היעד של הנדל: בתוך שנה – כיסוי סלולרי בכל רחבי המדינה

שר התקשורת מחייב את מנהלי חברות הסלולר להגיע ל-97% כיסוי עד פברואר 2023, ולא - הן ייקנסו ● הוא פירט על פעילות משרדו בדיון שהתקיים היום (ד') בכנסת ונקלע לעימות עם ח"כים על רקע הכוונה להפריט את הדואר

שר התקשורת, יועז הנדל.

שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע למנהלי חברות הסלולר שעליהן להגיע ל-97% כיסוי עד פברואר 2023, כלומר: בתוך שנה. אם הן לא יעשו זאת, הן צפויות ל-"נקיטת צעדים" נגדן – כך אמר הנדל בסקירה של פעילות משרדו, שאותה נתן בדיון שהתקיים היום (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת. הוא דיבר גם על הסיבים האופטיים וציין ש-"שיעור הנגישות של משקי בית אליהם קפץ בשנה שעברה מ-3% ל-50%".

הספק הוראה ספק איום של שר התקשורת מגיע.ה לאחר ש-"החברות הפסיקו להשקיע בתשתיות", לדבריו, בעקבות הרפורמה בסלולר שהשר משה כחלון הוציא לפועל בתחילת העשור הקודם, כששימש בתפקיד. "זה פוגע קודם כל בפריפריה", ציין הנדל וטען: "אני מקדיש את כל מרצי על מנת לטפל בהגדלת הנגישות לתקשורת מבוססת סיבים בפריפריה".

כמה חברי כנסת התלוננו שיש אזורים שלמים בארץ – הן מרוחקים והן בתוך ערים – שבהם הקליטה משובשת או כלל לא קיימת. הנדל השיב שזה נושא כאוב שאף שר לפניו לא רצה לטפל בו, וכעת משרדו יוצא לפרויקט של מיפוי וכיסוי אזורי הקליטה, כדי לקבל תמונת מצב על מה שקורה. לדבריו, לאחר הבדיקה, החברות יידרשו לשפר את הקליטה, ובמידה שהן לא יעשו זאת – המשרד לא יהסס להטיל עליהן סנקציות.

"אם הפרטת הדואר לא תאושר בהקדם – כל אזרחי המדינה ייפגעו"

הנדל נקלע לעימות עם חברי הכנסת סביב הכוונה להפריט את כל שירותי דואר ישראל. הממשלה הגישה הצעת חוק להפרטת הדואר, אולם היא טרם אושרה בוועדת הכלכלה, עקב המחלוקת הרבה שקיימת סביב ההפרטה וההשלכה שלה על שירותי הדואר במדינה. הנדל הזהיר שהדואר נמצא על סף קריסה כלכלית ושאם החוק לא יאושר בהקדם, "כל אזרחי מדינת ישראל ייפגעו".

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה, בדיון היום (ד').

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה, בדיון היום (ד'). צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון: "אי אפשר לזרוק סיסמאות על רפורמה בדואר בלי שהיא תפורה עד הסוף. הרפורמה צריכה לעזור לאזרחים והוועדה תבדוק, תשנה ותבקר אותה". לדבריו, "ראינו רפורמות ששיחקו אותה כאילו הן מהפכה, כמו רפורמת הגז הטבעי, ש-'תגיע לכל מפעל', ובסוף לא הגיע גז למפעלים בנהריה ובלוד. אז אנחנו לא קונים, אנחנו בודקים – ויש לבדוק כל פרט, כי אם רפורמת הדואר לא תהיה טובה, לא נעביר אותה".

"'בשלב ראשון', לא נפקח על תכנים ברשתות החברתיות"

ח"כ לימור מגן ביקשה לדעת מתי יוטל פיקוח על הרשתות החברתיות. הנדל השיב שהוא מקווה להשלים רפורמה שתטפל בנושא בקרוב. הוא הדגיש כי "בשלב ראשון", לא מדובר בפיקוח על תכנים, אלא בהסדרה של כל נושא תשתיות האינטרנט, שאינן מפוקחות כיום.

נושא נוסף שעלה בדיון הוועדה הוא הרפורמה בטלפונים הכשרים, שהנדל מקדם אותה. הרפורמה תאפשר לבעלי טלפונים כשרים לנייד את המספר שלהם ותפתח את השוק הזה לתחרות – דבר שנמנע עד כה. היא מעוררת התנגדות חריפה בציבור החרדי, בטענה שאחריה לא ניתן יהיה לדעת מי מחזיק בטלפון כשר ומי לא, וזה יעורר בעיות פנים חרדיות משמעותיות.

הח"כים אורי מקלב וינון אזולאי הביעו בדיון את מחאתם נגד הרפורמה, כשח"כ אזולאי כינה אותה "ייהרג ובל יעבור". בתגובה אמר הנדל ש-"אם תהיה תחרות בטלפונים הכשרים, האזרח החרדי יקבל יותר, ואף ילד לא ייחשף לתוכן שההורה יחליט שהוא לא ייחשף אליו".

היו"ר ביטון סיכם את הדיון ואמר: "ניכר שבשנה האחרונה יש קצב של ביצוע רפורמות עם התייחסויות לכל הבעיות וכשלי השוק בעולם התקשורת המשתנה. תחום הסלולר לא נמצא במצב טוב ובעיות הקליטה הן בכל מקום. האסטרטגיה שלכם (של משרד התקשורת – י"ה) להגביר את פריסת האנטנות נכונה אבל לא מספיקה, ויש להפעיל את אכיפה וענישה, כי מי שלא משלם כסף לא מתייחס ברצינות לנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים