מיום ראשון: בזק תציע תשתית וספק אינטרנט תחת קורת גג אחת

עידן הפיצול בין תשתית לספק מגיע לקיצו, ובזק תציע חבילות שמאחדות את שניהם תחת קורת גג אחת ● בנוסף, היא משיקה שירות שמאפשר להורים לשלוט על הגלישה של ילדיהם ● מהם המחירים?

הנפקות מוצלחות. בזק

לא עוד תשתית לחוד וספק לחוד: בזק תתחיל להציע ביום א' הקרוב את שניהם במקום אחד. כמו כן, החברה השיקה מהירות גלישה חדשה של 300 מגה-ביט, שתוצע ללקוחות המשתמשים בסיבים האופטיים במחיר של החל מ-89 שקלים לשלושת החודשים הראשונים, והעלאת מהירות ההעלאה לעד 250 מגה. החברה הכריזה על כך במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ד') בתל אביב.

המהלך הוא תוצאה של הפרדת הביטול המבני שמשרד התקשורת כפה על בזק עד כה, והושגה לאחר דין ודברים ארוך בין הצדדים. עם השקת השירות, ישראל תחדל להיות המדינה היחידה בעולם שבו יש הפרדה בין תשתית לספק האינטרנט. ביטול ההפרדה מייתר את הצורך של הלקוחות להתקשר עם שתי חברות במקביל, ולדברי בזק יוריד את מספר הפניות לשירות הלקוחות.

מה המהירויות וכמה זה עולה?

החל מיום ראשון תציע החברה למנויי הסיבים האופטיים מהירויות הורדה של בין 300 ל-2,500 מגה והעלאה בשתי מהירויות – 100 או 250 מגה, במחירים של בין 119 ל-169 שקלים לחודש. כאמור, מהירות של 300 מגה תעלה בשלושת החודשים הראשונים 89 שקלים. חבילות הגלישה עם תשתית נחושת יעלו 99 שקלים למהירות הורדה של 100 מגה והעלאה של חמישה מגה, ו-109 שקלים למהירות הורדה של 250 מגה, כאשר מהירות ההעלאה גם בחבילה זו היא חמישה מגה.

החבילות החדשות והמחירים שלהן.

החבילות החדשות והמחירים שלהן. צילום: צילום מסך

בנוסף, ובעלות נפרדת, בזק מציעה את מה שהיא קוראת "מוצרי ערך מוסף", כגון הנתב שלה Be ושירות חדש שמיועד לבקרת הורים על הגלישה של ילדיהם, בשם Wi-Fi Kids. ההורים יקבלו במסגרת השירות הזה אפשרות לשלוט מאיפה הילד גולש, להגביל את כמות שעות הגלישה ולוודא שלא ייכנס לאתרים כגון פורנו והימורים. השירות יעלה 4.90 שקלים לחודש. כמו כן, החברה מבטיחה להשיק בעתיד שירות גלישה כשר, ועד סוף השנה תשיק שירות מיוחד לגיימרים.

הסכמי CDN עם פייסבוק, גוגל ונטפליקס

בזק פורסת בימים אלה את הסיבים האופטיים שלה, ולדבריה עתידה להגיע לפריסה של 82% מהמדינה בשלוש השנים הקרובות. ב-18% האחרים תבוצע אחת המתחרות של בזק, באמצעות סבסוד של הקרן שהוקמה לפריסה באזורים שלא נחשבים כלכליים על ידי החברות. בזק השלימה את הפריסה בבתים באדמה רוויה (כגון בתים משותפים) ופורסת בימים אלה את הסיבים בבתים צמודי קרקע ברחבי המדינה.
החברה מחברת את ישראל לעולם באמצעות שלוש חברות: בזק בינלאומי, עם הכבל התת ימי שלה, ספרקל וטמרס. כמו כן, היא חתמה על הסכמים להקמת מערכי CDN (רשתות שרתים) עם חברות כגון פייסבוק, גוגל ונטפליקס.

יש לציין שבזק תמשיך לספק תמיכה ללקוחות של התשתית בלבד, אם כי לא תציע אותם עוד. לדברי החברה, היא עתידה לצרף לשירותים האחודים החדשים בין אלפי לעשרות אלפי לקוחות בחודש.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, אמר כי "זהו יום היסטורי לשוק התקשורת הישראלי, היום שבו ישראל מפסיקה להיות חריגה ומבטלת את הפיצול בין ספק לתשתית. מדובר במהלך צרכני מהמעלה הראשונה. הפיצול שהיה קיים עד היום בין ספק אינטרנט לתשתית יצר עיוות שלא קיים באף מדינה אחרת ופגע בלקוחות הישראליים. שירות האינטרנט הפך מזמן לשירות בסיסי בכל בית בישראל ואין סיבה שהלקוחות לא ייהנו מחוויית אינטרנט מלאה, מקצה לקצה ומכתובת אחת, לכל פנייה בענייני שירות, וממגוון שירותים נוספים. מהלך האיחוד מאפשר לבזק להציע בפעם הראשונה חבילת אינטרנט שלמה ומגוון רחב של שירותים חדשים על גביה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    מבקש לדעת מה קורה עם תשתית סיבים בהרצליה. בית ליד שלנו באשר ברש 32 רואים את הסיב הזרוק על העמוד, למי לפנות והאם יש לכם צפי לנושא התשתית?

  2. אריק ט.

    מבחינה מסחרית (ואולי שירותית) האיחוד של ספק ותשתית תחת קורת גג אחת הוא מבורך. השאלה המתבקשת היא כיצד משתמשי מרשתת ותיקים, בעלי כתובת דוא"ל "ראשית" מהספק הקיים שלהם, ימשיכו (ללא עלות נוספת לאותו הספק) לשמר את כתובתם הישנה והמוכרת כבר לכל הגופים עימם הם בקשר (המקובל הוא שכל ספק מספק ללקוח כתובת דוא"ל בדומיין שלו: בזק בינלאומי למשל לא ייספק נכון להיום כתובת דוא"ל של נטויזיון שבה יתכן שמשתמש כעת הלוקח העומד לבקש שירותים מבזק)

אירועים קרובים