אינטרנט אולטרה-מהיר גם בפריפריות? אושר סופית מתווה הסיבים האופטיים

יממה לפני פיזורה אישרה אמש מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת תיקון חוק התקשורת למימוש מתווה פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל, שיאפשר פריסת סיבים אופטיים באזורים שבזק לא פורסת בהם, באמצעות קרן ממשלתית ייעודית שתוקם מהכנסות חברות התקשורת

נפרסו בעיריית רעננה. סיבים אופטיים בכל הארץ? אילוסטרציה: BigStock

כמה ימים לאחר שיועז הנדל עזב את תפקיד שר התקשרות, ויממה לפני פיזורה, אישרה מליאת הכנסת אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת תיקון חוק התקשורת למימוש מתווה פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל, שהנדל קידם מאוד בתקופת כהונתו הקצרה, יחד עם שותפיו במשרד האוצר, משרד המשפטים וועדת הכלכלה. המתווה ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021.

לפי המתווה שאושר, בעוד פריסה באזורים כדאיים כלכלית מתבצעת, והחברות פורסות סיבים באופן מואץ, הרי שהחוק יאפשר הקמת קרן ממשלתית, שתממן במשך עשור את פריסת הסיבים באזורים שבזק לא פורסת בהם סיבים בשל אי כדאיות כלכלית (יישובי ספר, יו״ש והמגזר הכפרי והערבי), לאחר שהוסרה מהחברה חובת פריסה אוניברסלית.

בזק מחויבת להודיע למשרד התקשורת בתוך חמישה חודשים על האזורים שבהם לא תפרוס סיבים, והפריסה באזורים האלה תתבצע באמצעות מכרזים של משרד התקשורת, שיקצה לכך את כספי הקרן שתוקם מהכנסות חברות התקשורת (0.5%).

לאחר אישור הכנסת, אמר הנדל, כי "מתווה הסיבים שאושר, זו משימה שקיבלתי על עצמי מרגע שנכנסתי לתפקידי כשר במשרד התקשורת. הפוליטיקה הביאה לכך שאני משלים את המשימה מחוץ למשרד, אבל האחריות למדינת ישראל ולתשתיות שלה עדיין על כתפיי. נדמה לי שאין אזרח ישראלי אחד שלא מרגיש את הקושי בתשתיות התקשורת. כיסוי חלקי, שמציב אותנו במקום 99 בעולם בתחום הטלפונים הניידים ותשתיות אינטרנט מהיר שסבלו מפיגור של עשור".

לירן אבישר בן-חורין, מנכ״לית משרד התקשורת, ציינה, כי "החוק שאושר היום הוא בשורה לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לאחר שנים של דשדוש ועיכובים, החוק יאפשר לחבר את הפריפריה למרכז ולגשר על פערי זמן ומרחב וידחוף קדימה את כלכלת ישראל. נמשיך לעבוד ולהפוך כל אבן בדרך לסגירת פער תשתיות התקשורת ושוק משוכלל והוגן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים