סופית: חרם מלא על ציוד של וואווי בבריטניה

חוק חדש שעבר בבית הנבחרים של הממלכה המאוחדת אוסר על ספקיות התקשורת במדינה התקנת ציוד כלשהו של וואווי החל מסוף ספטמבר 2021 ● השלמת החרם – עד שנת 2027

עוד חרם. וואווי

עוד בשורה רעה לוואווי: החל מסוף ספטמבר 2021, בריטניה אוסרת על מפעילות התקשורת במדינה התקנת ציוד כלשהו של וואווי (Huawei) – כך לפי דיווחים על חוק שעבר בבית הנבחרים. עוד ייאסר על המפעילות מיקור חוץ של שירותי ניהול לחברה הסינית – וזאת החל מאפריל 2021, מלבד בנסיבות מיוחדות.

החוק עבר בבריטניה לאחר שגם בממלכה המאוחדת הגיעו למסקנה, שוואווי מהווה איום לאומי על הביטחון והפרטיות, ובייחוד במה שקשור לציוד של רשתות דור 5. כזכור, ארצות הברית הטילה סנקציות קשות על הענקית הסינית ואף דחפה בנחישות את בנות בריתה להימנע מעשיית עסקים עם וואווי. חברי פרלמנט רבים אף יצאו בקריאה להסיר לחלוטין כל ציוד של וואווי שקיים בבריטניה.

המפעילות הבריטיות לא יוכלו לרכוש ציוד חדש מוואווי החל מינואר 2021, אך יותר להן לשפץ או לתקן ציוד שכבר מותקן ברשתות מעבר לתאריך זה. החרם המוחלט על הציוד הסיני צריך להתממש ולהיות מושלם עד 2027.

מי שיזכו כעת להתקין את הציוד שלהן בבריטניה יהיו כמובן החברות הנורדיות נוקיה ואריקסון, שכבר הבטיחו לעצמן חוזים עם המפעילות במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים