ארבע חברות זכו במענקים בתוכנית הפיילוטים הממשלתית לדור 5

אלביט מערכות תקשוב וסייבר, סייטביט, ITC ניהול תחבורה חכם ורד תקשורת מחשבים הן החברות שזהו במענקים ממשרד התקשורת ורשות החדשנות על פיילוטים בסביבות דור 5 בסלולר ● נפתחה ההרשמה לסבב השלישי

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, צילום: חנה טייב

משרד התקשורת ורשות החדשנות הודיעו היום (ג') על אישור מתן המענקים לסבב השני של פיילוטים בסביבת דור 5 בסלולר. גובה המענקים הוא 3.7 מיליון שקלים. המועמדויות השונות למענקים נבחנו באופן מעמיק על ידי צוותים המורכבים מבודקים מומחים מטעם רשות החדשנות ונציגי משרד התקשורת, ולאחר דיונים בוועדת המחקר של רשות החדשנות, זכו ארבע חברות נוספות באישור לביצוע הפיילוטים ובמענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט.

התוכניות הזוכות

אלביט מערכות תקשוב וסייבר: פיילוט להפעלת מערך מבוזר של רשתות 5G פרטיות ניידות עם קישור לווייני לכוחות הכיבוי וההצלה, שיאפשרו לראשונה אוטונומיה מלאה לכוחות אלו בשימוש ברשת תקשורת סלולרית רחבת פס בתרחישי פעולה שונים.

סייטביט (Sightbit): התאמת מערכת לחיזוי, איתור וניטור מצבי קיצון וסכנה לבני אדם באתרים ימיים לעבודה על גבי תשתית G5.

ITC ניהול תחבורה חכם: העברת וידיאו באיכות גבוהה ובזמן אמת מכמה מצלמות צומת על גבי תשתית G5, הכולל עיבוד, ניתוח, חיזוי המצב לצורך ניהול בפועל של רשת הרמזורים בזמן אמת על ידי בינה מלאכותית.

רד תקשורת (RAD): חיבור מצלמות תנועה חכמות בצירים ראשיים מעל רשת 5G. פרויקט משותף של חברת רד וחברת נתיבי ישראל (נת"י).

נפתחה ההרשמה לסבב השלישי

בתוך כך, משרד התקשורת ורשות החדשנות פותחים את ההרשמה לסבב השלישי בתוכנית, ומזמינים חברות וסטארט-אפים להגיש את הצעותיהן לפיתוחים בסביבת הדור החמישי בסלולר עד ה-6 באוקטובר 2021 ולהצטרף לתשע החברות שכבר זכו למענקים לפיתוח יישומים חדשניים בתחום.

מטרת התוכנית היא לתמוך בהרחבת השימוש ברשת 5G בישראל ולפתח יישומים חדשניים על בסיס התשתית. להערכת משרד התקשורת מדובר בטכנולוגיות שהצלחתן מהווה "משנה משחק" כלכלי אמיתי ומנוע צמיחה משמעותי לכלכלה הישראלית. הפיתוחים החדשים בטכנולוגיית הדור החמישי צפויים להיות חוד החנית של הטכנולוגיות החכמות בשנים הקרובות, והביקוש אליהם צפוי לגדול בכל העולם.

שר התקשורת, יועז הנדל, ציין, כי "הפיתוחים בסביבת הדור החמישי יהיו חלק משמעותי מהמציאות בישראל בשנים הקרובות, ואנו רואים חשיבות עליונה בהצבת תעשיית ההיי-טק הישראלית כקטר שיוביל את התחום בעולם".

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין, אמר, כי "יישום הטכנולוגיה יגרום למהפכה ממשית בעולם במגוון סקטורים –  תעשייה, חקלאות, בריאות חכמה, ערים חכמות ותחבורה ומעבר למערכות אוטונומיות. תוכנית הפיילוטים מהווה הזדמנות לחברות הישראליות להתנסות בטכנולוגיה באתרי הרצה ייחודים ומגבירה את הפריסה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים