משרד התקשורת מחפש יזמים שמפתחים יישומים מבוססי תשתיות דור 5

משרד התקשורת והרשות לחדשנות במשרד הכלכלה מפרסמים קול קורא לחברות סטארט-אפ ולתעשייה לתמרוץ מחקר ופיתוח יישומים חדשניים בסביבת דור 5 בסכום של כ-10 מיליון שקלים

רשת דור חמישי. אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת והרשות לחדשנות במשרד הכלכלה משיקים תוכנית חדשה, שתאפשר לסטארט-אפים ישראליים ולתעשייה להגיש בקשות לביצוע מחקר ופיתוח באתרים שונים (כגון קמפוסים, מרחבים ציבוריים, בתי חולים וכדומה), באמצעות יישום טכנולוגיות דור 5 בשני מתארים: מימוש על גבי תדרים שהוקצו לחברות התקשורת, או מימוש על גבי תדרי ניסוי ייעודיים, שיוקצו על ידי משרד התקשורת לצורך הניסוי.

ברקע הקול הקורא עומד מכרז התדרים (תשתיות דור 5) של משרד התקשורת, אשר הסתיים באחרונה, ולאחריו יינתן לחברות התשתית המקומיות תמריץ להטמעת מגוון יישומים (אם בפיילוטים ואם בהטמעות בפועל). מטרת הקול הקורא לתמוך בתוכניות הרצה (פיילוטים) בתחום התקשורת, אשר יתמקדו באימוץ טכנולוגיות חדשניות המתבססות על תשתית דור 5.

חברה שתאושר תקבל תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות, ועד 60% לתוכנית בעלת פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על הגברת הפריסה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל. תוספת של 10% תינתן במידה שפעילות המו"פ שאושרה מתבצעת באזורי עדיפות לאומית וגם אתר ההרצה שאושר ממוקם באזור עדיפות לאומית. התוכנית אף תאפשר תמיכה רגולטורית מצד משרד התקשורת בביצוע תוכנית הרצה, ואף קבלת התוויה רגולטורית ייחודית עבורו – אפשרות לקבלת תדרים לניסוי לפרק זמן מוגבל לטובת תוכנית ההרצה, ובמידת הצורך קבלת רישיון מיוחד לאספקת שירותים למשתמשים כחלק מהתוכנית.

פרטים נוספים על הקול הקורא זמינים באתר רשות החדשנות. הגשת הבקשה נעשית באזור האישי של אתר רשות החדשנות, והיא פתוחה עד ה-19 באוקטובר 2020.

מהלך זה הינו ראשון לתחום פיתוח ותמרוץ מסוג זה, אך בהמשך יקדמו המשרדים וייזמו תוכניות נוספות.

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר, כי "מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מהפכה טכנולוגית שמתרחשת פעם בדור. כדי לצמצם את הפערים ולהוביל, אנחנו פועלים היום לעידוד יזמות וחדשנות בסביבת דור 5. אני שמח לבשר, שבמסגרת זו הצלחנו לייצר מענקים ממשלתיים על פעילויות מחקר ופיתוח בתחום, ומענקים מוגדלים לחברות הממוקמות באזורי עדיפות לאומית.
המטרה של התמריצים היא לאפשר במדינת ישראל מערגת גומלין לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי. משרד התקשורת פועל בשיתוף עם רשות החדשנות על מנת שנהיה מובילים בעולם בטכנולוגיית דור 5.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר, כי מדינת ישראל היא מדינת החדשנות, וככזו, אנו חייבים להמשיך ולתת ליזמים ולתעשייה הישראליים את כל הכלים ולאפשר להם לפתח את דור העתיד של הטכנולוגיה בעולם. פרויקט עידוד היזמות באמצעות דור 5 שמובילה רשות החדשנות במשרדי תאפשר להם להמשיך ולהוביל את תחום החדשנות בעולם.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר, כי "מטרת התוכנית היא לאפשר לסטארט-אפים מישראל לקדם משמעותית את מוכנות המוצר שלהם למסחור וחדירתו לשוק ולקדם כניסה של טכנולוגיות ויישומים מתקדמים של התעשייה הישראלית לתחום, וזאת במקביל לפריסת רשת דור 5 בישראל. תמיכה בתוכניות כאלו צפויה לייעל ולהרחיב את מגוון שירותי התקשורת הזמינים לציבור להגדיל את התחרותיות בהם ולשפר את זמינות השירותים לציבור, את איכותם ואת מחירם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים