הנקמה של סין בארה"ב: מרחיבה את איסור השימוש ב-iPhone

לפי דיווח בניקיי אסיה, הממשלה הסינית מרחיבה את האיסור על שימוש ב-iPhone של אפל בסוכנויות רשמיות של הממשלה גם לשלטון המקומי ולחברות בבעלות המדינה

עוד חזית במלחמת הסחר האמריקנית-סינית.

מלחמת הטכנולוגיה בין ארה"ב לסין לא עוצרת, וכעת באה עוד "נקמה" סינית: הממשלה הסינית מרחיבה את האיסור על שימוש ב-iPhone של אפל בסוכנויות רשמיות של הממשלה גם לשלטון המקומי ולחברות בבעלות המדינה – כך דווח בניקיי אסיה.

הדיווח פורסם לאחר שהוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי השימוש בעסקים רשמיים במכשירים שאינם ממותגים מקומיים נאסר במחלקות הממשל המרכזי בסין, כאשר עובדים קיבלו הוראה לא להביאם למשרד.

הדיווחים הללו מגיעים על רקע ידיעות על החמרת הגבלות שונות בארה"ב על ספקי טכנולוגיה סיניים, בהם וואווי, וכאשר סין מקדמת בנחישות פיתוח עצמי של טכנולוגיות כדי לא להיות תלויה בטכנולוגיות אמריקניות. באחרונה גם דווח כי המדינה עומדת על סף השקת קרן של 40 מיליארד דולר כדי לתגבר את תעשיית השבבים המקומית שלה.

בניקיי דווח גם כי המדיניות חלה גם על סמארטפונים אחרים ממותגים לא סיניים, אבל הכותרות הבינלאומיות מתמקדות בעיקר באפל, שאיבדה 190 מיליארד דולר משווי השוק שלה.

בשנים האחרונות הפכה סין לשוק מפתח עבור מכירות iPhone, שהיוו 20% מסך המכירות של אפל (כולל טייוואן והונג קונג) בחודשים אפריל-יוני, תוך שרוב חברות האנליסטים מציינות שאפל נהנית מהביקוש לדגמי פרימיום במדינה דווקא בתקופה שבה דגמים אלו מתמודדים עם ירידות במשלוחים העולמיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים