משרד התקשורת מגדיר סטנדרטים לרשת אולטרה רחבת פס

משרד התקשורת

משרד התקשורת פרסם היום (ה') שימוע, שבו הוא מבקש לקבוע קריטריונים לאפיון רשת כבעלת קיבולת גבוהה מאוד, אולטרה רחבת פס. בכך מבקש המשרד לקבוע יעד לאיכות התשתית הנייחת ברשתות המתקדמות שייפרסו בארץ.

בהמשך לקול קורא שפרסם משרד התקשורת וגיבוש המדיניות לעניין חובות הפריסה של חברות התקשורת ברשתות אולטרה רחבות פס, מבקש המשרד להגדיר מה הן רשתות אולטרה רחבות פס, כשהחובות לעניין פריסת הרשתות תיקבע במסגרת מתווה הסיבים.

היעד של המשרד הוא פריסת רשתות רחבות פס המבוססות על תשתית סיבים עד לפתח יחידת הדיור (FTTH), או באמצעות רשת קווית, העומדת בקריטריונים שהוגדרו בשימוע לרשת בעלת קיבולת גבוהה מאוד.

בראייה צופה פני עתיד, הקמתן של רשתות המבוססות במלואן על סיבים אופטיים מבטיחה את היכולת להמשיך ולשדרג את רשתות התקשורת, בהתאם להתפתחות הטכנולוגית וצורכי משקי הבית.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, אמר, כי "היום אנו מביאים בשורה לשוק התקשורת ולצרכנים בהצבת סטנדרט לתקשורת ביתית מתקדמת. לצרכן הישראלי מגיעה חוויית משתמש באיכות גבוהה כמקובל במדינות המתקדמות בעולם. פריסת הסיבים תאפשר לתושבי ישראל להנות מפירות הטכנולוגיות המתקדמת בענף התקשורת, והדבר יהווה מנוע צמיחה לכלכלה, יגשר על מרחקים בין הגבולות והפריפריה למרכז. שימוע זה הינו התקדמות נוספת אל יעדים אלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים