נחתם הסכם קיבוצי משותף לעובדי פלאפון ובזק בינלאומי

העובדים יקבלו תוספת שכר של 9% בשלוש שנים, ועובדים ותיקים שמשתכרים מתחת לשכר הממוצע יזכו לעוד תוספת ● כמו כן, הנהלת פלאפון לא תמכור את רשת הסלולר ועד סוף 2025 לא יהיו פיטורי "התייעלות" בחברות אלה

מעמד החתימה על ההסכם, היום (ג').

ההסתדרות, הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי ונציגות העובדים חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי, שיחול על מעל 3,000 עובדים ויהיה תקף עד סוף 2025. מדובר בהסכם גג לשתי החברות, שמהוות חלק מקבוצת בזק, והוא מגיע לצד ההסכמים שכבר קיימים בכל חברה.

ההסכם הושג אחרי משא ומתן ממושך בין ההסתדרות, בהובלת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, שבראשו עומד יקי חלוצי, הנהלות החברות והעובדים. הוא כולל עיגון התנאים מהסכמים קודמים ומעניק תוספת שכר רוחבית של 9% (3% לכל עובד זכאי בכל שנה משלוש שנות ההסכם). בנוסף, עובדים ותיקים, שמאחוריהם לפחות חמש שנות עבודה בחברות ושמשתכרים שכר ממוצע במשק או נמוך ממנו יקבלו תוספות שכר שאותן מכנים בהסתדרות "חברתיות". תוספות השכר תהיינה בשיעור העלייה בשכר המינימום ובכל בפעם שהוא יעודכן במשק.

עוד בהסכם: הגדלת השתתפות החברות בארוחות, הגדלת תקציב הרווחה ב-23% לכל עובד בשנה בממוצע, מענק חתימה מיוחד בגובה של עד 15 אלף שקל, השתתפות החברה בביטוח השיניים של העובדים, הסדרה תקדימית של עבודה מהבית והתחייבות לניהול משא ומתן לצירוף נציג עובדים לדירקטוריונים של כל אחת מהחברות. כמו כן, הצדדים הסכימו שעובדים לא יפוטרו במסגרת הליכי "התייעלות", אלא יוכלו לפרוש מרצון, עם מענק פרישה מוגדל בגובה של 280%.

סעיפים מיוחדים לכל אחת משתי החברות

בפלאפון הוסכם בין הצדדים כי ההנהלה תתחייב לשמור את בעלותה על רשת הסלולר, ולא למכור או להחכיר אותה לתקופה של שלוש שנים וחצי. כמו כן, כמו המצב בבזק בינלאומי, יום העבודה בפלאפון יקוצר מתשע ל-8.5 שעות, המועד שבו ניתן יהיה לקבל קביעות יקוצר מ-3.5 שנים לשלוש שנים ותבוטל התקרה להפרשה לקרן השתלמות.

עוד הוסכם כי עובדים שעובדים במשמרות 24/7 יזכו לביטוח פנסיה ופיצויי פיטורים גם על השעות הנוספות שיעשו. בנוסף, הושגה הסכמה כי תוכנס עבודת התיקונים העסקית של בזק בינלאומי למעבדת התיקונים של פלאפון וכי עובדי מיקור-חוץ יחלו בהליך לקליטה ישירה בחברה.

בבזק בינלאומי הוסכם בין הצדדים, בהשוואה לזכויות הקיימות בפלאפון, כי תעריף ערך יום הבראה יועלה ל-520 שקלים, ערך תשלום ביגוד יועלה ל-1,000 שקלים וכל עובד מעל גיל 40 יהיה זכאי לבדיקת סקר בתקופת ההסכם. בנוסף על כך, תוגדל הזכאות לתוספת גני ילדים לילדי עובדים עד גיל חמש (ולא עד גיל שלוש, כפי שהיה עד כה) ותוגדל הזכאות למענק מיוחד לקייטנות לילדי עובדים עד גיל 12 (במקום עד גיל 10 כיום). עוד הוסכם כי החל מ-1 בינואר 2024, עובדים שעתיים עם ותק של שלוש שנים יהיו זכאים לתשלום יום מחלה מהיום הראשון. כמו כן, השתתפות באש"ל לעובדים זכאים תעלה ל-900 שקלים – בבחירה וכנגד הסדר בתן ביס.

"משא ומתן ארוך, עיקש וצודק"

חלוצי אמר כי "לפני שנתיים הבנו שאנחנו עומדים בפני שוקת שבורה מול קבוצת בזק. החלטנו להקים נציגות עובדים משותפת לעובדי החברות הבנות. הדגשנו שנתנגד לכל תוכנית שתנסה לפרק את התאגדות העובדים. השגנו הסכם מוצלח, לאחר שניהלנו משא ומתן ארוך, עיקש וצודק, שבמסגרתו מנענו פיטורים, ובמקביל הרחבנו ושיפרנו את תנאי ההעסקה. החברות ימשיכו לצעוד קדימה תוך תגמול הוגן לעובדים".

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, ציין כי ״מדובר בהסכם תקדימי ויוצא דופן, שמשדרג באופן משמעותי את התנאים והזכויות של העובדים, ויקל עליהם מבחינה כלכלית וחברתית, במיוחד בימים שבהם סוגיית יוקר המחיה מרחפת מעל כולנו. בתקופה מאתגרת ומורכבת לשוק התקשורת הצלחנו, באמצעות ההסכם, לייצר לעובדים עתיד בטוח ויציבות תעסוקתית".

יו"רית ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, אמרה כי ״לאחר משא ומתן מורכב ותוכניות עסקיות המשתנות ללא הרף, הצלחנו לחתום על הסכם המהווה הישג אמיתי לעובדים, ולא פחות חשוב – אופק ומיקוד עסקי לחברה. תנאי הפרישה שהשגנו יעניקו לפורשים גב כלכלי איתן להמשך הדרך. זה מגיע להם, במיוחד לאור המסירות וההתמדה שהפגינו במקום העבודה במשך שנים כה רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים