למרות החרם: וואווי מובילה את שוק הסמארטפונים העולמי

לפי דו"ח של חברת מחקרי השוק קאנאליס, לראשונה בתשע השנים האחרונות, שבהן חברה שהיא לא אפל או סמסונג מובילות את השוק – וואווי תפסה את המקום הראשון בדירוג משלוחי הסמארטפונים ברבעון השני של 2020

שוקעת. וואווי

למרות החרם האמריקני הגורף על החברה, הצליחה וואוי (Huawei) הסינית לקטוף את המקום הראשון בדירוג משלוחי הסמארטפונים ברבעון השני של 2020 – לראשונה בתשע השנים האחרונות שבהן חברה שהיא לא אפל (Apple) או סמסונג (Samsung) מובילות את השוק – כך לפי דו"ח שפרסמה חברת קאנאליס (Canalys).

לפי הדו"ח האחרון שפרסמה חברת מחקרי השוק, וואווי מכרה 55.8 מיליון יחידות – ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל יותר מסמסונג, שמכרה 53.7 מיליון יחידות – ירידה של 30% יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה.

אלה חדשות טובות לוואווי על רקע הדאגות במדינות רבות בנושא האבטחה של מוצריה, והדרתה ממוצרי טכנולוגיה אמריקניים, בהם שירותי גוגל השונים שהיא אינה יכולה להתקין במכשיריה.

בדו"ח שלה ציינה קאנאליס, כי ההגבלות בארצות הברית הובילו לצניחה של 27% במכירות  החברה מחוץ לסין, אבל מכירותיה בשוק הבית שגשגו וצמחו ב-8% והיוו יותר מ-70% מסך מכירותיה.

"עסקי המכשירים של וואווי התגלו כמרוויחים הגדולים מ-Covid-19", ציין בן סטנטון, אנליסט בכיר בקאנאליס, "ואילולא המגיפה היא לא הייתה מצליחה לטפס למקום הראשון". לדבריו, "וואווי ניצלה במלואו את יתרונה בהתאוששות הסינית כדי לעורר את עסקי הסמארטפונים שלה. לסמסונג יש נוכחות קטנה מאוד בסין, עם נתח שוק של פחות מ-1%, ובשוקי הליבה שלה, כמו ברזיל, הודו, ארצות הברית ואירופה צנחו עסקיה בשל התפרצויות המגיפה והסגרים שברו בעקבותיהן".

עוד ציינה החברה בדו"ח, כי כיבוש המקום הראשון היה חשוב מאוד לוואווי, על רקע שאיפתה להציג את חוזק המותג שלה עבור צרכנים מקומיים, ספקי רכיבים ומפתחים.

מו ג'יה, אנליסט בחברה, ציין גם, כי ההערכה היא שוואווי לא תצליח לשמר את הובלתה לטווח הארוך, והסביר, כי "ערוץ השותפים העיקרי באזורי מפתח כמו אירופה הופכים חשדנים ומשלבים פחות מכשירים ודגמים של וואווי בהיצע שלהם, ומציעים מותגים חדשים כדי להפחית את הסיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים