משרד התקשורת החליט על חובת שיתוף של סיב אופטי בתוך בנייני מגורים

ההחלטה תאפשר לייעל תהליכים על ידי מניעת השקעות כפולות וצמצום המטרד הציבורי, ובמקביל לעודד את התחרות ולהפחית חסמי כניסה לשחקנים, שיוכלו לספק שירותים איכותיים על גבי תשתית אינטרנט אולטרה מהירה, והכל תוך תגמול ראוי לחברת התקשורת הראשונה שתקים את התשתית

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת. צילום: לע"מ

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, חתמה אתמול על החלטה, הקובעת חובת שיתוף של סיב אופטי בתוך בנייני מגורים קיימים במסגרת מדיניות המשרד לקידום הפריסה של תשתיות אולטרה רחבות פס נייחות בישראל ולהסרת חסמים הקיימים לפריסה ועידוד התחרות בתחום.

משרד התקשורת סבור, כי השימוש המשותף של חברות התקשורת בתשתית הסיבים האופטיים יפחית עלויות וחסמי פרישה ובכך יגביר את קצב פרישת הסיבים, תוך כדי עידוד התחרות והגדלת סך התועלת המשקית.

משמעות ההחלטה היא, כי חברות התקשורת יחויבו בשימוש משותף בתשתית הסיבים האופטיים שתותקן בבניין על ידי כמה חברות תקשורת, דבר שיביא הן למזעור עלויות על ידי חיסכון בהשקעות כפולות בעלויות הפריסה ובתשומות העבודה, והן לצמצום המטרד הציבורי לדיירי הבניין,  והכל תוך תגמול ראוי לחברת התקשורת הראשונה שתקים את התשתית.

הקשיים המרכזיים לפריסת תשתית סיבים בבנייני מגורים קיימים (במקטע אנכי) נובעים מייחודיותו ההנדסית של כל בניין ושינויים שנערכו בבניין, מאי קיומה של צנרת פנויה, מפריסה בתוך בתי הדיירים עצמם, מתצורת הצנרת הקיימת ומקשיים שמעלים הדיירים וועדי בתים ועוד. כמו כן, עלויות העבודה לחיבור דירות המגורים לסיבים הן משמעותיות ומורכבות עקב שונות רבה בצנרת ובארונות התקשורת שהותקנו בעבר.

לדברי אבישר בן-חורין, "שימוש מושכל ושיתוף בתשתית בבנייני מגורים קיימים יחסכו עלויות ומטרדים לתושבים ובמקביל יאיצו את תהליך פריסת הסיבים".

בנוסף, קידם המשרד יחד עם מינהל התכנון, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון תיקון לתקנות התכנון והבנייה, המחייב פריסה אנכית של תשתית הסיבים האופטיים בבנייני מגורים חדשים שייבנו בעתיד. התקנות אושרו במועצה הארצית לתכנון ובנייה ביום 31 במרץ 2020 ופורסמו אתמול להערות הציבור. לאחר מכן יועברו לחתימת שר הפנים לצורך כניסתן לתוקף.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפי כהן

    "אומת הסייבר" עוד בלוף של נתניהו, ראש הממשלה שהקפיד להיות שר התקשורת והצליח להביא את ישראל למקום ה-36 במהירות הגלישה באינטרנט. לא נורא, מיד אחרי שתוקם הרכבת הקלה זה יקרה, סבלנות.

  2. יגאל מיישוב שלומי

    במקום להרחיב פריסת סיב אופטי פרטנר /סלקום ואז זה אולי יעיר את בזק ללקוחות פרטיים עם סיב אופטי (כי נכון להיום יש מחלבה של לקוחות עסקיים בסכומי עתק שיש להם סיב אופטי) אבל אישית הצלחתי להביא למיקום שלי בזק סיב אופטי עם חבילה עסקית בתקווה שיהיה שימוש לסיב הזה דרך חבילה פרטית במחיר סביר כמו פרטנר או סלקום

אירועים קרובים