דו"ח של הפרלמנט הבריטי קובע: יש הוכחה ברורה לקשרים בין וואווי לממשל הסיני

דו"ח של ועדת ההגנה של הפרלמנט הבריטי מבסס את מסקנותיו על עדויות של גורמים אקדמיים, מומחי אבטחת סייבר וגורמים מחברות תקשורת, וקובע: "אין ספק שוואווי קשורה בצורה הדוקה למדינת סין ולמפלגה הקומוניסטית במדינה"

קשורה הדקות לממשל הסיני. וואווי

בעקבות חקירה שערך הפרלמנט הבריטי על קשריה של וואווי (Huawei) עם הממשל הסיני, פרסמה בסוף השבוע ועדת ההגנה של הפרלמנט דו"ח שטוען, כי "יש הוכחה ברורה לקשר בין הגופים".

היחסים בין המפלגה הקומוניסטית העממית בסין לבין וואווי עומדים במרכזם של החששות לסיכוני אבטחה במוצרי וואווי, שגרמו לצעדים נוקשים נגד החברה במדינות רבות בעולם, כשהמובילה הראשית להחרמת החברה היא ארצות הברית. וואווי הכחישה שוב ושוב את הטענות, אבל בבריטניה לא השתכנעו, והדירו את וואווי מהשתתפות כלשהי בפריסת תשתיות דור 5, כשהספקיות צריכות גם להסיר עד 2027 כל ציוד של וואווי שקיים ברשתות שלהן.

הדו"ח של ועדת ההגנה מבסס את מסקנותיו על עדויות של גורמים אקדמיים, מומחי אבטחת סייבר וגורמים מחברות תקשורת. לפי אחת העדויות, המפלגה הקומוניסטית מימנה את פעילות וואווי ב-75 מיליארד דולר בשלוש השנים האחרונות, מה שאפשר לה למכור את מוצריה במחירים כה נמוכים יחסית למתחריה.

"אין ספק שוואווי קשורה בצורה הדוקה למדינת סין ולמפלגה הקומוניסטית במדינה אל אף הצהרותיה ההפוכות", פסקה הוועדה. "עובדה זו הוכחה באמצעות מודל הבעלות שלה והתמיכות הכספיות שקיבלה".

וואווי טענה, כמובן, שהדו"ח אינו נכון ושהוא "לא אמין, בהיותו מבוסס על דעות ולא על עובדות", והוסיפה כי היא בוטחת באנשים שיראו מעבר להאשמות.

הוועדה אף הציעה לנקוט צעדי הגנה נוספים, שיבטיחו כי הרשתות בבריטניה יישארו בטוחות, בהם ייסוד של ברית D10 של מדינות דמוקרטיות, שתספק אלטרנטיבות לטכנולוגיה סינית.

בנוסף, הדו"ח קובע כי המועד האחרון שנקבע להסרת ציוד וואווי מהרשתות עשוי להיות מאוחר מדי, ושצעדים מעין אלה שהציעה צריכים להיעשות עד 2025.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים