תקלת ענק בשלל אתרים – בעיקר פייסבוק, ווטסאפ ואינטסגרם

התקלה, שהחלה לפנות ערב (שעון ישראל), משפיעה על האתרים והאפליקציות של הרשת החברתית המובילה, ועל אתרים נוספים ● פייסבוק: "אנחנו פועלים על מנת לתקן – ומתנצלים"

סליחה, תקלה. מקור: BigStock

תקלת ענק מתרחשת בשעות אלה, החל מקרוב ל-19:00 לערך (שעון ישראל), בשורה של אתרים ואפליקציות מובילים, ובעיקר באלה השייכים ל-"מדינה הגדולה בעולם" – פייסבוק: אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר, אוקולוס והאתר של הרשת החברתית האם. מאז התקבלו דיווחים – אם כי הרבה פחות – על תקלות באתרים מובילים נוספים, בהם גוגל, אמזון ו-AWS. בחלק מהאתרים התקלה משפיעה על הגלישה בישראל ובחלק – לא.

הידיעות הראשונות – בישראל ובחו"ל – דיווחו על שיבושים בגלישה בפייסבוק, על שלל האתרים והאפליקציות שלה, שהשפיעו על המשתמשים הרבים בה, גם בארץ. כך, החתום מטה ואחרים נכשלו בשליחת הודעות בווטסאפ, רענון הפיד באינסטגרם, כתיבת וקריאת תגובות בפייסבוק וכדומה.

אתר DownDetector, שמדווח על אתרים ואפליקציות שקרסו וכאלה שיש בהם שיבושים, קיבל בשעתיים האחרונות מאות אלפי דיווחים על התקלה בפייסבוק, וקצת פחות מכך באפליקציות האחרות של הרשת החברתית. עוד לפי האתר, התקבלו דיווחים – כאמור, במספר פחות בהרבה – על תקלות בגישה לאתרים וליישומונים של טוויטר, גוגל על חלק משירותיה, לרבות ג'ימייל ויוטיוב, אמזון, AWS, טלגרם, סנאפצ'ט, משחק פוקימון, וכן של ענקיות הסלולר האמריקניות טי-מובייל, וריזון ו-AT&T. יצוין כי התקלות מתרחשות באתרים שונים במקומות שונים, ולפי בדיקת אנשים ומחשבים, חלק מהאתרים שצוין שיש בהם תקלות עובדים בישראל כרגיל – לרבות טלגרם, גוגל וזום, שגם על תקלות בכניסה אליה דווח באתר DownDetector.

חלק מהאתרים המושפעים מהתקלה - על פי אתר DownDetector. צילום מסך

חלק מהאתרים המושפעים מהתקלה – על פי אתר DownDetector. צילום מסך

בציוץ שפרסמה פייסבוק בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי "אנחנו מודעים לכך שכמה אנשים חווים בעיה בגישה לאפליקציות ולמוצרים שלנו. אנחנו פועלים על מנת לתקן זאת במהירות האפשרית, ואנחנו מתנצלים על חוסר הנוחות".

ברשת, כצפוי, נרשמו תגובות רבות לתקלה העולמית. היו גולשים שהסבירו, לפחות לדבריהם, את הסיבות לתקלות, אחרים הציעו לאתרים השונים, ובמיוחד לפייסבוק, מה לעשות כדי שהן לא יישנו, ואחד הגולשים נסחף וכתב ש-"אנחנו עומדים למות".

בעקבות התקלה נרשמות ירידות חדות בשערי המניות של רבות מענקיות הטכנולוגיה בוול-סטריט, ובראשן פייסבוק, ששערה צונח בשעות אלה בכ-6%. יש לציין שככל הנראה בשל התקלה, נרשמות ירידות גם בשערי המניות של חברות שלא קשורות אליה, כגון אפל וסמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים