משרד התקשורת רוצה לשים סוף למסרונים מתחזים ומזויפים

קיבלתם מסרון מהשרה מירי רגב? יש סיכוי שהוא נשלח בשמה על ידי מישהו אחר ● משרד התקשורת החליט לשים סוף לתופעה ותיקן את רישיונות החברות, כך שרק חברת תקשורת שקיבלה רישיון משר התקשורת תוכל לאפשר למנוייה להפיץ מסרונים כשמספר המנוי מופיע בשדה השולח, וגם זאת רק לאחר ביצוע זיהוי אמין של המנוי

שר התקשורת, יועז הנדל

משרד התקשורת החליט, בתום שימוע, לעצור את התופעה שלפיה גורמים שונים ניצלו את האפשרות להשתמש במספרי טלפון של מנויים אחרים והפיצו מסרונים בשמם, תוך התחזות להם והפצת מסרים מזויפים בשמם.

בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת נחשף המשרד לתופעה. המתאפשרת על ידי הגדרה בשדה השולח ("CLI") שם או מספר טלפון כלשהו. התכונה הזאת נועדה, בין היתר, לאפשר ערוצי שיווק נוחים לבתי עסק עם מספר טלפון לחזרה. ואולם מסתבר כי יש מי שניצלו לרעה תכונה זו והגדירו בשדה השולח מספר של מנוי אמיתי, וכך זייפו הודעות שכביכול כתב אותו המנוי.

לאחר בדיקת הנושא פרסם המשרד לפני כמה חודשים שימוע לציבור בנוגע לאופן הטיפול במיגור התופעה.

בתום השימוע החליט המשרד על הפתרון, ולפיו רק חברת תקשורת שקיבלה רישיון משר התקשורת תוכל לאפשר למנוייה להפיץ מסרונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה או אפליקציה שלה, כשמספר המנוי מופיע בשדה השולח, וגם זאת רק לאחר ביצוע זיהוי אמין של המנוי. מפיץ שאינו בעל רישיון ממשרד התקשורת – לדוגמה, מפיץ הודעות מסחרי – יוכל לאפשר שליחת מסרון שבו זהות השולח היא מספר רק לאחר ביצוע זיהוי אמין על פי הנחיית בעל הרישיון, שבאמצעותו הוא מפיץ את ההודעה. במקרה כזה, בעל הרישיון יהיה אחראי לכך שהמפיץ אכן ביצע זיהוי אמין.

יש להדגיש, כי אין בהחלטה כדי להשפיע על האופן שבו מנויים פרטיים שולחים מסרונים באמצעות מכשיר הסלולר שברשותם.

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל, ציין, כי "אמש התלוננה השרה מירי רגב על מסרונים מזויפים שנשלחו בשמה. תופעות דומות של זיוף מסרונים התגלו במערכות הבחירות האחרונות. החלטה זו תחסום את התופעה ומהווה בשורה חשובה למאבק בפייק ניוז וחיזוק הדמוקרטיה".

תיקוני הרישיונות לחברות בעניין זה יופצו ויפורסמו באתר המשרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים