עד כמה אנחנו מכורים לסלולר ולרשתות החברתיות?

אנחנו בודקים את הסמארטפון 10 פעמים בשעה ומחציתנו גולשים ברשתות החברתיות דבר ראשון על הבוקר, ומנגד, רבע מאתנו העדיפו להתנתק בזמן תקלת הענק בווטסאפ ● תמונת מצב: מה עושים הישראלים באינטרנט ובסלולר

המכשירים הדיגיטליים - האובססיה של המאה ה-21.

בואו נודה על האמת: אנחנו מכורים לסמארטפון שלנו, ובפרט לרשתות החברתיות. אנחנו משקיעים שעות רבות בגלישה באינטרנט הסלולרי, נכנסים בתדירות גבוהה לפייסבוק, לאינסטגרם או לטיקטוק מהמכשיר החכם שלנו, והתקלה בווטסאפ (ולא רק בה), שאירעה באוקטובר האחרון, שיבשה לנו את החיים לכמה שעות. דו"ח האינטרנט השנתי של בזק, שפורסם היום (ה'), מאשש את המסקנה הזאת ומראה עד כמה היא נכונה.

הדו"ח מראה שרובנו לא יכולים לעזוב את הטלפון הנייד שלנו ובודקים אותו ומה המצב 10 פעמים בשעה ממוצעת. בנוסף, הדבר הראשון שמחצית מאתנו עושים אחרי שאנחנו קמים הוא לא לשתות קפה, אלא לבדוק מה קורה עם החברים שלנו ואלה שאנחנו עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות.

אבל יש גם צד שני: רבע מהישראלים ניצלו את התקלה בווטסאפ לקצת שקט, כדי להתנתק לגמרי – הם לא תקשרו באמצעים אחרים בשעות שבהן השירות הושבת. 35% נזכרו שקיים דבר כזה שנקרא SMS ותקשרו באמצעותו. בנוסף, 67% מבני הנוער ו-58% מבני ה-18 ומעלה משתיקים התראות ווטסאפ, ו-29% משתדלים להיכנס פחות למדיות החברתיות במהלך סוף השבוע – ולא כי הם שומרי שבת. נתון מעניין, וקצת מפתיע, הוא ש-38% אומרים לילה טוב לסמארטפון שלהם ומשאירים אותו בחדר אחר דקה לפני שבהם עולים לישון.

סושיאל מדיה על הבוקר. ליטרלי על הבוקר.

סושיאל מדיה על הבוקר. ליטרלי על הבוקר. צילום: BigStock

רבים חוזרים לחנויות הפיזיות – ומעדיפים לשלם בדיגיטל

הנתון הבא מעיד על כך שחלק ניכר מהישראלים הם גולשים חכמים, שמבינים מה זה פייק ניוז: 93% נחשפו על מידע אודות חיסוני הקורונה ברשת, אבל 46% בדרך כלל לא מאמינים למה שהם קוראים בנושא במדיה החברתית.

הדו"ח מעלה בנוסף שמגמת התשלומים הדיגיטליים מזנקת ושישראלים רבים שמחים לנטוש את המזומן, או להשתמש בו פחות: 46% שילמו השנה באפליקציות תשלום או בארנקים דיגיטליים. 19% מתוכם עשו זאת באמצעות Apple Pay, שנכנסה לישראל לפני חודשים אחדים.

נתון שאינו מפתיע הוא החזרה של הישראלים לחנויות הפיזיות לעומת 2020, שבחלק לא קטן ממנה הן היו סגורות. בבזק מצאו ש-39% מאתנו בחרו לשים מסיכה, לצאת מהבית ולקנות בחנויות. כדאי לשים לב לכך ש-53% מתוכם היו בגילאי 18-34, שניתן היה לחשוב שמאחר שנולדו לדורות דיגיטליים, הם מעדיפים את הקניות אונליין.

רוב המועמדים רוצים עבודה היברידית

לתשומת לב המעסיקים: נתון מעניין נוסף מראה שלרוב מוחץ של מי שמחפשים עבודה חדשה – 84% – חשוב שהיא תהיה היברידית. מעניין לציין ש-13% מאלה שעובדים מהבית עברו דירה בשנה האחרונה. בנוסף, כחמישית (19%) מבני ה-18-34 עשו שינוי קריירה בעקבות לימודי דיגיטל. שלושת רבעי מבני ה-18 ומעלה ו-69% מבני הנוער נכנסים ליוטיוב כדי ללמוד דברים חדשים.

הדו"ח עוסק גם בהורות של היום לעומת זו של פעם: שני שלישים מההורים סבורים שהיא קשה יותר. רוב גדול – 69% – תולה את הסיבה לכך בהשפעת הרשתות החברתיות. 66% תולים זאת בשימוש מרובה במסכים ובהסחות דעת שונות שיש לילדים שלהם, הרבה יותר משהיו להם כשהם היו ילדים. ממצא אחר מראה על צמצום ברור של מספר השעות שבהן בני הנוער נמצאים מול המחשב, הסמארטפון או הטלוויזיה החכמה כשההורים מגבילים את השימוש שלהם באמצעים אלה: רק 21% מבני הנוער מודים שהם מבלים מעל חמש שעות ביום אם ההורים שלהם מגבילים אותם. ללא מגבלה, הנתון עומד על 48%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים