כמה ימים אחרי הרכישה: פרטנר מדווחת על תוצאות רבעוניות חיוביות

כמה ימים לאחר שנחתמה העסקה למכירתה לקבוצת משקיעים בראשות אבי גבאי פרטנר מפרסמת דו"חות טובים - בשורות העליונה והתחתונה כאחד ● החברה מדווחת על יותר מ-200 אלף מנויים לשירות הסיבים האופטיים שלה

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר.

אבי גבאי, שלמה רודב ושאר המשקיעים שרכשו לפני ימים אחדים את גרעין השליטה בפרטנר מקבלים חברה עם נתונים כספיים טובים. ניתן להתרשם מהם בתוצאות שהחברה פרסמה היום (ב') לרבעון השלישי של השנה, שהיו חיוביות בשורות העליונה והתחתונה – עלייה בהכנסות ומעבר לרווח נקי. בנוסף, מצבת מנויי הסלולר של פרטנר המשיכה לעלות ברבעון ומספר המנויים על שירות הסיבים האופטיים שלה כבר עולה על 200 אלף.

גרעין השליטה בפרטנר נמכר ביום ה' האחרון על ידי הקבוצה הסינית האצ'יסון לקבוצת משקיעים בראשות גבאי, מנכ"ל סלקום עד שבוע לפני כן, ורודב, שהיה יו"ר בזק. עוד חברים בקבוצה שלוש חברות ביטוח שהן משקיעות מוסדיות – הפניקס, מנורה וכלל ביטוח, וקבוצת ארקין, בראשותו של איש העסקים מורי ארקין.

הסכום של העסקה עומד על 300 מיליון דולר ותמורתו מקבלת הקבוצה כ-27% ממניות החברה. גבאי ורודב יאחזו ב-10% מהמניות, כשרובן יהיה בידי גבאי, תמורת 93 מיליון שקלים שיועמדו כמימון על ידי הפניקס, בתוספת לעוד 20 מיליון שישלם גבאי מהונו האישי. בניגוד למה שהיה בעבר בשוק התקשורת, שאז בוצעו עסקאות ממונפות, הפעם הגופים המוסדיים יהיו חלק מקבוצת השליטה ויאחזו במניות בה.

העסקה נחתמה אחרי משא ומתן מהיר, שהחל לאחר התפטרותו של גבאי מתפקיד מנכ"ל סלקום, ושנמשך פחות משבוע. פריצת הדרך התאפשרה לאחר שקרן אפולו, שבחודשים האחרונים הביעה עניין רב ברכישת פרטנר, נסוגה בה.

ולתוצאות הכספיות

על פי הדו"חות, ההוצאות של פרטנר רשמו עלייה של 1% ל-788 מיליון שקלים ואילו ההכנסות עלו ב-4.6% ל-837 מיליון. מתוך סכום זה, מכירות השירותים – קרי, זמן אוויר – גדלו ב-6% ל-672 מיליון שקלים ואילו מכירות המוצרים רשמו ירידה של 1.8% ל-165 מיליון. בסעיף הרווחיות, החברה עברה מהפסד נקי של חמישה מיליון שקלים לרווח נקי של 24 מיליון. הרווח הנקי למניה עמד על 13 אגורות לעומת הפסד נקי של שלוש אגורות ברבעון המקביל אשתקד.

מספר מנויי הסלולר של פרטנר בסוף הרבעון השלישי עלה לעומת סוף הרבעון השני ב-1.65%, או 49 אלף מנויים, ועמד על 3.02 מיליון. שיעור הנטישה בסלולר המשיך לרדת והסתכם ב-6.4% – הנתון הנמוך ביותר מאז 2011. בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם בסוף הרבעון ב-192 אלף מנויים – עלייה של 72 אלף מנויים בשנה ושל 19 אלף ברבעון. בפרטנר אומרים, כאמור, שנכון להיום, יש לה כבר יותר מ-200 אלף מנויי סיבים אופטיים. מספר משקי הבית בבניינים שמחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של החברה הסתכם בסוף הרבעון ב-624 אלף – עלייה רבעונית של 53 אלף משקי בית ושנתית של 192 אלף. בחברה אומרים שנכון להיום, הנתון עומד על יותר מ-670 אלף.

נתונים מספריים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-1.5%, הרווח הגולמי זינק ב-38.2% והרווח הגולמי השולי עמד על 20.3%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-17.5% ל-121 מיליון שקלים והרווח צמח ב-145% ועמד על 49 מיליון.

לצד דו"חות הרבעון, פרטנר פרסמה את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות של החברה גדלו בתקופה זו ב-4.25% ל-2.4 מיליארד שקלים, ההכנסות עלו ב-5.4% ל-2.5 מיליארד, הרווח התפעולי זינק ב-40.8% וזה הנקי קפץ ב-216.67% ל-38 מיליון.

"הרכישה – הבעת אמון בפרטנר"

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר, אמר כי "חצינו את הרף של שלושה מיליון מנויי סלולר בפעם הראשונה מזה כעשור והמשכנו לצמצם את שיעור הנטישה לרמה הנמוכה ביותר מאז 2011. הישג זה הוא חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו להשקעה בשירות ובטכנולוגיה, במטרה לשמור על נאמנות גבוהה של לקוחותינו בזכות שביעות הרצון מהשירות שהם מקבלים מאיתנו".

"במקביל לשיפור המדדים העסקיים, החברה עסקה בחודשים האחרונים בגיבוש הנהלה חדשה ובבניית אסטרטגיית פרטנר לשנים הקרובות, המשך פרישת רשת דור 5 והאצת פרישת הפרייבט פייבר", ציין. "אנחנו צופים שעד סוף 2022, כמיליון משקי בית ברחבי המדינה יוכלו להתחבר לסיבים האופטיים של פרטנר".

צבי התייחס למכירת גרעין השליטה של פרטנר לקבוצת המשקיעים ואמר כי "עסקה זו, ככל שתושלם, בכפוף לאישורים הנדרשים, היא בראש ובראשונה הבעת אמון בעוצמה של פרטנר וביכולות של החברה ועובדיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים