הממשלה אישרה: בזק תוכל להפוך לחברה ללא גרעין שליטה

המשמעות: בעלי השליטה יוכלו למכור את אחזקותיהם בחברה ולפזר את גרעין השליטה, ובנוסף, משקיעים מחו"ל יוכלו לרכוש מניות בחברה גם ללא משקיע ישראלי, וזאת בכפוף להסדרים ביטחוניים מיוחדים

ביוזמת משרד התקשורת: בזק הופכת לחברה ללא גרעין שליטה. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

הממשלה אישרה אתמול (א') את תיקון "צו הבזק", שיאפשר לחברת בי-קום ולבעלי השליטה בה, קרן סרצ'לייט ואיש העסקים דוד פורר, למכור את אחזקותיה בחברת בזק ולפזר את גרעין השליטה בחברה, זאת לאחר החתימה הסופית על הצו ובכפוף לאישורים. בנוסף, פיזור גרעין השליטה בבזק כרוך במתן אישור פרטני של שר התקשורת וראש הממשלה לפני ביצוע הפעולה.

התיקון יאפשר לגופים מוסדיים להחזיק עד 7.5% ממניות בזק במקום עד 5% כיום ללא צורך באישור פרטני, וכן יאפשר למשקיעים מחו"ל לרכוש מניות בחברה גם ללא משקיע ישראלי, וזאת בכפוף להסדרים ביטחוניים מיוחדים. "צו הבזק" כיום מחייב שהשליטה בבזק תהיה בידי גורם ישראלי או בידי תאגיד שגורם ישראלי מחזיק ב-19% ממנו לפחות.

הצו גובש לאחר עבודה מעמיקה שנערכה בנושא במשרד התקשורת בשיתוף גורמי ממשלה אחרים עוד בתקופת כהונתו של יועז הנדל כשר התקשורת, במהלכה הובהר כי אין מניעה משפטית או ביטחונית לאפשר את המהלך, וכעת הובא לאישור הממשלה על ידי השר שלמה קרעי מתוך הבנה, שהמהלך יפחית את הרגולציה ויגביר את התחרות בשוק התקשורת. "הפחתת הרגולציה תוביל להקטנת ריכוזיות ולצמיחה כלכלית שכל הציבור הישראלי ייהנה מפירותיה", אמר השר, והוסיף, כי "במידה וחברת בי-קום תמצא לנכון לפזר את גרעין השליטה, הדבר ייבחן פרטנית ובכפוף לשיקולים ביטחוניים משפטיים, וידרוש החלטה משותפת של שר התקשורת וראש הממשלה".

במסגרת מדיניות צמצום הרגולציה, גם בחברות הוט, סלקום ופרטנר הוסרה לאחרונה ההגבלה הזאת, בכפוף להסדרים ביטחוניים דומים.

בהמשך לאישור הממשלה, הצו יובא לאישור ועדה של הכנסת בטרם יחתמו עליו ראש הממשלה ושר התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים