פתיחת השנה: בעיות התחברות ללמידה המקוונת ולאפ' הצהרת הבריאות

מורים ומנהלים בבתי ספר מסוימים לא יכולים היו להתחבר לאמצעי הלמידה המקוונת, והמערכת שבאמצעותה ממולאות הצהרות הבריאות של התלמידים, כדי שיוכלו להיכנס לכיתה, קרסה ● משרד התקשורת נחלץ לעזרה

למידה מרחוק? בינתיים, לא כולם יכוליםם להיכנס למערכות. צילום אילוסטרציה: BigStock

שורה של תקלות אירעו היום (ג'), עם פתיחת שנת הלימודים, באמצעים הטכנולוגיים המשמשים את מערכת החינוך: מורים ומנהלים בבתי ספר ברשויות מקומיות מסוימות נתקלו בקשיים בהפעלת הלמידה המקוונת, והורים ותלמידים שניסו למלא את הצהרת הבריאות שנדרשת כדי להיכנס לכיתות – לא יכולים היו לעשות זאת, שכן האפליקציה קרסה כבר אמש.

משעות הבוקר המוקדמות התקבלו במשרד התקשורת פניות מראשי רשויות וממנהלי בתי ספר שנתקלים בקשיים בהפעלת הלמידה המקוונת על גבי רשת האינטרנט הקיימת במוסדות החינוך. כמענה, המשרד פרסם כתובת מייל ייעודית ואת מספר הטלפון של לשכת השר – 02-6706301, לפניות של מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות המקומיות, שמוסדות החינוך שבהן עדיין לא מחוברים לתשתית רחבת הפס וחווים את הקשיים הללו. במשרד מבטיחים כי "נחבר במהירות בין הרשויות המקומיות לספקיות האינטרנט ונדאג לתיעדוף הפניות, הקצאת משאבים ומתן פתרון הולם ומהיר שיאפשר את קיום הלימודים באופן הטוב ביותר".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר כי ״המשרד זמין לראשי הרשויות ולמנהלי בתי הספר על מנת להתגבר על הקשיים, ולסייע להתחבר לתשתיות רחבות פס במהירות האפשרית, כדי להקל על צוותי החינוך ועל התלמידים. בימים אלה של משבר הקורונה, כשהתלות באינטרנט מהיר ואיכותי הפכה לחיונית במיוחד, נפעל על מנת לסייע למערכת החינוך לצלוח את המשימה במציאות החדשה שכולנו חיים בה".

האפליקציה שקרסה

בנוסף, אפליקציית משרד החינוך שמשמשת להצהרת בריאות עבור תלמידי בית הספר קרסה אמש ולא ניתן היה להשתמש בה הבוקר, עם פתיחת שנת הלימודים. הורים ותלמידים שניסו להיכנס אליה – לא יכולים היו לעשות זאת ולמלא את ההצהרה, שנדרשת ברמה היומית.

האפליקציה היא חלק מתוכנית לומדים בביטחון של משרד החינוך, שמטרתה להסדיר את אופן הלימודים בשנת הלימודים הקרובה, שתהיה בסימן הקורונה. לכן, הלמידה תתקיים בצורה היברידית: פרונטלית בכיתה או בגן לצד למידה מרחוק. אתמול הוחלט בישיבת קבינט הקורונה כי עד כיתה ט', ההורים הם אלה שיצטרכו למלא, באמצעות האינטרנט או האפליקציה, הצהרת בריאות של ילדיהם התלמידים, וכי מכיתה י' האחריות לכך תוטל על התלמידים עצמם.

האפליקציה של משרד החינוך

האפליקציה של משרד החינוך

משרד החינוך ביצע לאורך החודשים האחרונים ויבצע במהלך שנת הלימודים פעילויות לתקשוב מערכת החינוך, בין אם זה בכיתות ובכל הנוגע לאפשור של הלמידה מרחוק. מנמ"ר המשרד, ד"ר עופר רימון, הבטיח בראיון שפורסם אתמול בפודקאסט אנשים ומחשבים שלא יהיה תלמיד שיישאר ללא מענה, גם אלה שאין להם מחשב בבית, או יש להם אחד אבל הוא לא המשתמש היחיד בו.

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה הבוקר ברחבי הארץ, למעט ב-26 רשויות מקומיות שהוגדרו כ-"אדומות", כלומר: כאלה שיש בהן הדבקה נרחבת בקורונה, יותר מאשר שאר למעלה מ-200 הרשויות במדינה. עם זאת, בבית"ר עילית פתחו את שערי בתי הספר, למרות הגדרתה כ-"עיר אדומה".

טרם נמסרה תגובת משרד החינוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים