף, המקלדת יכולה כעת לחזות ולהשלים משפטים מלאים תוך כדי הקלדה, בדומה לתכונה בג'ימייל של גוגל ואחרים.

פוסטרים ליצירת קשר, הודעות וידיאו והודעות קוליות בשידור חי – פוסטרים ליצירת קשר כוללים תמונה, טקסט וצבעים שניתנים להתאמה אישית, המופיעים בטלפונים של הנמענים ובאפליקציית אנשי הקשר שלהם כבעת ביצוע שיחה, ומאפשרים למשתמש לבחור איך הוא נראה בעת יצירת קשר עם אנשים.

תכונת NameDrop מאפשרת לשתף את פרטי הקשר של המשתמש עם iPhone או עם שעון אפל על ידי קירובם זה לזה ובחירה הפריט להעברה. תהליך זה של קירוב מכשירים פועל גם באינטראקציות אחרות של שיתוף הקבצים של AirDrop.

תמלול אוטומטי של הודעות דואר קולי בזמן אמת – תכונה שזמינה כעת רק בארה"ב ובקנדה.

מתקשרי FaceTime יכולים כעת להשאיר הודעות וידיאו קוליות אם הנמען אינו זמין. ניתן לבצע שיחות וידאו גם בטלוויזיה באמצעות Apple TV ומצלמת iPhone או iPad, וניתן גם להפעיל תגובות מונפשות, כמו בלונים מרחפים ופריטים אחרים באמצעות מחוות ידיים, כמו אגודל למעלה.

מצב המתנה, רק Siri ומפות אפל לא מקוונות – מצב ההמתנה החדש יכול להפוך את ה-iPhone למסך חכם כאשר מניחים אותו לרוחב תוך כדי טעינה. על המסך יוצגו השעה, ווידג'טים, תמונות ומידע אחר במבט חטוף, כולל אינטראקציות של Siri.

אפשרות חדשה מורידה את ה-"היי" מ-"היי סירי" בעת הפעלת העוזרת הקולית של אפל, שיכולה כעת להתמודד עם בקשות זו אחר זו מבלי לומר גם סירי בכל פעם.

ניתן לשמור אזורים במפה באפליקציית המפות של אפל לגישה לא מקוונת, כולל הוראות הגעה, שעות פתיחה ומידע אחר, בדומה לתכונה הפופולרית הוותיקה של מפות גוגל. לדפדפן הספארי של אפל יש כעת פרופילים, בדומה ליריבים כרום ופיירפוקס. הם מאפשרים לשמור קבוצת סימניות, הגדרות, אתרים וקובצי Cookie, כגון אחד לעבודה ואחד לבית.

צ'ק אין – זוהי תכונת בטיחות חדשה, המאפשרת למשתמש לשתף את המיקום שלו עם חברים או משפחה. המערכת מזהה אוטומטית מתי המשתמש מגיע הביתה ומודיעה להם. אם היישום מזהה שהמשתמש מתעכב, הוא יכול לשלוח מידע לאנשי הקשר שנבחרו מראש, כמו המיקום, חיי הסוללה או מידע אחר כדי שיוכלו לסייע.

WatchOS 10

מערכת ההפעלה לשעון של אפל זכתה לעדכון, שלדברי אפל הוא הגדול ביותר מאז השקתו.

מערכת ההפעלה WatchOS 10 תומכת גם ברבות מהתכונות החדשות של iOS 17, בהן NameDrop, פוסטרים ליצירת קשר ועוד. בנוסף, אפל גם חידשה חלקים מסוימים במערכת ההפעלה של השעון:

אפליקציות מחודשות – רוב האפליקציות המובנות בשעון עוצבו מחדש עם יותר צבע והנפשה, כמו גם התאמה של מידע נוסף על המסך בכל עמוד כדי להפחית את הצורך בגלילה, כמו למשל באפליקציית מזג האוויר או אפליקציית הפעילות.

ווידג'טים: בחזית ובמרכז – ווידג'טים נגישים כעת ישירות מלוח השעון על ידי גלילה או החלקה למעלה. הווידג'טים מתעדכנים באופן דינמי על סמך השעה ביום, המיקום של המשתמש והאופן שבו הוא משתמש בשעון שלו, כך שמידע בזמן יוצג תחילה, אבל ניתן להתאים אישית את הווידג'טים ולהצמיד את החשובים ביותר.

כדי להתאים את הווידג'טים היה צורך לעבד מחדש שתי תכונות מפתח. כדי להגיע למרכז הבקרה להתאמת ההגדרות יש ללחוץ כעת על כפתור הצד במקום להחליק למעלה. לחיצה כפולה על הכתר הדיגיטלי מעלה כעת את האפליקציות שנעשה בהן שימוש לאחרונה ממערכת ההפעלה הקודמת. בנוסף, כדי לשנות את פני השעון אי אפשר עוד להחליק שמאלה או ימינה, אלא יש כעת צורך בלחיצה ארוכה על פני השעון.

לוחות חדשים – אפל הוסיפה כמה לוחות שעונים חדשים לבחירה, כמו סנופי, וודסטוק ופאלטה. סנופי ו-וודסטוק, למשל, מגיבים לתנועות המשתמש, למזג האוויר ולשעה ביום בצורה משעשעת, והפאלטה משנה צבעים במהלך היום בצורה מונפשת. ללוח השעון הסולארי יש כעת גירסה אנלוגית ובנוסף יש לוח חדש של Nike Globe.

דגם שעון ה-Ultra מקבל גם פנים בשם Modular Ultra שמאפשרים הוספת מידע המסך בצירופים שונים.

אפליקציית Workouts יכולה כעת להתחבר לאביזרי Bluetooth ומציגה על המסך מדדים שונים, כמו קצב, מהירות, כוח ואזורי כוח. השעון יכול גם להתחבר ל-iPhone כדי להציג נתונים על מסך הטלפון בעת רכיבה על אופניים ולהפוך אותו לתחליף למחשב אופניים כשהוא מותקן על הכידון.

iPadOS 17 לטאבלטים

הטאבלטים של אפל זוכים לרוב התכונות החדשות של iOS 17 עם כמה תוספות רק למכשירים בעלי מסך גדול יותר, חלקם קטנים אמנם, אבל גורמים להרגשה של עבודה על Mac או מחשב שולחני.

התאמה אישית של מסך הנעילה עם ווידג'טים – אפל הוסיפה התאמה אישית נרחבת למסכי הנעילה של ה-iPhone בשנה שעברה עם iOS 16, שהגיעו כעת ל-iPad. משתמשים יכולים להוסיף ווידג'טים, להשתמש בטפט מונפש, לשנות את הגופן ואפשרויות אחרות, וגם פעילויות חיות, כגון מעקב אחר טיסות ואירועים אחרים בזמן אמת, מוצגות כעת על מסך הנעילה.

אפליקציית בריאות: עכשיו גם ב-iPad – אפליקציית הבריאות הוותיקה של אפל נמצאת כעת ב-iPad, ומציגה נתונים כגון מעקב שינה, פעילות וגם כאלה מאפליקציות צד ראשון וצד שלישי. לאפליקציה יש ממשק חדש שמתאים לגודל מסך הטאבלט וניתן להשתמש בה כדי לסקור מגמות בנתונים שלך, בנוסף לתיעוד מדדים שונים.

שיפורים בריבוי משימות במנהל הבמה – בעת ריבוי משימות ניתן לשנות את גודל חלונות האפליקציה ולהציב אותם בכל מקום על שולחן העבודה במקום השטחים המוגבלים שהוקצו להם ב-iPadOS 16. בעת שימוש במקלדת המחוברת לטאבלט, ניתן להחזיק את מקש Shift ולהקיש על אייקון של אפליקציה כדי לפתוח אותה בשטח שולחן העבודה הנוכחי שלך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים