האם סמסונג משנמכת את כוח המחשוב של אפליקציות אנדרואיד?

לפי דיווחים שונים, סמסונג משנמכת את כוח המחשוב של אלפי אפליקציות אנדרואיד באמצעות אפליקציה ייעודית לאופטימיזציה של משחקים, המותקנת במכשיר מראש כאפליקציית מערכת

הוצאו משירות בדיקת ביצועים של Geekbench לתמיד. גלאקסי S22 פלוס.

הסמארטפונים שלנו הפכו זה מכבר לבעלי כוח מחשוב חזק, אבל במקרים רבים כוחם לא מנוצל בשימוש יומיומי. עם זאת, נראה שסמסונג "משנמכת" את יכולת המחשוב של אלפי אפליקציות בשם שיפור ביצועי הגיימינג.

לפי הדיווחים, חלק ממכשירי סמסונג מגיעים עם אפליקציית Game Optimizing Service המותקנת בהם מראש כאפליקציית מערכת (מותקנת ב-Galaxy S22 פלוס) ואי אפשר לסגור אותה או להשבית אותה. המטרה המדויקת של האפליקציה אינה מתוארת היטב בשום מקום, אך שמה בהחלט מרמז על כך שהיא משמשת לשיפור הביצועים של משחקים.

עם זאת, כפי שמציין משתמש טוויטר, עם גיבוי של שרשור ארוך מבעלי גלאקסי מתוסכלים בקוריאה, נראה כי סמסונג משתמשת באפליקציה הזאת כדי "לייעל" את הביצועים של אלפי אפליקציות שאינן משחקיות. כאשר אפליקציה נמצאת ברשימת שירותי האופטימיזציה למשחקים, הביצועים שלה מוגבלים, כפי שהדגים יוטיובר ששינה את שם החבילה של אפליקציית ה-benchmark של 3DMark כדי להערים על התוכנה של סמסונג להחניק אותה, והתוצאות די בולטות.

הרשימה כוללת אפליקציות פופולריות במיוחד, כמו אינסטגרם, נטפליקס, טיק-טוק ואפילו כמה אפליקציות של גוגל. סמסונג כללה גם כמה מהאפליקציות שלה, כולל Pay, Secure Folder ואחרות. בסך הכל, נראה כי רשימת האפליקציות המושפעות מאפליקציית שירות אופטימיזציית המשחקים עומדת על כ-10,000, אך אינה כוללת אפליקציות בנצ'מרקינג.

הסיבה שסמסונג מפחיתה את ניצול כוח המחשוב לא מפורטת באופן רשמי, אבל נראה כי  היא קשורה לאופטימיזציה של חיי הסוללה. הגבלת הביצועים של אפליקציה שאינה זקוקה למעשה למלוא כוח העיבוד מובילה לחיי סוללה ארוכים יותר.

גם וואן-פלוס עשתה זאת בשנה שעברה, אך הבטיחה לשנות את פעולת השנמוך לאופציונלית בעדכונים עתידיים.

סמסונג טרם הגיבה על הממצאים הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים