משרד האוצר לא מתנגד למיזוג בין סלקום לגולן טלקום "בעת הזאת"

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

אגף התקציבים במשרד האוצר הודיע כי אינו מתנגד למיזוג בין סלקום לגולן טלקום, מאחר שהמיזוג אמנם לא יוסיף לתחרות – אך גם לא יפגע בה באופן משמעותי.

חוות הדעת של אגף התקציבים אין משמעה שהמיזוג מאושר, שכן אין לו סמכויות על ענף התקשורת, ושני גופים נוספים עדיין צריכים לאשרו: משרד התקשורת ורשות התחרות, שעדיין לא פרסמו את תשובתן לבקשת המיזוג. אם המיזוג יאושר גם על ידי שני הגופים הנוספים, תהפוך סלקום למובילה בשוק הסלולר, עם נתח שוק של כ-34%.

במסמך ששלח אגף התקציבים למשרד התקשורת ולרשות התחרות נכתב, כי "לאחר ניתוח של ההשלכות הצפויות הנובעות ממיזוג בין החברות סלקום וגולן, לא מצאנו כי המיזוג, לרבות השפעותיו על רמת התחרות, רמת המחירים והיקף ההשקעות בשוק, מייצר חשש לפגיעה המצדיקה התנגדות לבקשה שהובאה בפני גורמי הממשלה. זאת, בשל ריבוי ומגוון שחקנים בשוק הסלולר, לצד העובדה שמרבית השחקנים מתחרים אחד בשני בענפים נוספים בהם מעמדם התחרותי השונה. על כן, אנו לא סבורים כי קיימת סיבה מהותית להתנגד למיזוג בין חברות סלקום וגולן בעת הזו".

בעבר לא אושרה בקשתה של סלקום לרכוש את גולן, אך אז היו בשוק חמש חברות והמיזוג היה מפחית לארבע את מספר המפעילות. כיום, לאחר כניסת אקספון עם מותג we4g שמציע מחירים תחרותיים – גם לאחר המיזוג יהיו בשוק חמש מפעילות. לכך יש להוסיף גם את התחרות העזה שעדיין שוררת בשוק, שלדברי גורמים רבים פועל בתת מחיר וגורם לכך שהחברות משקיעות פחות בתשתיות, ולכן החשש לפגיעה בתחרות נמוך יותר. חלק מן השיקולים היה אולי גם הדיווח באחרונה, כי עסקת המיזוג בין הוט לפרטנר ירדה מהפרק, אבל יש המעריכים כי זה לא סוף פסוק.

בפברואר הודיעה סלקום כי נחתמה העסקה לרכישת גולן מידי לאלקטרה מוצרי צריכה, בעליה של גולן, בכ-600 מיליון שקלים, שני שלישים מהם במזומן והיתרה בתשלום דחוי, בתוספת ויתור על חוב של 130 מיליון שקלים של גולן לסלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים