מדיה-טק עברה ל-6 ננו-מטר: הציגה שני מעבדים חדשים

החברה הטייוואנית מכוונת ליצרניות המובילות של הסמארטפונים עם שני מעבדים חדשים, שמבוססים על ליבות Cortex-A78 ומיוצרים בתהליך ייצור של 6 ננו-מטר ● האם סמסונג תאמץ אותם למכשירי ה-Galaxy A הבאים?

מעבד ה-Dymensity 1200 של מדיה-טק. צילום: יח"צ

מדיה-טק נהנית מתקופה מוצלחת, אולי הטובה אי פעם מבחינתה, כשהיא מצליחה להכניס את המעבדים שלה ליותר דגמי טלפונים, בזכות מעבדי ה-Dimensity, שמציעים יכולת 5G מובנית במחירים זולים יותר מאשר המתחרות. אבל החברה לא מכוונת רק לשוק הכניסה או שוק הביניים הנמוך, אלא מנסה להתחרות גם על ליבן של יצרניות הסמארטפונים המובילים. כחלק מזה היא הכריזה על שני מעבדים חדשים – Dimensity 1100 ו-Dimensity 1200. אלה הם שני המעבדים הראשונים של מדיה-טק שמבוססים על ליבות Cortex-A78 והראשונים שהיא מציעה בתהליך ייצור של 6 ננו-מטר – בדרכה ל-5 ננו-מטר בשנה הבאה.

לפי החברה, המעבד הבכיר מבין השניים, ה-Dimensity 1200, מציע שיפור של עד 22% בביצועים הכלליים ושיפור ביעילות צריכת החשמל ברמה של עד 25% בהשוואה למעבד הדגם הקודם שלה, ה-+Dimensity 1000, שאותו היא ייצרה על בסיס ליבות Cortex-A77.

ה-Dimensity 1100 מציע תצורת ליבות big.LITTLE קלאסית: ארבע ליבות חזקות המבוססות על Cortex-A78 במהירות מרבית של 2.6 ג'יגה-הרץ, וכמו בדור הקודם – ארבע ליבות Cortex-A55 במהירות מרבית של 2 ג'יגה-הרץ. השבב הגרפי נשאר Mali-G77 בתצורת תשע ליבות, כמו גם המודם המובנה, שמאפשר העברת נתונים ברשתות Sub-6 בקצב מרבי של 4.7 ג'יגה-ביט לשנייה. הוא גם תומך בתצוגות 1080p בקצב ריענון של 144 הרץ.

ליבה אחת חזקה מעל שתי ליבות נוספות

ב-Dimensity 1200 נוקטת מדיה-טק תצורה שונה, שמאפיינת את מעבדי הדגל של רוב החברות: ליבה אחת חזקה יותר מעל שתי שכבות נוספות. במקרה הזה מדובר בליבת Cortex-A78 במהירות מרבית של 3 ג'יגה-הרץ, כשהשכבה השנייה מורכבת משלוש ליבות במהירות שזהה לזו של ה-1100. עוד שיפור שמציע המעבד הזה לעומת אחיו הוא תמיכה בקצב ריענון תצוגה של 168 הרץ – מה שמתאים מאוד למשחקים.

ה-1200 מציע גם תמיכה במערך צילום טוב יותר, עם חיישנים בגודל של עד 200 מגה-פיקסל, תמיכה טובה בצילום וידיאו ב-4K וב-HDR. שני המעבדים מציעים תמיכה בצילומי מצב לילה איכותיים ומהירים יותר ב-20% מאשר המעבד הקודם.

מכשירים המבוססים על המעבדים החדשים אמורים להגיע לשוק החל במרץ הקרוב, ואל תתפלאו אם סמסונג תאמץ אותם עבור חלק ממכשירי ה-Galaxy A שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים