מה אפל צפויה להציג בכנס המפתחים השנתי שלה?

כנס WWDC23 יתקיים בשבוע הבא, ועתיד לכלול, על פי ההערכות, שלל הכרזות - על מערכות הפעלה, משקפי מציאות מדומה, מחשבים חדשים ועוד

אירוע WWDC23 של אפל.

WWDC23, כנס המפתחים השנתי של אפל, צפוי לצאת לדרך ביום ב' הקרוב. כמו בכל שנה, מערכות ההפעלה של אפל למכשיריה השונים אמורות לתפוס את עיקר תשומת הלב בכנס, אבל מעבר לכך החברה תציג כמה מוצרי חומרה חדשים, ואם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, כוכבי האירוע יהיו משקפי המציאות המדומה שלה.

משקפי המציאות המדומה של אפל יגיעו עם מערכת הפעלה ייעודית משלהם, xrOS, והם יהיו מבוססים על שני מעבדים – ה-M2 של אפל עצמה לחישובים כלליים יותר, וכן שבב שיהיה אחראי לחישובי התצוגה הווירטואלית. למעשה, מדובר במשקפי מציאות מעורבת, כך שניתן יהיה לפתח אפליקציות שבהן רואים גם את הסביבה.

מה עוד יוצג באירוע, על פי ההערכות?

גם אם אפל לא תציג את משקפי המציאות המדומה שלה, שיש כבר מי שמכנים אותו "מחשב על העיניים", חובבי החומרה יזכו באירוע ללא מעט הכרזות והשקות. לפי הידוע, אפל אמורה לחשוף בו גרסה חדשה של המחשב השולחני המוביל שלה, Mac Pro, שבפעם הראשונה יוצע עם מעבד משלה, M2 Ultra, ולא של אינטל. ייתכן שהחברה תציג גם גרסה חדשה של המחשב הכי חזק שהיא מציעה – Mac Studio.

כמו כן, אמורים להיות מוצגים ב-WWDC23 שני מעבדים מעודכנים מהדור הנוכחי של מעבדי החברה: ה-M2 Max הוא מעבד 12 ליבות מחשוב ו-30 ליבות גרפיות, שתומך בעד 96 גיגה-בייט זיכרון RAM. ה-M2 Ultra, לעומת זאת, יציע כפול ליבות – כלומר, 24 ליבות מחשוב ו-60 ליבות גרפיות, ותמיכה בעד 192 ג'יגה-בייט זיכרון RAM. ייתכן שתהיה גם גרסה עם 76 ליבות גרפיות.

מעבר למחשבי הקצה העליון, אמורה החברה להציג מחשבים שולחניים "מהשורה" עם המעבדים החדשים, ואלה מכונים בינתיים Mac 14. כל המחשבים אמורים להגיע עם מערכת ההפעלה המעודכנת, שתוצג בכנס בראשונה – macOS 14.
בגזרת המחשבים הניידים, אפל צפויה להשיק גרסה חדשה של MacBook Air עם מסך 15 אינץ', שיהיה מבוסס על מעבד ה-M2 הבסיסי.

iOS 17

מערכת הפעלה שאפל תשיק מיד לאחר הכנס היא ה-iOS 17. יושקו שתי גרסאות: האחת למפתחים והשנייה – גרסת בטא לכלל הציבור. כך אמור לקרות גם עם מערכת ההפעלה לטאבלטים iPadOS 17. הגרסה הטלפונית החדשה תמחק מרשימת התמיכה שלה את iPhone 8/8 Plus/X, ואילו הטאבלטים שייצאו מרשימת התמיכה הם הדור הראשון של iPad Pro והדור החמישי של iPad הקלאסי – מכשירים שנמכרו עד נובמבר 2017.

גרסה 17 לא אמורה להביא שינויים רבים למערכת עצמה, אבל הצפי הוא שאפל תציג לא מעט חידושים באפליקציות שמגיעות עם מכשיריה. עם זאת, צפויים שינויים בתצוגה במצב הפעיל תמיד של מכשירי הטלפון שלה, וכן שיפורים באפליקציות השיתוף AirPlay ו-SharePlay

לבסוף, אפל תכריז באירוע גם על גרסאות חדשות של מערכת ההפעלה לטלוויזיות שלה, tvOS 17, וכן עדכון עבור השעון שלה, עם מערכת ההפעלה watchOS 10.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים