קוואלקום קיבלה היתר למכור שבבי 4G לוואווי

ענקית השבבים מסאן דייגו קיבלה היתר ייצוא מיוחד מממשלת ארה"ב למכור לוואווי שבבים – עם הגבלה לשבבי 4G בלבד ולא לשבבי 5G, והצטרפה לאינטל, שהודיעה גם היא בספטמבר האחרון על היתר מיוחד שקיבלה לייצא מוצרים מסוימים לענקית הסינית, המתמודדת עם החרם האמריקני עליה

תמשיך למכור לוואווי - אבל רק שבבי 4G. קוואלקוקם. צילום: BigStock

למרות החרם: קוואלקום (Qualcomm) תמשיך לספק שבבי 4G לוואווי (Huawei), זאת בעקבות היתר ייצוא מיוחד שקיבלה מממשלת ארה"ב, אך עם הגבלה לשבבי 4G בלבד ולא לשבבי 5G, כך לפי פרסום ברויטרס.

נציג של קוואלקום ציין, כי החברה קיבלה היתר לכמה מוצרים הקשורים לרכיבי 4G, וכמה בקשות נוספות שלה מצויות בהמתנה.

מצד אחד, ההיתר הוא חדשה טובה לוואווי, שהחרם האמריקני פוגע בה קשות, אבל מנגד – ההגבלה לשבבי 4G בלבד משמעותה שהיא תיאלץ להתמודד עם בעיות אספקה חמורות למכשירי 5G שלה, שבימים אלה הופכים להיות המכשירים הנמכרים יותר, על רקע פריסת תשתיות 5G במדינות רבות בעולם.

יצרנית השבבים הטאיוונית TSMC, המייצרת את שבבי Kirin למכשירי 5G של וואווי, הפסיקה גם היא לקבל הזמנות מוואווי בחודש מאי האחרון, לאחר שממשלת ארה"ב הקשיחה את ההגבלות על מכירת מוצרים הכוללים טכנולוגיה אמריקנית לענקית התקשורת הסינית.

כזכור, בספטמבר האחרון נכנס לתוקף הצו האמריקני שאוסר ייצוא מוצרים לוואווי או לחברות בנות שלה, הכוללים טכנולוגיה אמריקנית. אינטל (Intel), דרך אגב, היא החברה ההראשונה שהודיעה בספטמבר כי קיבלה היתר מיוחד להמשיך ולספק לוואווי שבבים ורכיבים מסוימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים