משרד התקשורת מאפשר לכל יישוב להקים רשת סיבים עצמאית

המדיניות החדשה נועדה לגשר על הפערים בין פריפריה למרכז, לאפשר ליישובים קטנים ומרוחקים להתחבר לתשתיות אינטרנט אולטרה מהיר כבר עכשיו, ולשחקנים קטנים (לוקאליים) להכנס לשוק התקשורת ● כל חברה שתעמוד בתנאי הרישיון תוכל לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים לפי בחירתה

שר התקשורת, יועז הנדל

משרד התקשורת פרסם היום (ד') החלטה שמאפשרת פריסה באופן מיידי של תשתיות אינטרנט בפס רחב בכל יישוב קטן שירצה בכך, ללא צורך להמתין לפריסה של  החברות הגדולות. מהות השינוי הינה צמצום החסמים העומדים בפני חברות קטנות שרוצות לספק שירות זה, באופן שיפתח תחום חדש לחלוטין לתחרות בשוק התקשורת – פריסה "מקומית" של טכנולוגיה מתקדמת, ויאיץ באופן משמעותי את פריסת התשתיות המתקדמות ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, באזורים כפריים ובאזורים המאופיינים בבנייה נמוכה, אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר עד כה.

בכך, מציין המשרד, תתאפשר חדירה קלה לשוק של שחקנים חדשים קטנים ולתושבים במקומות מרוחקים יווצרו יותר אפשרויות, דבר שיבטיח שיפור ברמת השירות וברמת המחיר. מדיניות המשרד החדשה מאפשרת לחברות שיעמדו בתנאי הרישיון לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים: סיבים אופטיים, גלים מילימטריים ועוד, מבלי להבחין בין האמצעים השונים לכך.

ביישום רפורמה זו, המשרד שואף להגדיל את התחרות ולהאיץ את פריסת התשתיות באזורים שבהם הכדאיות הכלכלית לפריסה אינה משמעותית כמו בערים גדולות ובבניינים רבי קומות.

המדיניות החדשה מאפשרת תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, בהתאם למדיניות החדשה, יינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ול-800 מנויים עסקיים.

כמו כן, המשרד יעניק הקלה באגרות ויקטין את הערבות הבנקאית הנדרשת – דרישות שכיום מותאמות להיקף פעילות רחב ולמגוון גדול של שירותים באופן שיוצר חסם כניסה משמעותי לספקי שירותי תקשורת קטנים ובינוניים, המבקשים להתחיל אם פעילותם באופן מצומצם. התיקון המוצע יאפשר למבקש הרישיון להציג הון עצמי של מיליון שקלים וערבות בנקאית של 100,000 שקלים, שתינתן בעד הרישיון.

שר התקשורת, יועז הנדל, ציין, כי ״הרפורמה תאפשר לספק לבתים רבים ברחבי הארץ את השירות המתקדם, המהיר והטוב ביותר ובזמן קצר. יישובי הגבולות והמרחב הכפרי יוכלו ליהנות כבר  עכשיו מאינטרנט אולטרה מהיר ולא להיאלץ להמתין עשור. לאורך שנים שוק תשתיות התקשורת רוכז בידי מפעילות גדולות, והמהלך שנכנס לתוקפו היום יכניס תחרות בריאה ויאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום. בימים אלה, שבהם גוברת ההבנה והכרה בחשיבותן של תשתיות התקשורת, עלינו לפעול ביצירתיות וגמישות להסרת חסמים באופן שיאפשר להאיץ פריסת תשתיות אינטרנט מהיר בכל נקודה בארץ".

מנכל"ית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, הוסיפה, כי "המדיניות החדשה תביא את בשורת האינטרנט האולטרה מהיר לכל מקום בארץ מוקדם מהצפוי. המהלך מאפשר הזדמנות אמיתית לגשר על זמן ומרחב, באופן שיישובים מרוחקים עם כדאיות כלכלית נמוכה שלא נמצאים בסדר עדיפויות גבוה בתוכנית הפריסה של החברות הגדולות, יוכלו לנצל את המהלך ולחבור לספקי שירות מקומיים ולפרוס תשתית אינטרנט מהיר בכל מקום בארץ ולהינות מהצמיחה ומהפירות הכלכליים והחברתיים שטכנולוגיה זו מאפשרת תוך זמן קצר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    אכן יוזמה מבורכת שנשענת על ההצלחה של טכנולוגית הגלים המילימטרים של חברת סיקלו הישראלית שהגיעה ל 55 רשויות מקומיות, פלאפון, בזק ועוד. אחרי שנתיים של ניסויים מוצלחים ביישום הטכנולוגיה להבאת אינטרנט מהיר לבתים בישראל, משרד התקשורת השתכנע ויצא לדרך. לקבלת הצעה [email protected]

אירועים קרובים